Results 1 to 4 of 4

Thread: achtergrond werk...

  1. #1

    achtergrond werk...

    He,

    ik heb nu dus een applicatie gemaakt met een pageproducer en het werkt nu allemaal...

    nu heb ik een plaatje toegevoegd met 'add item'. Als je erop klik wordt er een new window geopend met een form

    <form method=get action=/cgi-bin/test.exe/add>
    <textarea rows=20 cols=60 name=texttoadd></textarea>
    <input type=submit value=add>
    </form>

    als je nou iets intypt en op add klikt dan wordt dat allemaal netjes in de database toegevoegd...

    Alleen moet dat nieuwe venster gesloten worden en het liefst ook het originele scherm (die met dat plaatje) gerefreshed worden om zo dus de toevoeging te laten zien....

    hoe kun je dit doen....

    als ik nl. zeg in die action /add response.content := '<body onload=window.close()></body>';

    dan krijg je een melding van wil je dit venster sluiten, maar dat moet niet... is er een manier om dit te omzeilen... of een hele andere oplossing hiervoor?
    Everybody lies, but it doesn't matter since nobody listens.

  2. #2
    Hoe open je je tweede window? Volgens mij is het zo dat een window geopend met TARGET="_BLANK" wel een melding geeft, maar een window geopend via Javascript niet.
    Marcel

  3. #3
    ik gebruik javascript :

    function newwindow(url)
    {
    window.open(url,1,"resizable=no,scrollbars=yes,loc ation=no,top=10,left=50,width=800,height=500")
    }

    en javascript om te sluiten...
    Everybody lies, but it doesn't matter since nobody listens.

  4. #4
    Insane, of je er iets aan hebt weet ik niet maar ik heb gebruik vaak onderstaande html (en dus geen javascript):


    Om een nieuw scherm te openen:
    <a href="#" onclick="window.open('abcde.html','','x=50,y=80,sc rollbars=no,toolbar=no,menubar=no,location=no,dire ctories=no,height=375,width=540')">Hier staat een toelichting op de hyperlink</a>


    Andere mogelijkheid: een nieuw scherm dat automatisch geladen wordt:

    <body bgcolor="#abcde" background="plaatje.gif" bgproperties="FIXED" onLoad="window.open('abcde.html','','x=80,y=40,scr ollbars=no,toolbar=no,menubar=no,location=no,direc tories=no,height=250,width=370, top=80,left=120')">

    Oke, dan toch een beetje javascript:
    Als je vervolgens pagina die automatisch geladen wordt met een willekeurige klik ergens op de betreffende wil laten verdwijnen, zet je in die betreffende html-pagina:


    <SCRIPT LANGUAGE="JScript">
    function foo() {
    close();}
    </SCRIPT>

    <body bgcolor="#abcde" background="plaatje.gif" bgproperties="FIXED" onclick="foo();">

    Hoop dat je hiermee vooruit kunt
    Robert

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Similar Threads

  1. rollover component met transparente achtergrond.
    By Dunebuggy in forum Algemeen
    Replies: 7
    Last Post: 12-Apr-05, 16:29
  2. blob field als achtergrond
    By BTA in forum Databases
    Replies: 4
    Last Post: 08-Jul-03, 17:13
  3. Image als Achtergrond
    By Johnnny1 in forum Algemeen
    Replies: 5
    Last Post: 23-May-03, 00:36
  4. Tekenen op een achtergrond
    By MaartenV in forum Algemeen
    Replies: 4
    Last Post: 11-Apr-03, 12:23
  5. Canvas achtergrond
    By Dutchdre in forum Algemeen
    Replies: 11
    Last Post: 05-Feb-03, 16:02

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •