Results 1 to 5 of 5

Thread: vraag over Visual Studio .NET en Delphi

  1. #1
    Senior Member
    Join Date
    May 2002
    Location
    Belgium
    Posts
    593

    vraag over Visual Studio .NET en Delphi

    Hello to All

    Ik heb een vraag over Visual studio .net

    Ik heb gehoord dat microsoft de .net technology zal implanteren in het besturingssysteem.

    Zoja...kan je dan nog altijd werken met Delphi 5 of 6? Of moet je upgraden naar Delphi 7 als microsoft de .net technology implanteert in Delphi 7.

    Zullen alle programma's blijven werken die geschreven zijn met eerdere versies van Delphi? Of moet je je programma's herschrijven?

    P.S.: Wat zijn jullie opinies over visual studio . net technology?

    Denkt u dat microsoft .net technology het einde zal betekenen voor Delphi?
    (Omdat ik een beetje bang ben omdat ik Delphi veel liever heb!)

    Met dank

    Beleefde groeten

    Patrick

  2. #2
    Senior Member walterheck's Avatar
    Join Date
    Oct 2001
    Location
    Belo Horizonte, Brasil
    Posts
    4,212
    Ik denk dat je een paar dingen door elkaar haalt:






    [list=1][*]Visual Studio.NET is een ontwikkelomgeving, net als delphi.[*].NET is een technologie, ontwikkeld door MS. als je een app wil draaien op een bestaande windows variant anders dan XP of .NET server, zul je het .NET framework moeten installeren. dat zorgt er niet voor dat je geen andere apps meer kan draaien, maar wel dat je .NET apps kan draaien.[*]Onder windows XP zit het framework dacht ik al standaard geinstalleerd, maar ik kan het mis hebben...[*]MS is een beetje vaag over welke verse van windows nu helemaal in .NET wordt, maar daar gaan we uiteindelijk wel naar toe. eerst zou Blackcomb al geheel .NET worden, maar laatst hoorde ik weer dat er nog een OS versie tussen zou zitten om te overbruggen...[*]Delphi 7 zal nog zowel win32 apps als .NET apps kunnen compileren, maar delphi for .NET waarschijnlijk al een stuk lastiger. maar aangezien ze bij MS echt niet zomaar de backward compatibility laten vallen (kijk naar DOS apps, die draaien in beperkte mate onder winXP nog steeds) denk ik niet dat je bang hoeft te zijn dat je in de komene vijf jaar je win32 apps niet meer kan draaien onder nieuwe OS'en[*]Ik denk dat je niet bang hoeft te zijn dat delphi verdwijnt (althans voorlopig) aangezien ze meestal vrij goed mee hobbelen met de stroom... Wel zal er een hoop gaan veraneren de komende jaren...[/list=1]
    Nee, de Romeinen spraken geen ISO-8859-1 LATIN

  3. #3
    Senior Member
    Join Date
    May 2002
    Location
    Belgium
    Posts
    593
    Hi walterheck

    Bedankt voor je replay en zeer goede uitleg inderdaad ik zat een beetje op het verkeerde spoor

    Maar nu begrijp ik het beter

    nogmaals bedankt voor je goede uitleg

    Met Dank

    Beleefde Groeten

    Patrick

  4. #4
    Ik denk dat je kunt zeggen dat .NET gewoon de opvolger van WIN32 wordt. Windows 3.x was alleen 16-bits, Delphi 1 deed daaraan mee. De volgende Windows versies waren 32 bits, maar ik geloof dat W2K de eerste versie was waar geen 16 bits code inzat (maar daar zijn de geleerden het nog niet over eens). Tegen die tijd was Delphi al lang over naar 32 bits, dus er was nooit sprake van 'achter lopen'.

    Hetzelfde zal gebeuren met .NET. Natuurlijk zijn er altijd 'vroege vogels' die roepen dat ze nu alleen maar meer voor .NET programmeren. Ik zou zelf oppassen met grote projecten uit die hoek, ze hebben tenslotte erg weinig ervaring met de tools die ze gebruiken. Tegen de tijd dat .NET echt helemaal standaard is zijn wij met Delphi ook al lang over en werken we met de tools die we altijd hebben gebruikt.

    Maak jij de keuze voor de tool maar
    Marcel

  5. #5
    Senior Member
    Join Date
    May 2002
    Location
    Belgium
    Posts
    593
    Hi Marcel

    Bedankt voor je replay en uitgebreide uitleg

    Ik denk dat ik mij inderdaad zorgen maak voor niks en als het aan mij ligt zal het wel Delphi blijven

    Met Dank

    Beleefde Groeten

    Patrick

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Similar Threads

  1. Replies: 1
    Last Post: 12-Nov-04, 21:34
  2. Delphi and the myth of .NET purity
    By Marcel in forum Nieuws
    Replies: 0
    Last Post: 03-Jun-04, 00:44
  3. .NET in Delphi
    By WMeints in forum Algemeen
    Replies: 2
    Last Post: 16-Nov-03, 16:45
  4. .NET componenten voor delphi 5 of hoger
    By rckoenes in forum Componenten
    Replies: 0
    Last Post: 11-Apr-02, 13:29
  5. Delphi, the .Net hype is over
    By EtW in forum Algemeen
    Replies: 5
    Last Post: 11-Mar-02, 01:26

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •