Results 1 to 15 of 15

Thread: Wat voor programma zo u schrijven ?

  1. #1
    Senior Member
    Join Date
    May 2002
    Location
    Belgium
    Posts
    593

    Wat voor programma zo u schrijven ?

    Hello to All

    Ik heb een vraag .

    Stel dat u een zelfstandig software bedrijf zou begin wat voor soort van software zou u dan schrijven.

    Met Dank

    Beleefde Groeten

    Patrick

  2. #2
    Stel dat u een zelfstandig software bedrijf zou begin wat voor soort van software zou u dan schrijven.
    Een idee generator voor ideeen voor programma's die veel geld kunnen opleveren?


    Even zonder gekheid, dat is natuurlijk een vraag waar je niet veel mee kunt.

    Als je shareware wilt gaan schrijven, handige tools doen het altijd goed.

    Je zou ook eens kunnen denken aan plugins voor bv delphi.

    een business model voor maatwerk zal wel moeilijk worden, je ziet steeds meer standaard software komen en bedrijven kiezen ook steeds meer voor standaard toepassingen met hier en daar een stukje maatwerk.

    Als ik jou was zou ik eerst eens gaan kijken in welke markt je brood ziet, zowel wat betreft je kennis als wat betreft kansen. Voor branche specifieke software gelden hele andere regels dan voor een pakket voor een brede markt.

    Benno

  3. #3
    Senior Member
    Join Date
    May 2002
    Location
    Belgium
    Posts
    593
    Hi Benno

    Ik begrijp wat je bedoelt ik was mischien een beetje onduidelijk

    Stel dat u het Geld hebt om een software bedrijf op te richten ik zelf ben geen goede programmeur maar ik kan altijd programmeurs in dienst nemen welke richting zou u dan uitgaan

    bv Dbase programma's op maat
    Html Editors
    etc...

    Met Dank

    Beleefde Groeten

    Patrick

  4. #4
    maar ik kan altijd programmeurs in dienst nemen
    Hmm, jij wilt meteen aan de gang met de meest eigenwijze diersoort die er is, nl programmeurs.

    bv Dbase programma's op maat
    Nee, is in principe weinig aan te verdienen en is een uitstervend beroep (bedrijven gaan steeds meer met standaard software werken).

    Denk eens goed na waar jezelf behoefte aan hebt. Dat zou al een goede insteek zijn omdat je in ieder geval weet wat je wilt.

    Verder zou je eens kunnen kijken naar het maken van tools. Ik ken verschillende kleine bedrijven die een tool op de markt brengen dat ik als programmeur weer gebruik. Vaak zijn dat tools die minder kunnen dan de dure jongens (die ik dus nooit kan betalen), maar voldoende voor mij om te gebruiken. Die jongens verdienen daar een leuke boterham mee.

    Als je veel wilt verdienen, zou ik als ik jou was geen ontwikkelbedrijf opzetten, maar in de handel gaan. Daar weet je nl vooraf precies wat je gaat verdienen (en je hebt dezelfde problemen als een ontwikkelbedrijf, het vinden van je eerste klanten).


    Zomaar wat goedbedoelde adviezen van deze kleine zelfstandige (nog steeds hardzwoegend voor zijn eerste miljoen).


    Benno

  5. #5
    Senior Member
    Join Date
    May 2002
    Location
    Belgium
    Posts
    593
    Hi Benno

    Bedankt voor je replay ik denk dat ik mij eens zal bezinnen over wat je me hier mededeeld

    Alvast bedankt voor je goede raad

    Met Dank

    Beleefde Groeten

    Patrick

  6. #6
    Nee, is in principe weinig aan te verdienen en is een uitstervend beroep (bedrijven gaan steeds meer met standaard software werken).
    Hmm, mijn ervaring is precies andersom. Op maat geschreven software is nog steeds grote behoefte aan, juist omdat de standaard software te strak en niet uitbreidbaar is.

    Patrick, als je standaard software wilt gaan schrijven is het antwoord simpel: waar heb je zoveel verstand van dat je er een programma voor/over kunt schrijven? Als je zelfstandig software wilt gaan schrijven zul je namelijk eerst moeten zorgen dat je helemaal thuis bent in de materie. Het programmeren is dan meestal niet eens het moeilijkste gedeelte.
    Marcel

  7. #7
    Senior Member
    Join Date
    May 2002
    Location
    Belgium
    Posts
    593
    Hi Marcel

    Ik ben redelik thuis in de medische sector. Namelijk Hyperbaric Medicine ( dit zijn speciale kamers voor duikers)


    Mischien moet ik daar eens naar kijken.

    Met Dank

    Beleefde Groeten

    Patrick

  8. #8
    En is er behoefte aan een markt voor software in die hoek?
    Marcel

  9. #9
    Senior Member
    Join Date
    May 2002
    Location
    Belgium
    Posts
    593
    Ja er is inderdaad behoefte aan programma's in die sector denk maar aan dbases voor Wounds(wondverzorging) etc.

    Ik zal u een klein vb geven .

    Pak bv een diuker komt te snel naar boven maar verwond zich tergelijkertijd aan zijn arm of been dan moet hij in zo een speciale kamer , maar tergelijkertijd hebben we ook een ander probleem de wonde aan zijn arm of been die moet dan eventueel geopereert worden in die kamer.

    Maar wat hebben we nu gezien indien u een wonde verzorgt in z'on kamer geneest deze vlugger( door de toevoeging van extra zuurstof).

    U kan nu natuurlijk begrijpen indien een duikwonde beter geneest in z'on kamer kan ook andere wonden in zo'n kamer behandeld worden zoals suikerziekte etc... en in die branche hebben ze natuurlijk speciale software nodig

    Mischien moet ik daar eens naar kijken

    Met Dank

    Beleefde Groeten

    Patrick

  10. #10
    Dat klinkt wel erg ingewikkeld. Lijkt me meer iets voor een onderzoeksteam van zeer hoogopgeleide mensen met een budget van enkele miljarden en die over een jaar over 10 a 15 een conclusie hebben bedacht

    Is misschien wat overdreven gezegd, maar geeft igg goed aan wat ik mij erbij voor stel

    Of onderschat ik je nu Patrick

  11. #11
    Senior Member
    Join Date
    May 2002
    Location
    Belgium
    Posts
    593
    Hi Delphino

    Het is allemaal zo moilik niet alsof het klinkt (mijn studie richting was medisch em mijn beroep is ook medisch maar verder wel ik hier niet over uitwijden).

    2) Het Geld is ook geen probleem want de medische sektor heeft geld zat

    Juist het programeren is een probleem om dit maar een hobby voor mij is daarom zou ik programeurs in dient nemen


    Met Dank


    Beleefde Groeten

    Patrick
    Last edited by Patrick; 18-Jul-02 at 12:23.

  12. #12
    2) Het Geld is ook geen probleem want de medische sektor heeft geld zat
    Dat lijkt me dan een typisch Belgisch probleem, in Nederland is dat wel anders.

    Als je zoveel kennis hebt op het gebied van huid en huidverzorging, zou ik daar als ik jou was iets voor gaan maken. Denk eens aan een administratief systeem waarin anamnese (zo noem je dat geloof ik) en het hele behandeltraject kan worden opgenomen.

    Als tweede product zou je een kennis product kunnen maken (waarin dus jouw kennis is opgenomen), dat behandeladviezen kan geven. Hebben klanten al product 1, dan zul je vervolgens makkelijk product 2 kunnen verkopen.

    Koppel er dan een abonnement structuur aan vast en je hebt een structureel inkomen.

    Voor het gebied van de huidtherapie en de administratieve afhandeling eromheen is er weinig software beschikbaar en zover ik weet helemaal geen branchespecifieke producten. Zoek daar al een tijdje naar voor mijn zus die huidtherapeute is (en wil dat ik "even" een programma voor haar maak.


    Dus, gebruik om te beginnen zoals Marcel zegt de kennis die je hebt om een goed idee te formuleren. Denk vervolgens na over een structuur om het in de markt te zetten en een manier om geld te blijven vangen voor die software. Mensen kopen meestal niet ieder jaar een update behalve als ze moeten. Maak je er een betaalbaar abonnement van dan zullen de meeste mensen dat wel doen.

    Benno

  13. #13
    Senior Member
    Join Date
    May 2002
    Location
    Belgium
    Posts
    593
    Hi Benno

    Dat lijkt me dan een typisch Belgisch probleem, in Nederland is dat wel anders.
    .

    Ik bedoel wel de Amerikaanse medische sektor.

    En inderdaad voor wat u bedoeld huidverzorginging is er bijna geen software te vinden maar ik spreek wel over wonden zoals doorligwonden , wonden door suikerziekte etc...

    Met Dank

    Beleefde Groeten

    Patrick
    Last edited by Patrick; 18-Jul-02 at 15:05.

  14. #14
    maar ik spreek wel over wonden zoals doorligwonden , wonden door suikerziekte etc...
    En dat zijn nu precies het soort wonden waar een huidtherapeut zich mee bezig moet houden, net als litteken massages, oedeem e.d..

    Aangezien je zelf al weet dat er niets of weinig voor is, mogelijk dus iets om naar te kijken, vooral omdat je er al veel van weet.

    Als je daarover eens van gedachten wilt wisselen, stuur maar een prive bericht (of een email), geef ik je het mail adres van mijn zus.

    Benno

  15. #15
    Senior Member
    Join Date
    May 2002
    Location
    Belgium
    Posts
    593
    Hi Benno

    Sorry maar ik dacht dat we op de verkeerde golflengte zatten maar in Belgie wordt dit geen huidtherapeut genoemd. Ik spreek wel over chirurgie

    Wij Zijn namelik bezig met het genezen van wonden met toevoeging van extra zuurstof door Hyperbaric Medicine.

    Verder denk ik dat we deze topic maar zullen moeten afsluiten wat beteft het medisch gedeelte want zoals eerder vermeld will ik daar niet dieper op in gaan( Ik kan niet zomaar vertellen met wat voor ondezoeken we bezig zijn( beroepsgeheim )ik denk dat u dit wel zal begrijpen.

    Maar door een spijtig wagenongeluk kan ik mijn beroep niet meer uitoefenen ( maaar ik zit wel nog in het ondezoeks team) en onlangs heb ik mijn vezkeringsgeld gekregen en met dit geld wil ik nu een software bedrijf beginnen.


    Met Dank

    Beleefde Groeten

    Patrick
    Last edited by Patrick; 18-Jul-02 at 18:07.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Similar Threads

  1. Wat is nou legaal?
    By Lodewijk in forum Koffiehoek
    Replies: 8
    Last Post: 12-Oct-04, 23:16
  2. Replies: 13
    Last Post: 11-Oct-04, 20:40
  3. [WinNT/2k/XP] Error bij schrijven naar INI file
    By UserName in forum Algemeen
    Replies: 5
    Last Post: 11-Sep-03, 20:19
  4. schrijven en laden text bestand
    By Mahdi in forum Algemeen
    Replies: 10
    Last Post: 15-Jul-03, 22:19

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •