Results 1 to 11 of 11

Thread: Op zoek naar.....

  1. #1
    5th member of nldelphi
    Join Date
    Mar 2001
    Location
    Alkmaar
    Posts
    2,127

    Red face

    Hoi aan iedereen, ik wil jullie vragen of jullie nog sugesties hebben voor een goede ReportBuilder, ik heb zelf Fastreport 2.4 bekeken maar ik kan het er niet mee worden.
    Dus als jullie / marcel weten wat een goede R.B. is en waar deze eventueel te vinden is laat het me dan even weten.

    Alvast Bedankt.
    RLD

  2. #2
    Old Navigator Matthijs's Avatar
    Join Date
    Mar 2001
    Location
    Ede, NL. Delphi: Delphi 7/2005 :). Matthijs schrijf je Matthijs
    Posts
    2,199

    Smile Report Builder? Waarom?

    Misschien niet helemaal datgene wat je wilt horen, maar waarom wil je perse een reportbuilder gebruiken? Ik ga er zelf hoe langer hoe meer toe over om datgene wat de gebruiker mogelijk zou kunnen willen printen
    of zelf direct naar de printer te sturen
    of met behulp van Excel aan het papier toe te vertrouwen.

    De eerste optie is wel handig als het alleen om een overziocht gaat van een lijst met gegevens. De tweede is vooral makkelijk als er bijvoorbeeld rekeningen gemaakt moeten worden in je programma.

    Maar goed, als je toch een reportbuilder wil hebben dan zou je ook eens kunnen kijken naar Crystal Reports. Als Delphi gebruiker kun je gebruik maken van de Upgrade prijs. Kost wel een paar centen maar dan heb je ook iets
    What's in a sig?

    Would my posting be less valuable if it didnot have a sig? (Vrij naar William S.)

    Let op de kleine lettertjes. For all postings: e&oe!
    This program performed an illegal function, the police are on their way

  3. #3
    5th member of nldelphi
    Join Date
    Mar 2001
    Location
    Alkmaar
    Posts
    2,127

    Unhappy Oke...

    Inderdaad het eerste is uitgesloten, ik wil absoluut NIET afhankelijk zijn van of Excel nu wel of niet geinstalleerd is, dus dat is geen optie voor mij.

    Wat Crystal Reports betreft ja perfect is mij bekend vanuit het Visual Basic 4 Tijdperk, maar goed om voor het een en ander uit te proberen en te experimenteren vindt het aanschaffen van C.R. wel erg drastisch, uiteraard als ik redelijk goed met D5 overweg kan en ik zie wel mogelijkheden met C.R. dan ben ik niet de beroertste om dit pakket eventueel origineel aan te schaffen, maar voor nu zou ik een copy of ill. versie wel zeer op prijs stellen, hebben jullie enig idee waar te vinden. of zijn jullie de mannen die alleen maar voor originele en gelicenceerde software zijn. ?
    RLD

  4. #4
    Old Navigator Matthijs's Avatar
    Join Date
    Mar 2001
    Location
    Ede, NL. Delphi: Delphi 7/2005 :). Matthijs schrijf je Matthijs
    Posts
    2,199

    Re: Oke...

    Originally posted by Richard
    Inderdaad het eerste is uitgesloten, ik wil absoluut NIET afhankelijk zijn van of Excel nu wel of niet geinstalleerd is, dus dat is geen optie voor mij.
    Mijn eerste optie was: Het zelf naar een printer toe schrijven. Dit is de meest flexibele manier. Kijk maar eens naar de laatste of een na laatste utigave van The Delphi Magazin. Daarin wordt een en ander keurig beschreven.
    Mijn tweede optie was: Excel gebruiken. Op bijna iedere PC staat tegenwoordig wel Excel. Alleen als je voor een thuisgebruiker een programma gaat maken, heb je kans dat het niet ge-installeerd is.


    Wat Crystal Reports betreft ja perfect is mij bekend vanuit het Visual Basic 4 Tijdperk, maar goed om voor het een en ander uit te proberen en te experimenteren vindt het aanschaffen van C.R. wel erg drastisch, uiteraard als ik redelijk goed met D5 overweg kan en ik zie wel mogelijkheden met C.R. dan ben ik niet de beroertste om dit pakket eventueel origineel aan te schaffen, maar voor nu zou ik een copy of ill. versie wel zeer op prijs stellen, hebben jullie enig idee waar te vinden. of zijn jullie de mannen die alleen maar voor originele en gelicenceerde software zijn. ?
    Ik kan natuurlijk alleen voor me zelf spreken. Maar van alle pakketten heb ik in ieder geval een (1) licentie. Maar zoek eens op het net naar Casegen COBOL. Zij hadden een "Free Version" met op de CD een versie van Crystal Reports. (Wel niet de laatste maar om te proberen toch voldoende!) Eventjes registreren en klaar is Kees! Of die er nog steeds is weet ik niet, maar zo nu en dan krijg ik nog een mailtje van ze.
    What's in a sig?

    Would my posting be less valuable if it didnot have a sig? (Vrij naar William S.)

    Let op de kleine lettertjes. For all postings: e&oe!
    This program performed an illegal function, the police are on their way

  5. #5

    Report Builder Pro

    Voor het project waar ik momenteel aan werk gebruiken we Report Builder Pro, al moet ik zeggen dat ik er zelf nog geen rapport mee heb gemaakt.

    We hebben om een aantal redenen voor RB gekozen:

    - Eerdere goede ervaringen collega's
    - Is meerdere malen door DelphiZine.com tot beste report builder gekozen
    - Is volledig in Delphi en maakt ook gebruik van Delphi. Een externe report builder is bij mij nooit een optie omdat er dan dingen dubbel gedaan moeten worden. Een berekening in je source nogmaals doen voor je rapport is funest voor je onderhoud

    Verder kun je van Report Builder een demo versie downloaden. Die doet alles wat ie moet doen, maar geeft een melding dat men nog wat geld van je verwacht.

    Report Builder is te vinden op www.digital-metaphors.com
    Marcel

  6. #6

    Exclamation

    of zijn jullie de mannen die alleen maar voor originele en gelicenceerde software zijn
    Ikzelf in ieder geval wel. Ik verdien zelf m'n geld met het maken van software, 't zou wel heel vreemd zijn als ik die inkomsten aan m'n collega's niet zou gunnen.

    Veel software wordt gelukkig als demo geleverd, of met een 30-dagen geld terug garantie. Verder heb ik vroeger veel zaken gedaan met Lemax (een toolleverancier, www.lemaxnl.com). Als de producent geen 30 dagen of demo had was er met Lemax vaak toch wel een afspraak te maken.
    Marcel

  7. #7
    Ik vond nog een lijstje: Delphi Reporting


  8. #8
    Senior Member
    Join Date
    Jan 2002
    Location
    Nieuwlande, Nederland
    Posts
    612
    Als je niet met FastReport uit de voeten kunt, dan kun je met Reportbuilder ook nix want ze werken bijna hetzelfde.

    CrystalReports is onnoemelijk veel te ingewikkeld voor het simpel bouwen van een rapportje.

    Voor het project waar ik gedetacheerd ben heb ik Crystal Reports, ReportBuilder en FastReport bekeken.

    Crystal reports heb ik na een kwartier aan de kant gelegd. ReportBuilder was voor mij geen echte optie omdat wij de BDE niet mee willen distribueren.

    Ik gebruik op mijn werk en thuis FastReport. Ik heb zelf componenten gebouwd waarmee je toegang tot MySQL databases hebt.

    Als je niet met FastReport uit de voeten kunt, dan nodig ik je uit om je probleem hier te posten, ik bied hierbij aan om te helpen en je te laten zien dat FastReport wel degelijk een heel goede reportbuilder is!

  9. #9
    Bite me! Tommy's Avatar
    Join Date
    Jan 2002
    Location
    Rdam
    Posts
    564
    De BDE nodig hebben voor report builder? Nou echt niet hoor! Ik werk gewoon met een mssql server en mn reportjes, echt wel zonder bde .

  10. #10
    Senior Member
    Join Date
    Jan 2002
    Location
    Nieuwlande, Nederland
    Posts
    612
    Okee, in mijn testje destijds (vorig jaar) heb ik de BDE map hernoemd. Mijn taak was onderzoeken of je er vanuit Oracle ook iets mee kon. Het is mij niet gelukt.

    Even trouwens erbij: De Reportbuilders tot nu toe hier genoemd (ook FastReport) zijn commercieel. FastReport heeft een broertje: FreeReport en die is gratis.

    Ieder voor wat ie zelf wil. Ik heb intussen al mijn rapportjes in een database zitten. Elk rapportje heeft zijn eigen datatoegang en ik heb al meerdere rapporten gebouwd waarvan ik bij voorbaat dacht dat het niet zou kunnen. Die gast van FastReport heeft echt overal rekening mee gehouden.

    Ik ben erg enthousiast over FastReport maar dat zal wel al gebleken zijn. Enthousiast genoeg om mensen over de drempel van het leren omgaan met te helpen...

  11. #11
    Wij hebben net een n-tier project opgeleverd waar Report Builder in wordt gebruikt, op het station is dus helemaal niets geïnstalleerd. Wat een heerlijkheid: iedereen binnen het netwerk die de rechten heeft kan het programma opstarten zonder dat er eerst iemand vanalles moet installeren. Geen BDE dus.

    Enthousiast genoeg om mensen over de drempel van het leren omgaan met te helpen...
    Ook enthousiast genoeg om er een artikel over te schrijven? Je bent bij deze uitgenodigd, krijg je een mooi plaatsje op de Artikelen pagina. En ik ben zelf wel erg nieuwsgierig inmiddels!
    Marcel

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Similar Threads

  1. Replies: 2
    Last Post: 26-Apr-04, 10:43
  2. zoek naar andere Msg.messages
    By Cornelis in forum Algemeen
    Replies: 5
    Last Post: 25-Mar-04, 01:37
  3. Replies: 24
    Last Post: 11-Feb-03, 20:36
  4. conversie van binair naar hexadecimaal
    By paulf in forum Algemeen
    Replies: 3
    Last Post: 08-Sep-02, 22:39
  5. Link naar post...
    By PsychoMark in forum De website
    Replies: 1
    Last Post: 23-Aug-02, 22:59

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •