Results 1 to 13 of 13

Thread: Beste Uitspraak van de Week.

  1. #1
    5th member of nldelphi
    Join Date
    Mar 2001
    Location
    Alkmaar
    Posts
    2,127

    Beste Uitspraak van de Week.

    Bij deze wil ik een Quote aandragen om deze te nomineren voor de beste uitspraak
    van de week.

    Originally posted by Benno
    Zou het maken van een backup programma dan niet handiger zijn dan een OS?
    Richard
    RLD

  2. #2
    Old Navigator Matthijs's Avatar
    Join Date
    Mar 2001
    Location
    Ede, NL. Delphi: Delphi 7/2005 :). Matthijs schrijf je Matthijs
    Posts
    2,199
    Richard_NLDelphi = Class(TAagje)
    Moet dit niet zijn:
    Richard_NLDelphi := New(TAagje, IGierig)

    What's in a sig?

    Would my posting be less valuable if it didnot have a sig? (Vrij naar William S.)

    Let op de kleine lettertjes. For all postings: e&oe!
    This program performed an illegal function, the police are on their way

  3. #3
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    Inderdaad een geweldige uitspraak . Toch knap lullig voor 'm, ik weet wat het is om data kwijt te raken, alhoewel ik er eigenlijk geen last meer van heb sinds ik ben weggestapt van de spelletjes-OSen, zoals Marcel ze noemt, Win9x/ME. En backuppen is inderdaad een aanrader, maar helaas ben ik meestal te lui om dat regelmatig te doen, en geen zin om taakplanner te configureren


    Gelukkig heb ik van de meeste sources wel een kopie op m'n werk, het is altijd handig om je sources later te kunnen hergebruiken tenslotte...



    Enfin, wil toch eens gaan beginnen aan goeie backups maken, iemand suggesties voor backup programma's nu we toch bezig zijn? Heb ooit MS Backup uit Win2K een keer gebruikt, maar als iemand betere ervaringen heeft met een ander pakket hoor ik 't graag... en als dat pakket dan ook nog de backup op cd kan branden is dat helemaal ideaal . Eigenlijk is compressie dan niet eens nodig bedenk ik me net, gewoon de 'Projects' map naar een cd schrijven is voldoende (daar zet ik echt alles, inclusief componenten), nu nog een manier vinden om dat te automatiseren...




    [Edit]

    Tsk tsk, Richard, vind je je sig niet een beetje grof? Hou 't netjes, maak er GDVZM van
    Qui custodiet ipsos custodes

  4. #4
    Old Navigator Matthijs's Avatar
    Join Date
    Mar 2001
    Location
    Ede, NL. Delphi: Delphi 7/2005 :). Matthijs schrijf je Matthijs
    Posts
    2,199
    Originally posted by PsychoMark
    Tsk tsk, Richard, vind je je sig niet een beetje grof? Hou 't netjes, maak er GDVZM van
    GDNZM betekent toch gewoon: Gebruik De NLDelphi Zoek Masjien?
    of ben ik nu een beetje blont?
    What's in a sig?

    Would my posting be less valuable if it didnot have a sig? (Vrij naar William S.)

    Let op de kleine lettertjes. For all postings: e&oe!
    This program performed an illegal function, the police are on their way

  5. #5
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    ...niet als je de engelse versie letterlijk vertaald
    Qui custodiet ipsos custodes

  6. #6
    Skateboarden Rules
    Join Date
    Jun 2002
    Location
    Houten :P
    Posts
    157
    he PsychoMark, ik heb een handig progsel om te backuppen, ik wet niet zeker of het is wat je bedoel maar goed, ik zal het ff uitleggen:
    hij maakt een kopie van je hele windows (kan ook van andere dingen) en brand die op CD. Als je die CD er dan in doet als je windows er opnieuw op wilt zetten, omdat ie weer gecrashd is ofzo, zegt ie: 'er staat nog windows op', die haalt ie weg en zet je back up van windows erop die het deed! Dat alles binnen een klein uurtje

    ik weet niet meer hoe dat proggie heet maar dat zal ik vanavond ff navragen

    is dit wat je bedoeld?

    groeten SnoK

  7. #7
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    Zo heb ik er ook een paar, ook die complete images van je hd maken, maar dat hoef ik zowiezo niet, als ik een schone installatie wil dan wil ik ook echt een schone installatie, en niet met de zooi van de laatste windows backup zitten. Daarnaast is Windows de afgelopen 5 maanden niet 1 keer gecrasht . Ik wil dus puur een bepaalde map automatisch op CD laten branden, hoeft niet eens met compressie. Een geluk, bij Nero zit ook een API, dus die C header files even vertalen naar Delphi en zoiets moet makkelijk te maken zijn, ik gebruik Nero toch voor al het brandwerk
    Qui custodiet ipsos custodes

  8. #8
    Ook ikvond 't een geweldige uitspraak.. dus misschien voor het lijstje TODO van meneer.. een Backup programma in zijn OS . Als we dan toch lekker bezig zijn.. bouw een programma (zoals bv. ) Delphi waarmee je kunt programmeren.. kan je gelijk helemaal overstappen naar je eigen "OS".

    Volgens mij zijn er veel mensen die geen back-ups maken van belangrijke spullen zoals source, documenten etc.. Je wordt pas op je vingers getikt, als je systeem crasht of je harddisk 't begeeft, maarja dat is dan alweer te laat !

    even terugkoment over het woordje "zowiezo" of "sowieso". Misschien leuk om de dikke Van Dale te gaan aanpassen.. Starten we hier een Poll hoe je 't moet schrijven ..

    Van Dale vind b.t.w. : Sowieso goede spelling..

    Marcel zou je niet iets in je page kunnen bouwen als het volgende:

    Code:
    if post = 'zowiezo' then
      StringReplace(post,'zowiezo','sowieso', rfReplaceAll);
    naja genoeg over dit woordje

    Groeten

  9. #9
    Originally posted by Dees
    Volgens mij zijn er veel mensen die geen back-ups maken van belangrijke spullen zoals source, documenten etc.. Je wordt pas op je vingers getikt, als je systeem crasht of je harddisk 't begeeft, maarja dat is dan alweer te laat !
    En ik weet maar al te goed dat een hd plotseling het kan begeven. De onderstaande foto is van mijn eigen hd die 2 weken geleden is overleden.



    Het is een Quantum FIREball LCT10 die spontaan is doorgebrand. Het blijkt wel een veel voorkomend probleem te zijn met dit type hd. Maar toch hoop je dat het bij jezelf nooit gebeurd.

    Maar ik had een back-up van alle documenten en code, zelfs van mijn e-mail (al liep die een week achter). Dus de schade was beperkt

  10. #10
    Mark,

    'Projects' map naar een cd schrijven is voldoende (daar zet ik echt alles, inclusief componenten), nu nog een manier vinden om dat te automatiseren...
    Hoe doe je dat dan? Heb jij gewoon een map waar je alles in installeerd (zoals ik een map heb met alle delphi componenten en experts die ik gebruik), of kun je dat per project gescheiden houden?

    Het mooiste zou zijn gescheiden per project, zodat je als je project klaar is een CD maakt met alles van dat project. Moet je dan na een jaar nog eens onderhoud doen heb je in ieder geval de goede versie van componenten. Als iemand weet hoe dat te doen is, tips zijn welkom.

    En wat backuppen betreft, tapes zijn niet ideaal omdat je nooit zeker weet of je data er goed opstaat, maar wel erg handig voor de dagelijkse backup (kan lekker veel op). Met de huidige CD branders is een CD branden ook zo gepiept.

    En voor de luie mensen onder ons, een versie beheersysteem is heel handig. Je hoeft dan alleen je repository regelmatig te backuppen, daar staat als het goed is alles in. Doordat die systemen alleen een delta opslaan zijn de bestanden bovendien heel klein.

    Heeft mij deze week een hoop tijd gespaard na een gecrachte HD (al kost het installeren van alle apps en componenten veel tijd.

    Benno

  11. #11
    mm zo had ik een Maxtor harddisk. die er spontaan mee stopte.. is niets aan te zien.. alleen doet 't gewoon compleet niet meer (hij herkent de schijf niet meer) is iets meer dan 1 jaar oud...

    Voor mij geen Maxtor meer. Draai nu met een IBM en 't gaat echt grandioos goed.. en ik maak eigenlijk nooit backups.. maar is misschien toch wel een keertje nodig om van mijn delphi map een backup te maken.. er staat inmiddels veel in

  12. #12
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    Ik heb een map projecten, daarin een map Delphi en HTML enzo, daarin een map Components en een aantal mappen met projecten, en die vaak ook nog gesorteerd (X??Software/NLDelphi/Kleine tools/Testapps). Zo staan alle projecten en bijbehorende componenten in de map 'Projects' en hoef ik die alleen maar te backuppen...


    ...en backuppen is zo gedaan met een 40 speed writer . Versiebeheer is leuk, maar ik ben te lui om het in m'n eentje te gebruiken, geen zin om elke keer in en uit te checken
    Qui custodiet ipsos custodes

  13. #13
    C# En niks anders.
    Join Date
    May 2002
    Location
    Achter mijn PC.
    Posts
    272
    Inderdaad een geweldige uitspraak . Toch knap lullig voor 'm, ik weet wat het is om data kwijt te raken, alhoewel ik er eigenlijk geen last meer van heb sinds ik ben weggestapt van de spelletjes-OSen, zoals Marcel ze noemt, Win9x/ME. En backuppen is inderdaad een aanrader, maar helaas ben ik meestal te lui om dat regelmatig te doen, en geen zin om taakplanner te configureren
    maakt mij niet uit, heb veel op cdrom staan. alleen na formatteeren, mag ik wel op passen met mijn suz want zij gebruikt **** om mp3 te ******** dan is zij die kwijt en dan heb ik een probleem...

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Similar Threads

  1. Replies: 34
    Last Post: 18-Dec-03, 00:23

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •