Results 1 to 12 of 12

Thread: flnhstX

  1. #1
    C# En niks anders.
    Join Date
    May 2002
    Location
    Achter mijn PC.
    Posts
    272

    flnhstX

    Hallo!

    Zoals jullie vast weten dat ik met Florian SS gestopt ben. Fout! Ik werd weer geinspireert en hij ziet er stukken mooier uit! Dus geen icoontjes van Windows meer. De linkjes voor Download en Forum staan in mijn Signature.

  2. #2
    C# En niks anders.
    Join Date
    May 2002
    Location
    Achter mijn PC.
    Posts
    272
    Er is weer een nieuwe versie uit. Klik op mijn WWW knopje voor mijn Forum waar meer Info staat.

  3. #3
    hoi,

    Misschien zou je eens kunnen zeggen welke nieuwe functies er in je programma zitten.

  4. #4
    C# En niks anders.
    Join Date
    May 2002
    Location
    Achter mijn PC.
    Posts
    272
    Druk eens op mijn WWW knopje, dan kom je in mijn forum, neem de forum genaamt 'flnhstX' en klik op de eerste post.

  5. #5
    C# En niks anders.
    Join Date
    May 2002
    Location
    Achter mijn PC.
    Posts
    272
    Splinternieuwe versie! Nu met Plugin Manager!
    Met de Plugin manager kan je plugins toevoegen/verwijderen.

    Download

    Features:

    -> Configuratie
    -> NotePad
    -> Plugin Manager

    Configuratie:

    Hier kan je de afbeelding veranderen op het buroblad.
    Meer dingen zullen er aankomen.

    NotePad:

    Features:

    -> Openen
    -> Opslaan
    -> SnelPrint

    Hier kan je typen wat je wilt!

    PlugIn Manager:

    Hier kunnen plugins worden toegevoegt en worden verwijdered.
    Een Tutorial over hoe je Plugins kan schrijven komt nog wel.[B]
    Last edited by flnhst; 11-Aug-02 at 13:31.

  6. #6
    C# En niks anders.
    Join Date
    May 2002
    Location
    Achter mijn PC.
    Posts
    272
    Artikel is online!

    Artikel

  7. #7
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    Je maakt hier een paar fouten die zouden kunnen leiden tot een gigantische Access Violation:



    1. Je gebruikt in de DLL de globale variabele Form1, doe dat niet, maar doe liever:

    Code:
    with TForm1.Create(nil) do
      Show();

    2. Volgens mij moest je de Application.Handle van de aanroepende applicatie kopieren naar de Application.Handle van je DLL als je Forms ging openen in je DLL

    3. Je maakt het geheugen wat het form reserveert nergens vrij. Je zal in het Form zelf bij OnClose moeten zetten 'Action := caFree;'...

    4. Als je nu flnhstX afsluit terwijl er nog een plugin-form open staat, krijg je dan geen crash met jouw voorbeeldcode (niet geprobeerd namelijk)? Logisch nagedacht sluit je dan de DLL (tenminste, dat hoop ik dat je dat doet) terwijl er nog een Form in die DLL open staat, pijnlijk...



    Daarnaast is het nog niet echt praktisch: de plugins zijn eigenlijk standalone applicaties die niet eens binnen de flnhstX omgeving draaien, ze worden niet automatisch herkend (wat toch wel minstens zou moeten), en er zitten gewoon geen voordelen aan ten opzichte van normale applicaties.

    Wat me voorderest opviel was dat de achtergrond enorm traag is, als ik die notepad eroverheen ga slepen schokt het beeld gigantisch (P550/64 MB/Win2K). Zeker een standaard TImage met grote bitmap?


    Het is misschien een beetje een botte beoordeling, en als je weer nieuwere versies hebt wil ik ze graag testen, maar hoger dan de huidige beoordeling kom ik op dit moment echt niet...
    Qui custodiet ipsos custodes

  8. #8
    C# En niks anders.
    Join Date
    May 2002
    Location
    Achter mijn PC.
    Posts
    272
    bij mij werkt tip top!

    ik heb dit systeem

    1.3 GHZ
    128MB Ram
    AMD athlon

  9. #9
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    Neemt niet weg dat je waarschijnlijk een memory leak in je plugin systeem hebt, de kans op crashes erg groot is, en de achtergrond alleen op snelle systemen goed werkt, niet echt positieve reclame voor je product

    (zeker niet als je bedenkt dat de normale achtergrond van Windows al op een P75 zonder problemen draait)
    Qui custodiet ipsos custodes

  10. #10
    C# En niks anders.
    Join Date
    May 2002
    Location
    Achter mijn PC.
    Posts
    272
    jeetje hey man! ik doe dit ook alleen maar voor de lol!
    mamn ik doe toch echt alles fout he!

  11. #11
    TCrapCodeProducer JackBigMac's Avatar
    Join Date
    May 2002
    Location
    Rotterdam
    Posts
    1,293
    Ja, het is natuurlijk niet de bedoeling dat mensen hier depressief uit dit forum vertrekken
    It is in change that we find purpose.

  12. #12
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    Ho, even een stapje terug. Ik weet dat je dit ook gewoon voor de lol doet, maar dat wil niet zeggen dat ik daarom mijn mening ga aanpassen. Ik wil je absoluut niet beledigen, integendeel, ik wil je juist helpen door je te wijzen op punten die problemen opleveren zodat je uiteindelijk kan werken aan een goed product. M'n laatste reply heb ik alleen die lijst even neergezet omdat jij aankwam met "hij werkt tiptop", terwijl ik vond dat er nog wat serieuze problemen aan zaten...


    Ik zal dit soort kritiek wel vaker geven, en ik hoop dat mensen dat ook bij mij zullen doen, uiteindelijk help je er elkaar mee, dat vind ik tenminste, en dan heb ik liever kritiek van mensen die er verstand van hebben dan gebruikers die problemen krijgen met mijn applicaties...


    Maar goed, weet je in ieder geval hoe ik er over denk en dat ik absoluut niet van plan ben jouw creaties af te kraken...
    Qui custodiet ipsos custodes

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •