Page 1 of 3 1 2 3 LastLast
Results 1 to 15 of 33

Thread: Vroem vroem!

  1. #1
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269

    Vroem vroem!

    Vandaag was het weer een vrolijke dag, ik ben sinds vanmorgen de trotse eigenaar van een echte auto! Eindelijk, niet meer afhankelijk van anderen!

    Het is een felrode Nissan Sunny 1.6 3-deurs uit '89/'90, in uitstekende conditie. Zojuist de verzekering aangevraagd, morgen zetten we 'm over op mijn naam en haalt m'n pa 'm op (die zit nu in brabant op de camping, daar hebben we 'm gekocht) en dan krijg ik 'm vrijdag in eigen handen .



    ...een foto volgt nog, nadat ik die eerst gemaakt heb
    Qui custodiet ipsos custodes

  2. #2
    5th member of nldelphi
    Join Date
    Mar 2001
    Location
    Alkmaar
    Posts
    2,127
    Psycho,

    Gefeliciteerd met je 'nieuwe' eerste auto
    Maak er flink wat foto's van want als het even tegenzit zal deze auto je altijd bij
    blijven staan (geldt tenminste voor mij wel).

    En nu er een beetje verstandig mee omgaan he je raakt immers sneller je auto
    of rijbewijs kwijt alsdat je 1 van de 2 hebt gehaald.
    Dus no drink and drive, en don't drive to hard (binnen de 50kmph mag nog )

    Hee succes er mee en nu maar hopen dat je er nog een paar jaar plezier van mag
    hebben.

    Oja als je je ooit mocht vervelen, dan kom je maar even lekker naar alkmaar toe
    om een koppie coffee of een baco'tje te halen

    Mvg,

    Richard
    Last edited by Richard; 05-Oct-02 at 01:53.
    RLD

  3. #3
    Gaaf man! Veel plezier d'r mee en pas op bij je eerste ritje alleen. Ik vergeet mijn eerste rit nooit: het regende onwijs en er stond zoveel water op de snelweg dat ik bij het wisselen van baan bijna van de weg af gleed. Dus Suc6!!
    Marcel

  4. #4
    Senior Member Anders's Avatar
    Join Date
    Dec 2001
    Location
    Doetinchem
    Posts
    1,415
    Feliciteert met je eerste auto. Zoals Richard zei die zal je altijd blijven herinneren.

    Ik herinner mijn eerste nog als gisteren, een Renault 12 stationcar van 1974. Ben in 1986 van noord Denemark naar zuid Spanje mee gereden(en terug). Het enige probleem - bij Hamburg viel de, net voor vertrek opgezette knaldemper, af. 7000 km in twee weken gekke werk - maar je was jong en vild.

    veel Succes
    Anders

    May your code compile!

  5. #5
    Success.

    Weet nog mijn eerste RID, zweet stond op m'n voorhoofd (trouwens ook bij m'n neef, wat had die een spijt )

    Maar onthou een ding; Rijbewijs hebben is leuk, nu wordt het pas Leren rijden

    John
    My Life is like Delphi, Always Fun........................... a "Quote"

  6. #6
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    Hehe, de eerste rit met een auto in m'n eentje had ik al achter de rug, compleet geen problemen mee gehad. Met deze auto ook natuurlijk al even gereden om te kijken of ie lekker rijdt, en nu maar wachten tot ik 'm echt hier voor de deur heb staan
    Qui custodiet ipsos custodes

  7. #7
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    Ondertussen heb ik 'm al een weekje of twee, en hij rijdt uitstekend! Hier de eerste foto's (was te lui om de rest in te scannen):


    Vooraanzicht, koeien-stuurhoes duidelijk zichtbaar
    Een actiefoto met 240 km/h (ok ok, eigenlijk 50 )
    Qui custodiet ipsos custodes

  8. #8

    Baas boven baas

    Anders:
    Ik herinner mijn eerste nog als gisteren,

    Paulf:
    Ik ook

    Anders:
    Een Renault 12 stationcar van 1974.

    Paulf:
    Een 2CV (Lelijke eend) van 1956, gekocht in 1966 voor fl. 500,00
    Het is de enige auto (inclusief mijn huidige) waarvan ik het kenteken (nog steeds) uit mijn hoofd ken: UD-29-86; Watwassielief.

    Anders:
    Ben in 1986 van noord Denemark naar zuid Spanje mee gereden(en terug).
    Het enige probleem - bij Hamburg viel de, net voor vertrek opgezette knaldemper, af. 7000 km in twee weken gekke werk - maar je was jong en vil.

    Paulf:
    Ben met Pasen 1966 van Amsterdam helemaal naar Luxemburg gereden (en terug).
    Enige problemen tijdens deze rit:
    Paar keer een band moeten plakken (met bandelichters, plakkers, tubetje solutie en fietspomp!) vanwege roest in de velgen; dekenriem waarmee de motorkap (met doorgeroest kraalscharnier) op zijn plaats werd gehouden moeten vervangen; een keer of 5 het door het vacuum van inhalende(!) vrachtwagens afgewaaide doekdak weer terug moeten zetten; van tijd tot tijd de remcylinder moeten ontluchten en nog zo wat.
    Toch nog ruim 2 jaar kris kras door Europa mee gereden (en aan gesleuteld) tot een motorrijder (op een voorrangskruising) van rechts naar links er achterlangs mij doorheen reed (dagwaarde: nihil).
    Als dat niet was gebeurd had ik er misschien nog wel in gereden.
    De gang naar de sloperij was er een alsof ik mijn hond naar het dierencrematorium bracht.

    Dus Mark, koester deze liefde want als je later in die dikke prachtdingen rondtoert zal je toch van tijd tot tijd met grote weemoed aan deze eerste (gemotoriseerde) -en ongetwijfeld geldverslindende- liefde terugdenken.

    Groet
    paulf
    Last edited by paulf; 22-Aug-02 at 03:32.

  9. #9
    beginneling
    Join Date
    Jul 2002
    Location
    Ternaard!, Frysl?ón!
    Posts
    183
    Originally posted by PsychoMark
    Ondertussen heb ik 'm al een weekje of twee, en hij rijdt uitstekend! Hier de eerste foto's (was te lui om de rest in te scannen):


    Vooraanzicht, koeien-stuurhoes duidelijk zichtbaar
    Een actiefoto met 240 km/h (ok ok, eigenlijk 50 )
    och, mogen wij het nummerbord niet eens even bekijken?
    dan kunnen we toeteren als je langsrijd (ik bedoel dus er een deuk in schoppen)

    wel een vette auto eigenlijk, wat kostte dit geintje nou eigenlijk?
    Ja, wat doe ik hier eigenlijk, kan niet met Delphi programeren, ook al probeer ik het wel

  10. #10
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    paulf: er zal een tijd komen dat ik ook op die manier terugdenk aan mijn auto, maar van mij hoeft die tijd nog even niet te komen...


    Een prijzig grapje? Mwah, valt erg mee eerlijk gezegd. De aanschaf van de auto kostte mij €1200, dan moeten er tegen de tijd dat het winter wordt eigenlijk nog nieuwe achterbanden op, want die beginnen uit te drogen. Voorderest is de auto, zeker gezien z'n 12 jaar, in topconditie. Heel opvallend, en niet veel voorkomend, is dat de bekleding nog origineel is en er toch geen scheurtje in te vinden is, waaruit wel blijkt dat de vorige eigenaar 'm erg goed heeft onderhouden... (de 3 auto's die ik ervoor had bekeken hadden namelijk dringend een stoelhoes nodig van de slijtage. een detail, maar geeft wel een leuke indicatie).

    Het enige wat tegenviel was even de eerste keer tanken, maar hij zuipt niet enorm veel. Het exacte verbruik moeten we nog even uitrekenen, maar een bepaald persoon was zo grappig om m'n dagteller te resetten vorige keer, dus kon ik niet uitrekenen hoe lang hij met een volle tank deed



    ...en het is niet de mooiste auto, misschien zouden sportvelgjes het geheel een stuk opknappen , maar het motortje rijdt en start zonder sputteren en hij's relatief ruim voor een 3-deurs, dus ik ben er uitermate trots op!




    (oh, en het nummerbord afblokken heeft eigenlijk weinig nut, je herkent de auto zo met de stuurhoes, maar het gaat om het principe )
    Qui custodiet ipsos custodes

  11. #11
    Mooie auto, en lekker opvallend .

    Dussehh geen deukies in maken he ... ...

  12. #12
    Bite me! Tommy's Avatar
    Join Date
    Jan 2002
    Location
    Rdam
    Posts
    564
    Hey kalfje, gefeliciteerd he .


    Maarre 1 ding, mocht je een rover in je spiegel zien, gaat is ff van die linker baan af dan oke?

  13. #13
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    ...als ik een rover in m'n binnenspiegel zie dan verdwijnt ie langzaam richting horizon omdat ie veel langzamer rijdt
    Qui custodiet ipsos custodes

  14. #14
    Old Navigator Matthijs's Avatar
    Join Date
    Mar 2001
    Location
    Ede, NL. Delphi: Delphi 7/2005 :). Matthijs schrijf je Matthijs
    Posts
    2,199
    Originally posted by PsychoMark
    ...als ik een rover in m'n binnenspiegel zie dan verdwijnt ie langzaam richting horizon omdat ie veel langzamer rijdt
    Dit is dus de reden dat de verzekering premies voor beginnende rijders zo hoog zijn! (Eigenlijk zocht is een duivels-smilietje, maar die zijn er niet )
    What's in a sig?

    Would my posting be less valuable if it didnot have a sig? (Vrij naar William S.)

    Let op de kleine lettertjes. For all postings: e&oe!
    This program performed an illegal function, the police are on their way

  15. #15
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    zoiets?



    Nah, onzin hoor, ik heb 'm een keer op een leeg stuk snelweg even doorgetrokken tot de 150 om te kijken wat de limieten zijn (oplettend op flitskasten ), en had nog wat gas over maar heb het maar gelaten voor wat 't was. Voorderest rij ik altijd erg netjes, dat mensen om me heen me aankeken van: ben jij nou jong en wild? . Ik vind het risico gewoon niet de moeite waard, daar heb ik de auto nog veel te kort voor, en mijn leven veel te lief ...
    Qui custodiet ipsos custodes

Page 1 of 3 1 2 3 LastLast

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •