Page 10 of 10 FirstFirst ... 8 9 10
Results 136 to 144 of 144

Thread: Business Objects - het begin.

  1. #136
    Ik heb nog wel de code van een codegenerator, niet van een Wizard ( IOTAFormWizard ), als je interesse hebt, dan zet ik ze wel op het forum.

    Enkel versie 7 ( deze van Stefaan dus ) wijkt op gebied van code ( een weinig ) af van de andere versies. Alle andere versies zijn compatibel.
    De verbazing begint waar de kennis ophoudt

  2. #137
    Christophe
    Join Date
    Jan 2004
    Location
    Belgium, West-Vlaanderen, Nieuwkerke
    Posts
    459
    Persoonlijk ben ik wel geinteresseerd in een codegenerator.
    Als het mogelijk is om de code op het forum te plaatsen. Dan vindt ik dit perfect.

  3. #138
    Oké, ik zal er voor nazien.

    Het is een relatief oude versie die code genereert voor TdbRoot versie 5 en 6 en werkt enkel voor SQL Server.

    features:
    * Generatie SQL-templates voor tabelcreatie
    * Rechtstreekse Delphi - codegeneratie vertrekkende van een database-tabel
    * Generatie voor de code voor Update- en delete- tabellen en de triggers ervoor. Deze tabellen houden de wijzigingen of de gewiste records een korte tijd bij.

    Tegenwoordig heb ik iets wizards-achtig met heel wat meer mogelijkheden, maar deze code kan ik niet op het forum plaatsen. Ik hoop dat je er echter voldoende aan hebt.
    De verbazing begint waar de kennis ophoudt

  4. #139
    Christophe
    Join Date
    Jan 2004
    Location
    Belgium, West-Vlaanderen, Nieuwkerke
    Posts
    459
    Het is enkel om de code te bekijken en dan een eigen wizard optebouwen vanuit uw voorbeeld van codegenerator.
    Dus ik denk wel dat die oude code voldoenig zal geven.

    Intussen heb ik in uw thread het woord 'IOTAFormWizard' opgevangen en daarop gegoogle en al enige code gevonden om mijn eigen wizard te beginnen.

  5. #140
    Ik zal proberen tegen het einde van de week. Misschien zorg ik nog voor wat xtra uitbreidingen.
    De verbazing begint waar de kennis ophoudt

  6. #141
    Senior Member
    Join Date
    Jul 2008
    Location
    Ertvelde, Belgi?½
    Posts
    158
    Beste,

    Ik ga er een nieuwe topic van maken en de sources van mijn wizard uploaden. Moet enkel nog wat cleanup doen want wil het eerst eens testen in Delphi 2007.

    Groeten,


    Stefaan

  7. #142
    Ik zal proberen tegen het einde van de week
    Ik ben er nog altijd aan aan het knutselen, hij is laatst gecompileerd met een veel oudere versie van Delphi en compileert niet meer. Ik zal nazien.
    De verbazing begint waar de kennis ophoudt

  8. #143
    John Kuiper
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    Almere
    Posts
    8,747
    Referend aan dit onderwerp:

    Het artikel is goed, maar als ik het goed heb gelezen staan de non-GUI datacomponenten nog steeds op het GUI-Form, waardoor nog niet echt een scheiding is. Waarschijnlijk door dat het uit 2007 komt. Maar dan was er toch al een Datamodule? Of ik heb het toch verkeerd gelezen.

    Ik ga mijn properties aanmaken in mijn koppelclass en refereer dat in de GUI-Form. Vroeger maakte ik inderdaad gebruik van TEdit i.p.v. TDBEdit, maar vond het best veel werk om telkens die koppeling te leggen naar de TFields.
    Daarvoor maak ik liever gebruik van TDBEdit, al hebben die ok zijn tekortkomingen.

  9. #144
    senior member PeterVercruysse's Avatar
    Join Date
    Nov 2006
    Location
    Rijsel
    Posts
    1,608
    Is te lezen in dit fragment .

    staan de non-GUI datacomponenten nog steeds op het GUI-Form,
    Dat is niet 100 % correct. De BO-objecten zijn afgeleiden van datacomponenten waarbij de regels geprogrammeerd zijn in de code van het object zelf. Deze objecten staan zelf ergens in een unit ( meestal geen datamodule ).

    In de klassieke benadering wordt de code gevormd door bij een instance van een klassiek datacomponent de properties en de methods te gebruiken.

    Ik verklaar me nader: indien je in een Form een variabele maakt TRekening, dan kun je naar een rekening schrijven met de functie:
    DELPHI Code:
    1. Rekening.Rekeningnummer:= Edit1.Text;

    De variabele "Rekening" staat wel op de form, maar de afhandeling ( controle, formatering, ... ) wordt gedaan door het object TRekening ergens in een Unit UntRekening. Elke form kan zijn eigen variabele "Rekening" hebben, maar toch is de controle gemeenschappelijk en heb je de scheiding tussen de lagen.

    In de form kunnen wel wat properties gezet worden of methods uitgevoerd, maar bevat in principe geen code

    DELPHI Code:
    1. Procedure Form1.OnButtonClick(Sender: TComponent);
    2. begin
    3.   DataModule1.VerwerkKlant(FactuurNr);
    4. end;

    DELPHI Code:
    1. Procedure Form1.OnButtonClick(Sender: TComponent);
    2. begin
    3.   Factuur.KlantNr:= KlantNr;  // de klassieke methode
    4.   Factuur.VerwerkKlant;
    5. end;

    DELPHI Code:
    1. Procedure Form1.OnButtonClick(Sender: TComponent);
    2. begin
    3.   Klant.Factuur.VerwerkData; // dynamische encapsulatie
    4. end;

    Bovenstaande code verschilt in techniek van programmeren maar allemaal respecteren ze de scheiding van de lagen
    Last edited by PeterVercruysse; 22-Oct-13 at 21:05.
    Gras groeit niet sneller door er aan te trekken

Page 10 of 10 FirstFirst ... 8 9 10

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •