Results 1 to 5 of 5

Thread: Excel cel eigenschappen

  1. #1
    Delphi 6 Student Junke1990's Avatar
    Join Date
    Feb 2008
    Location
    Maastricht
    Posts
    256

    Excel cel eigenschappen

    Hey Delphi gasten

    Klein probleempje ik exporteer na excel mijn database wat allemaal goed gaat maar hierna wil ik onder aan een optellingen maken in een cell maar dit wil maar niet lukken, verder dan '#WAARDE!' of '#NAAM?' kom ik niet

    Code:
    sheet.Cells[row,col]:= '=SOM(F2:F17)';
    
    sheet.cells[row, col].value := Xapp.Sum([F2:F17]);
    bij de eerste komt er waarde en de 2de naam

    het vreemde is als ik de foutmelding naam krijg en ik klik op de cell klopt het precies er staat in wat er moet staan, klik en vervolgens op de formule en ergens in excel doet hij het wel, ik kan het verschil niet ontdekken.
    Ze zeggen dat als je de Windows CD's achteruit speelt je teksten van de duivel hoort, dat is nog niks, als je ze vooruit speelt installeert het Windows!

  2. #2
    Delphi 6 Student Junke1990's Avatar
    Join Date
    Feb 2008
    Location
    Maastricht
    Posts
    256
    anders omschreven:

    ik krijg in excel niet aangegeven dat in een bepaalde cel een formula staat en geen tekst, dit is vanuit delphi.

    row en col en r geef ik de plaats aan dat lukt wel maar het gaat om de volgende 2 regels:

    rowS:= '=SOM(F2:F'+IntToStr(row)+')';
    sheet.Cells[row,col]:= rowS;

    rowS is een string daar zit ik in =SOM(F2:F dan t nummer dat variable is en dan afsluiten met )
    hier zet ik het naar de cel als ik de waarde laat zien van rowS is dit bijvoorbeeld =SOM(F2:F4)
    als je dit letterlijkt intypt in excel doet hij t wel en vanuit delphi niet.


    Code:
    begin
         row:=r+3;
         col:=5;
         XApp.WorkSheets['Tijden'].Cells[row,col].Font.Bold:=True;
         sheet.Cells[row,col]:= 'Totaal tijd:';
    
         row:=r+3;
         col:=6;
         row:=row-1;
         rowS:= '=SOM(F2:F'+IntToStr(row)+')';
    
         sheet.Cells[row,col]:= rowS;
    end;
    Ze zeggen dat als je de Windows CD's achteruit speelt je teksten van de duivel hoort, dat is nog niks, als je ze vooruit speelt installeert het Windows!

  3. #3
    Delphi 6 Student Junke1990's Avatar
    Join Date
    Feb 2008
    Location
    Maastricht
    Posts
    256
    de oplossing

    rowS:= '=SUM(F2:F'+IntToStr(row2)+')';
    sheet.Cells[row,col].formula:= rowS;

    .formula er achter en niet zoals de nederlandse delphi laat zien SOM maar SUM
    Ze zeggen dat als je de Windows CD's achteruit speelt je teksten van de duivel hoort, dat is nog niks, als je ze vooruit speelt installeert het Windows!

  4. #4
    Junke, je kunt dit ook zelf ' uitvinden ' door in Excel een macro op te nemen met een berekening erin. Je kunt dan de code van de macro bekijken (VBA). Dit kun je bijna 1 op 1 overnemen in de Delphi sytnax.

  5. #5
    Delphi 6 Student Junke1990's Avatar
    Join Date
    Feb 2008
    Location
    Maastricht
    Posts
    256
    thanks wis niet dat dat kon, heb nooit wat gedaan met macro's.
    Ik ga dit zeker proberen!
    Ze zeggen dat als je de Windows CD's achteruit speelt je teksten van de duivel hoort, dat is nog niks, als je ze vooruit speelt installeert het Windows!

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •