Results 1 to 1 of 1

Thread: Versiehistorie NLDQuadris

  1. #1
    Silly member NGLN's Avatar
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Werkendam
    Posts
    5,133

    Versiehistorie NLDQuadris

    Omschrijving:
    NLDQuadris, aka NLDEasterEgg, is een eigenlijk een compleet spelletje, maar dan in een designtime component gegoten. Zie onderstaand plaatje voor een runtime voorbeeld.

    Oorsprong:
    Op mijn telefoon zit standaard het spelletje QuadraPop. Toen ik daarvan de high-score lijst had opgevuld moest dat toch op een of andere manier een vervolg krijgen... Met de standaard componentinstellingen werkt het spelletje precies als QuadraPop.

    Gebruik:
    Plaats een TNLDQuadris component op je Form, Frame of ander WinControl en stel daarvan de volgende property's in:
    • Level: het level waarmee het spelletje begint,
    • Options: automatisch level verhogen, automatisch pauzeren bij unfocus, automatisch herstarten bij focus, volgende twee tonen ja/nee, met bommen ja/nee,
    • Running: of het spelletje meteen begint,
    • Theme: de naam van het theme waarmee de standaard kleur, de achtergrond en de figuurtjes worden bepaald. Op dit moment is er slechts één theme,
    • Events: OnBonus, OnDrop, OnGameOver, OnLevel, OnMove, OnPoints, OnRotate. Hiermee zou je bijvoorbeeld geluidjes kunnen afspelen tijdens de verschillende gebeurtenissen. Let op: indien je ShowMessage o.i.d. in deze events gebruikt, zet dan Options.qoPauseOnUnfocus op True.

    Bugs:
    Voor zover ik weet zijn er geen bugs. Meldt ze alsjeblieft wel!

    Vereiste componenten:
    Openstaande ideeën:
    • Property's RowCount en ColumnCount toevoegen. Standaard is dit 6 en 10,
    • Barriëres toevoegen waar je omheen moet bewegen,
    • Property QuadrisCount toevoegen, het minimum aantal fuguurtjes dat aan elkaar moet grenzen om ze te laten verdwijnen,
    • Meer themes ontwerpen en toevoegen, waarvoor je bij deze bent uitgenodigd ,
    • ...

    Waar te vinden?
    Op de Subversion server, zie http://svn.nldelphi.com/nldelphi/ope...ln/NLDQuadris/.

    Wensen, opmerkingen, bugreports, bugsolutions, en alle andere vragen verneem ik graag in een aparte thread.

    Veel plezier...
    Attached Images Attached Images  
    (Sender as TNLDUser).Signature := 'Groeten van Albert';

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •