Results 1 to 7 of 7

Thread: UpToDate - hou je drivers actueel

  1. #1
    Keep it simple!!! Christiaan's Avatar
    Join Date
    Aug 2002
    Location
    Noordhorn
    Posts
    119

    UpToDate - hou je drivers actueel

    Ha luitjes!

    ik heb ff een vraagje:

    Ik ben momenteel bezig met het schrijven van een webserver/parser die het doel heeft het checken op nieuwe versies van applicaties/drivers/wat-je-maar-kan-parsen-op-versienummer.

    Het idee is dat je een account maakt en vervolgens een configuratie opgeeft van je systeemhardware. Vervolgens kijkt de server in de database of er al een link is naar de desbetreffende driver manufacturer- zo niet dan kun je die zelf invoeren.

    de server checked dan regelmatig of er nieuwe versies zijn en zo ja - dan krijg je automatisch een meeltje in je inbox!

    Het project is nog in beginnende status, maar over het algemeen zal de server 's avonds te bekijken zijn op deze preview site (ISDN 1x 64 KBit/s tussen 19:00 uur en 24:00 uur als ik thuis (en online) ben

    PS: Ik heb maar een 64 Kbit ISDN Lijntje dussssss niet al te snel...

    Ik ben erg benieuwd naar reacties van jullie en ik zal wel een nieuwe post plaatsen bij grote veranderingen.

    Dus: nu nog geen preview (alleen de layout - verder dode links in het menu) maar ik wil graag jullie mening horen over het IDEE.

    Bijvoorbaad dank - Christiaan
    Delphi rulezzz and so does Indy!!!

  2. #2
    Ik vind het wel een leuk idee, lijkt me bovendien ook best leuk om te schrijven. Denk je dat het mogelijk is om een client te schrijven die zelf hardware herkent? Vooral Piet de NitWit weet meestal niet eens welke hardware er in de computer zit. Aan de andere kant, ook MS update krijgt het nog steeds niet voor elkaar dat goed te doen.
    Marcel

  3. #3
    Je site doet het niet in Mozilla
    Ik weet nog niet goed wat ik van het idee vind, ik heb nooit gedacht "goh, zoiets zou nou handig zijn". Ik installeer ook nooit nieuwe drivers eigenlijk, waarom zou ik dat moeten doen? Als het werkt, dan werkt het toch? Waarschijnlijk zie ik iets over het hoofd, waarom het juist ontzettend handig is, maar dat hoor ik dan vast wel

  4. #4
    Keep it simple!!! Christiaan's Avatar
    Join Date
    Aug 2002
    Location
    Noordhorn
    Posts
    119

    Lightbulb Hardware Detection Client

    Pff - daar vraag je wel weer wat... maar aan de andere kant lijkt me het register een aardig rijke informatiebron voor informatie over geinstalleerde hardware...

    Ik heb er persoonlijk nog niet zo diep naar gekeken (het register) maar ik dacht wel dat dat mogelijk moet zijn.

    Maar in ieder geval vindt ik dat ook wel een aardig idee want op die manier kun je een hoop romslomp van standaard typewerk voorkomen!

    Ik zal er eens wat onderzoek naar doen.

    Bedankt voor de tip!
    Delphi rulezzz and so does Indy!!!

  5. #5
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    Het idee is op zich leuk, mits je een aardige database aan kan leggen van downloadlocaties en de parser flexibel genoeg maakt om het versienummer correct te kunnen uitlezen is het zeer handig!


    Alleen, waarom een webserver? Ik heb eerlijk gezegd liever een app die netjes in je tray bijvoorbeeld draait en je op de hoogte stelt van updates. Ten eerste wordt er zo geen poort opengezet, ten tweede werkt het programma dan sneller en heb je meer mogelijkheden dan met HTML. De enige reden waarom een webserver nodig zou kunnen zijn is om vanaf een externe computer de gegevens te bekijken, maar daar valt ook wat voor te bedenken (COM interface zodat je deze kan benaderen vanuit een CGI/ISAPI applicatie bijvoorbeeld?)...
    Qui custodiet ipsos custodes

  6. #6
    Keep it simple!!! Christiaan's Avatar
    Join Date
    Aug 2002
    Location
    Noordhorn
    Posts
    119

    tray app

    PsychoMark,

    Hoe bedoel je dat er een poort wordt opengezet? Ik maak een webserver die draait op een WildServerPlan (zoiets, in ieder geval dat ik mijn server op een soort van dedicated server draai waar ik mijn eigen programma kan draaien ipv IIS oid.)

    Vervolgens is het de bedoeling dat jij via internet explorer naar die server gaat (goh JA?!?!)

    Het is niet een server die bij de client draait ofzo. Dat zou niet echt logisch zijn nietwaar?

    of je bedoeld wat anders...

    Groeten Christiaan
    Delphi rulezzz and so does Indy!!!

  7. #7
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    Mhhhh, oke, het checken gebeurt dus aan de serverkant, dat begreep ik even verkeerd . In dat geval is het best een goed idee...
    Qui custodiet ipsos custodes

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Similar Threads

  1. ParadoxDB zonder drivers?? kan dat?
    By gev in forum Databases
    Replies: 14
    Last Post: 12-Oct-04, 19:20

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •