Page 1 of 2 1 2 LastLast
Results 1 to 15 of 26

Thread: Delphi 7 van Instruct een goed boek?

  1. #1

    Smile Delphi 7 van Instruct een goed boek?

    Hallo allemaal, even eerst wat over mezelf:

    Ik heb ervaringen met programmeren:
    Veel ervaring met PHP/HTML/CSS
    Een beetje ervaring met C#

    Momenteel ben ik op zoek naar een goed Delphi boek. Nuja daar ben ik al achter: Mastering Delphi 7 schijnt een primeur te zijn :-)

    Maar omdat ik toch graag Nederlands lees (voor het gemak, mn Engels gaat wel) heb ik gezocht naar een Nederlands boek. Ik ben 'Delphi 7' van Instruct tegen gekomen: check de inhoudsopgave hier: ftp://ftp.instruct.nl/pub/pdf_info_b...en/info527.pdf

    Nu mijn vraag, wat denken jullie experts van dit boek?

    Welke tips kunnen jullie me meegeven?

    Alvast bedankt!

  2. #2
    SillyMember
    Join Date
    May 2003
    Location
    Gent
    Posts
    7,725
    Mijn indruk: niet doen.
    All methodologies are based on fear. -- Kent Beck.

  3. #3
    Ik ken het boek niet maar heb net als Dirk ook mijn bedenkingen.

    De tip die ik je kan geven is : Mastering Delphi

    Dit soort boeken zijn nu eenmaal in het engels en als je je beperkt tot het nederlands dan kom je niet verder dan "Delphi voor Dummies" en "Hoe krijg ik Delphi aan de praat in 21 dagen"
    De beste manier om te leren is door fouten te maken.
    80 procent van alle leugens die jij en ik vertellen blijft onopgemerkt

  4. #4
    Lastig om het alleen daarop te beoordelen, maar ik word er ook niet enthousiast van.
    1+1=b

  5. #5
    Bedankt, dat is duidelijk dan

    Maar dan verder de vraag, het Mastering Delphi boek is deze?
    http://www.amazon.com/Mastering-Delp...1805929&sr=8-2

    Kijk Engels is opzich geen probleem zoals ik aangaf, maar een taal goed leren uit Nederlands boek heeft mijn voorkeur omdat ik nieuw ben in Delphi.

    Ook géén idee nog welke IDE ik moet hebben, volgens mij zijn er wel 5 ofzo

  6. #6
    HET Mastering boek bestaat niet. Welke jij aangeeft is die specifiek voor Delphi 7 maar zo waren er ook voor Delphi 4, Delphi 5, Delphi 6, Delphi 2005 etc

    Ik zou eens beginnen met de Turbo Explorer versie van Delphi, te vinden op Turbo Explorer

    Suc6 ermee
    De beste manier om te leren is door fouten te maken.
    80 procent van alle leugens die jij en ik vertellen blijft onopgemerkt

  7. #7
    SillyMember
    Join Date
    May 2003
    Location
    Gent
    Posts
    7,725
    Zie ook Marco
    All methodologies are based on fear. -- Kent Beck.

  8. #8
    Maar ik heb het idee dat wil je nu Delphi leren, je voor Delphi 7 kiest? Jij programmeert ook 7 denk ik?
    Ik bedoelde in ieder geval: voor de laatste Delphi pak je dan het beste Mastering Delphi 7?

  9. #9
    SillyMember
    Join Date
    May 2003
    Location
    Gent
    Posts
    7,725
    De meest recente versie van Delphi is niet Delphi 7, maar Delphi 2007 (en dat is dus niet dezelfde). Het laatste Mastering Delphi X is voor 2005. Er is een update voor D2006 én er is het Handbook for Delphi 2007 Win32.
    All methodologies are based on fear. -- Kent Beck.

  10. #10
    Dit is het handboek die je bedoelt? http://www.lulu.com/content/1069254
    Het lijkt me, (correct me if im wrong) dat het beste is als ik bij de recentste versie van de taal begint, of maakt dat niet uit?

    Edit: op site van de author: http://www.marcocantu.com/dh2007/

    Het lijkt me trouwens dat het handboek van bovenstaande links, een vervolg zijn op zijn mastering series..
    Last edited by kvdd; 26-May-08 at 16:23. Reason: Linkje toegevoegd

  11. #11
    Ligt er helemaal aan waar je moet beginnen.

    Er bestaan Turbo versies van Delphi en die zijn goedkoop / gratis en legaal. De functionaliteiten zijn beperkt maar ruim voldoende voor een beginnend iemand.
    Voor de volledige versies betaal je een bom met duiten en dat is niet altijd nodig. Vooral als je de taal wilt leren lijken de Turbo versies de aangewezen insteek. Qua taal verschillen ze helemaal niet van de volledige versie, alleen qua functionaliteiten is er verschil.

    ... en inderdaad, dat handboek wordt bedoeld.
    De beste manier om te leren is door fouten te maken.
    80 procent van alle leugens die jij en ik vertellen blijft onopgemerkt

  12. #12
    Bedankt allemaal, mn noob-questions zijn beantwoord

    Ik begin de syntaxt te leren met Mastering Delphi 7, dan Handbook Delphi 2007 met Turbo Delphi

  13. #13
    Zonde van het geld ....
    Op de site van Marco vindt je gratis hulp (o.a. Essential Delphi) om de beginselen van Delphi onder de knie te krijgen. Daaran kun je nog altijd het handboek 2007 tot je nemen.
    De beste manier om te leren is door fouten te maken.
    80 procent van alle leugens die jij en ik vertellen blijft onopgemerkt

  14. #14
    Essential Delphi is inderdaad de moeite waard. Scheeld ook zo'n 800 pagina's met Mastering Delphi 7
    En dan heb ik in iedergeval wat de syntaxt een eind door denk ik, zo te zien aan de hoofdstukken van EDelphi van Marco.

    MD7 is ook erg goed als naslagwerk als ik EDelphi uit heb IMO.

  15. #15
    Quote Originally Posted by kvdd View Post
    Momenteel ben ik op zoek naar een goed Delphi boek. Nuja daar ben ik al achter: Mastering Delphi 7 schijnt een primeur te zijn :-)

    Maar omdat ik toch graag Nederlands lees (voor het gemak, mn Engels gaat wel) heb ik gezocht naar een Nederlands boek.
    Nooit vertaalde boeken nemen, altijd de Engelstalige nemen. Vertalingen zijn meestal gedaan door mensen die er niets vanaf weten. Dan krijg je opeens sleutelwoord te lezen
    DeX 3 Delphi := The ease of VB with the power of C; Zoekt en gij zult vinden

Page 1 of 2 1 2 LastLast

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •