Results 1 to 7 of 7

Thread: Interbase / vista

  1. #1
    Senior Member
    Join Date
    Sep 2001
    Location
    Eindhoven
    Posts
    52

    Interbase / vista

    Ik heb een aantal jaren geleden een Delphi 6 programma gemaakt dat gegevens haalt uit een Interbase database. Hiervoor had ik Interbase Server draaien op XP.

    Nu wil ik dit over zetten naar Vista. Waarschijnlijk moet ik over naar Delphi 7, maar eerst wil ik eens connectie van de executable met de database.

    De Interbase Server die bij Delphi 6 zat, werkt niet onder Vista.
    Welke moet ik vinden om onder vista IB Server te draaien, zodat ik de database kan benaderen.

  2. #2
    John Kuiper
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    Almere
    Posts
    8,747
    Interbaseserver bestaat nog wel (laatst nog een demo van gezien). Maar de grote tegenhanger is firebird. Kan je daar mischien naar kijken. Volgens mij zijn de structuren gelijk aan elkaar en zal je dus je oude IB database kunnen gebruiken. Maar daar zijn vast wel andere die je dat beter kunnen vertellen. Ik heb het trouwens ook niet meer gezien met mijn installatie van D2007.
    Delphi is great. Lazarus is more powerfull

  3. #3
    Senior Member
    Join Date
    Sep 2001
    Location
    Eindhoven
    Posts
    52
    Ik heb in ieder geval nu al iets draaien. Ik heb een 90 dagen trial gedownload, versie 8.1.0.256 van Borland. De database verbonden en de executable doet het nu ook en ik kan de data benaderen. Bij mijn programma's staat nu Borland Interbase 2007.

    Zit deze versie van IB bij een Delphi versie ? Bijvoorbeeld 7 ?
    Want over 90 dagen ben ik natuurlijk het haasje ?
    Of weet iemand anders een oplossing ?

  4. #4
    volgens mij zit bij Delphi hoogstens een ontwikkellicentie van Interbase, dus niet voor deployment. Daar moet je per server een licentie voor kopen.

    Probeer Firebird eens. Werkt ongeveer hetzelfde en is volledig gratis

  5. #5
    Senior Member
    Join Date
    Sep 2001
    Location
    Eindhoven
    Posts
    52
    Quote Originally Posted by Benno View Post
    volgens mij zit bij Delphi hoogstens een ontwikkellicentie van Interbase, dus niet voor deployment. Daar moet je per server een licentie voor kopen.

    Probeer Firebird eens. Werkt ongeveer hetzelfde en is volledig gratis
    Maar werkt die dan onder vista ?
    Een ontwikkel licentie van Borland IB Server zou ook al voldoende zijn. Ik gebruik hem toch alleen voor mijn eigen prgramma dat lokaal draait en nog wekelijks in ontwikkeling is ;-)

  6. #6
    Maar werkt die dan onder vista ?
    Ik heb hem nog niet getest op Vista. Maar over het algemeen zijn die FB jongens snel met fixes. Ik verwacht eerlijk gezegd dat het gewoon werkt, maar om het zeker te weten moet je het gewoon even proberen.

  7. #7
    Senior Member
    Join Date
    Jul 2003
    Location
    Enschede
    Posts
    139
    Ik heb Delph6 Enterprise draaien op een vista machine.
    Samen met Firebird 2.x werkt dit uitstekend. Wel moest ik rekening houden met de hyperthreading. Deze heb ik uitgeschakeld.

    Volgende week zal ik gebruik gaan maken van Firebird 64x op een windows 2003 server 64x.
    greetz
    Raymond

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •