Results 1 to 5 of 5

Thread: Kleine installatieproblemen

  1. #1

    Kleine installatieproblemen

    Ik heb alleen nog even naar de demo gekeken, maar het ziet er erg goed uit! Wat is de licentie?

    Ik had wel twee kleine dingen die ik moest veranderen voor het werkte in mijn, volgens mij vrij standaard, Delphi 5 installatie. Bij de installatie van de componenten moest ik bij Options 'Rebuild as needed' kiezen, in plaats van 'Explicit Rebuild', anders kreeg ik de foutmelding: "Never build package ... requires always build package ..." (de eerste puntjes waren jouw component, de tweede puntjes waren de XML en Unicode componenten. De precieze foutmelding heb ik niet opgeschreven).

    De demo wilde pas compileren nadat ik de forms unit had toegevoegd aan MLanguage.pas, dit was nodig vanwege de verwijzing naar TDataModule.

  2. #2
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    Licentie: doe ik niet moeilijk over. Laten we voor het gemak GPL nemen als je iets officieels wilt. Mijn policy: doe ermee wat je wilt, maar verkoop het niet door en geef eventuele wijzigingen aan mij door zodat de hoofddistributie er van mee kan profiteren...

    Explicit rebuild gedoe: op de ene pc moest het op de ene optie staan, op de andere pc op de andere, was heel vaag. Wijzigen leverde geen problemen op in ieder geval...

    DataModule: kwam ik ook achter, in Delphi 6 zit TDataModule in de Classes unit, vandaar . In de nieuwe demo staat Forms er wel bij.
    Qui custodiet ipsos custodes

  3. #3
    Ik hou wel van duidelijkheid wat licenties betreft, maar als dat betekent dat je het GPL gaat maken, dan liever niet
    Ben je je ervan bewust dat GPL inhoudt dat de componenten niet in closed source applicaties gebruikt mogen worden? Het is jouw werk en natuurlijk jouw goed recht om het GPL te maken, maar dat maakt het voor mij een stuk minder interessant, omdat het programma waarin ik NLDTranslate dacht te kunnen gebruiken niet open source wordt.

    Dat was dus ook de achtergrond van mijn vraag, ik dacht echt niet meteen "Oh, dit is handig, dit ga ik voor grof geld doorverkopen"

  4. #4
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    Mhhh, ok. Ik heb niet echt veel verstand van die licenties eerlijk gezegd, maar laten we het dan op de NLDelphi licentie houden

    En als we toch bezig zijn, ik geef iedereen hierbij in ieder geval toestemming om deze componenten te mogen gebruiken in alle soorten applicaties, open-source, freeware, shareware, commercieel, 't maakt allemaal niet uit . De enige voorwaarden die gelden heb ik hierboven al genoemd...
    Qui custodiet ipsos custodes

  5. #5
    Ha, dat is wel erg cool, ik wou dat alle GPL code zo makkelijk van licentie veranderde Dankjewel.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Similar Threads

  1. van grote executable naar kleine
    By sindy1982 in forum Algemeen
    Replies: 21
    Last Post: 14-Apr-04, 20:04
  2. Kleine fixjes
    By PsychoMark in forum NLDTrayIcon
    Replies: 7
    Last Post: 17-Sep-03, 21:10
  3. Hoofdletters en kleine letters
    By RedPanda in forum Algemeen
    Replies: 5
    Last Post: 19-Jul-03, 22:09
  4. Replies: 2
    Last Post: 28-Nov-02, 15:02
  5. net nieuw: kleine vraag
    By Royalty in forum Algemeen
    Replies: 8
    Last Post: 30-Oct-01, 01:03

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •