Results 1 to 7 of 7

Thread: BDE, Netwerkdrives, Vista

  1. #1

    Talking BDE, Netwerkdrives, Vista

    LS,

    Helaas moet ik, min of meer gedwongen door hardware leveranciers, nu toch over stappen op Vista.
    De applicaties zijn allemaal ontwikkeld in Delphi 6 met DBF bestanden (voortvloeisel uit Foxpro) en daar wil ik eigenlijk voorlopig nog niet vanaf, het voldoet uitstekend in mijn omgeving.
    Ik heb de meeste problemen nu wel onder controle en al mijn applicaties draaien prima op Vista, alleen lokaal op een PC.
    Als ik in de BDE administrator de databases wil aanmaken vind ik de netwerkdrives niet meer terug, alleen de lokale drives.
    Vreemd genoeg schjin ik de enigste daarmee te zijn. Ik kan hier nergens iets over terug vinden, behalve iets over EnableLinkedConnection hetgeen ik ook heb ingevoerd in het register.
    Weet iemand hier een oplossing voor, het pad intoetsen is geen oplossing, want de netwerkdrives worden niet herkend.
    bij voorbaat dank
    Ronald

  2. #2
    mov rax,marcov; push rax marcov's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Ehv, Nl
    Posts
    10,357
    Wat dingen te proberen:

    - zie je verschil tussen vista plain en sp1?
    - als je eerst de relevante mappen benaderd (zodat ze met "net use" als actief geconnect staan), verandert dit dan?

  3. #3
    Of kies een alternatief voor BDE welke wel je DBF bestanden kan openen. http://kylecordes.com/bag/listbytype.html
    We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher

  4. #4
    Hallo Markov,

    Ik heb alleen Vista premium sp1 ter beschikking.

    Ik heb ook al driveletters aan mijn netwerkstations hangen, en die worden door Vista gewoon gezien en kan ik ook benaderen.

    Ik heb het geprobeerd met net use, geen resultaat.

    PS.: In mijn programma's ben ik ook alle netwerkdrives kwijt als ik een andere drive wil kiezen om bijv. iets op te halen of op te slaan.

  5. #5
    John Kuiper
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    Almere
    Posts
    8,747
    Misschien geen handige oplossing en helemaal geen nette, maar als je je applicatie de compabiliteit op XP of lager zet, heb je dan nog steeds een probleem?

    Anders kan je kijken naar dit
    Delphi is great. Lazarus is more powerfull

  6. #6

    Smile

    Hallo JKuiper,

    Bedankt voor je reactie.

    Dat was een van de 1e acties die ikondernomen heb,uitvoeren als administrator staat ook nog aan.

    Ik heb intussen wel de databases kunnen koppelen in de BDE administrator door het netwerkadres in te tikken i.p.v. een letter met daarachter de verdere lokatie. Dit geeft nu problemen met rechten, maar daar kom ik wel uit.
    Het vervelende is nu nog dat ik in mijn programma's de netwerkdrive nog steeds niet kan benaderen om gegevens op te halen, op te slaan of te koppelen. Op dit moment zit ik er niet op te wachten om mijn programma's compleet om te gooien naar een andere database vorm. Een van de redenen waarom ik op D6 ben blijven hangen was het feit dat ik vanaf D7 o.a. al mijn rapporten opnieuw moest gaan schrijven en eenzelfde probleem heb ik natturlijk ook met met een ander databasevorm.
    Maar in elk geval bedankt voor het meedenken.

    Ronald.

  7. #7
    Ik vraag me wel af wat voor hardware leveranciers jou kunnen dwingen om een vista-only stuk hardware af te nemen.
    1+1=b

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •