Results 1 to 11 of 11

Thread: xxm: mix delphi en HTML tot een web applicatie

  1. #1
    Stijn Sanders develyoy's Avatar
    Join Date
    Jun 2008
    Location
    GentBrugge, Belgi?½
    Posts
    1,046

    xxm: mix delphi en HTML tot een web applicatie

    Van asp, php en cold fusion vond ik het altijd leuk dat je de HTML en de server-side code bij de hand hebt in dezelfde files.
    Tijdens het werken aan ISAPI extensions en met TWebBrowser objecten, bleef me die gedachte bezighouden.
    Recent ben ik aan een web-platform begonnen dat precies dit doet: Delphi en HTML in dezelfde bestanden, en 'compile on the fly': zodat je wijzigt, en direct naar de website surft om te testen.
    En er is meer, ik heb niet alleen een ISAPI extension, maar ook een IInternetProtocol om rechtstreeks in een iexplore.exe proces te kunnen debuggen! (en ook een 'platte' http server om lokaal of live te draaien)

    Ik hoor graag jullie mening:
    http://xxm.sourceforge.net/

  2. #2
    Stijn Sanders develyoy's Avatar
    Join Date
    Jun 2008
    Location
    GentBrugge, Belgi?½
    Posts
    1,046
    Mocht het iemand interesseren: ik heb een tutorial met screenshots gemaakt om te demonstreren hoe je er mee aan de slag kan:
    http://xxm.sourceforge.net/tutorial01/index.html

  3. #3
    Stijn Sanders develyoy's Avatar
    Join Date
    Jun 2008
    Location
    GentBrugge, Belgi?½
    Posts
    1,046
    ooh :'( iemand gaf me een thumbs down
    http://sourceforge.net/projects/xxm/reviews/

  4. #4
    Fornicatorus Formicidae VideoRipper's Avatar
    Join Date
    Mar 2005
    Location
    Vicus Saltus Orientalem
    Posts
    5,703
    Ik denk dat je je er weinig van aan moet trekken

    Je hebt twee "Thumbs down" waarvan er maar één met iéts van commentaar:
    Quote Originally Posted by Anonymous
    What's the use?
    ...en die persoon is nog anoniem ook

    Zelf heb ik geen baat bij jouw project, dus kan ik er moeilijk over oordelen, maar
    ik zie vaak genoeg dit soort reacties van mensen die werkelijk geen idee hebben
    waar ze eigenlijk naar kijken, maar gewoon tijdens hun zoektochten door SF ineens
    op een (jouw) project stuitten terwijl ze eigenlijk op zoek waren naar een kant
    en klaar compileerbaar project voor dé opvolger van bijvoorbeeld een P2P-client.

    Tja... en zo werkt het natuurlijk niet.

    Ik zou zeggen: niets van aantrekken en lekker doorgaan met je project; er zijn al
    genoeg projecten op SF die zo dood zijn als een pier en nog helemaal niets doen!

    Heb je een riem?
    Dan mag je deze er onder steken:


    Greetz,

    Peter.
    TMemoryLeak.Create(Nil);

  5. #5
    Stijn Sanders develyoy's Avatar
    Join Date
    Jun 2008
    Location
    GentBrugge, Belgi?½
    Posts
    1,046
    Dank je! Och, ik was even aan het denken om het als spam te vlaggen, maar je kan het bij sf al als 'unhelpful' valggen, da's ook al goed inderdaad. Omdat het anoniem is is het misschien jammer dat ik die persoon niet van antwoord heb kunnen dienen, dus doe ik het maar hier en hier.

  6. #6
    Stijn Sanders develyoy's Avatar
    Join Date
    Jun 2008
    Location
    GentBrugge, Belgi?½
    Posts
    1,046
    Trouwens, nog over "baat bij mijn project", iemand een idee waar ik me zou kunnen richten tot:
    - Delphi 7 adepten (versie 7 jammer genoeg, hoewel misschien op middellange termijn Delphi 2010 of Lazarus komt piepen, die laatste vooral als ze vordering maken met ComServ.pas)
    - die wel eens betrokken zijn in zware web-projecten die performant en elegant ineen moeten zitten (dus in Delphi gemaakt)
    - die eventueel nu verward zitten met andere oplossingen zoals intraweb of doe-het-zelf ISAPI of CGI
    - en eventuele 'spiegel-kennis' in ASP of PHP of Cold Fusion hebben om op terug te vallen (en jaloers zijn op de auto-compile ervan)

  7. #7
    Counting your refs Paul-Jan's Avatar
    Join Date
    Feb 2002
    Location
    Lage Zwaluwe
    Posts
    2,159
    Nou ben ik zo'n persoon, maar we hebben hier zelf een inhouse methodiek/framework die prima bevalt (op iets andere gronden dan XXM, maar toch). Je project staat al een tijdje op m'n research lijst, om te kijken of er nog iets v/d technieken valt te leren.

  8. #8
    Stijn Sanders develyoy's Avatar
    Join Date
    Jun 2008
    Location
    GentBrugge, Belgi?½
    Posts
    1,046
    mocht het iemand interesseren, versie 1.0.2 is net gereleased
    https://sourceforge.net/projects/xxm/files/xxm/
    nieuw zijn de Apache module, de Firefox plugin, maar (mijn favoriet):
    bij een auto-compile met fouten worden de lijn-nummers terug gemapt op de lijn-nummers van de xxm-files.

  9. #9
    mov rax,marcov; push rax marcov's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Ehv, Nl
    Posts
    10,357
    Quote Originally Posted by develyoy View Post
    - Delphi 7 adepten (versie 7 jammer genoeg, hoewel misschien op middellange termijn Delphi 2010 of Lazarus komt piepen, die laatste vooral als ze vordering maken met ComServ.pas)
    Kijk eens naar trunk (FPC 2.5.1, de devel versie).

    Wat heb je precies nodig?

    Het grootste manco van FPC wat betreft COM nu is het missen van SEH

  10. #10
    Stijn Sanders develyoy's Avatar
    Join Date
    Jun 2008
    Location
    GentBrugge, Belgi?½
    Posts
    1,046
    ja, ik moet weer eens tijd maken voor FPC.
    Bedoel je met SEH exception handling? COM geeft exceptions toch mooi door via een aparte interface? Ik kan me nu even niet precies herinneren de welke, maar ik dacht wel dat Delphi's standaard TInterfacedObject die wel aanbiedt... (maar ik kan me vergissen natuurlijk)

  11. #11
    mov rax,marcov; push rax marcov's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Ehv, Nl
    Posts
    10,357
    COM geeft excepties door via SEH. Delphi's excepties zijn SEH gebaseerd, FPC's niet. (die gebruiken een intern, simpeler te porten systeem)

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •