Results 1 to 4 of 4

Thread: Statistieken in delphi applicatie

  1. #1

    Statistieken in delphi applicatie

    Beste allen,

    Ik heb een applicatie die contact maakt met een mysql database.
    daar haalt hij zijn info uit en vervolgens download de applicatie wat images van het internet die bij de data horen.

    Nu wil ik statistieken aan mijn applicatie koppelen.

    het kan zijn dat je met webalizer elke keer 1kb bestandje extra laat downloaden zodat webalizer daar de statistieken van kan bekijken hoevaak je applicatie gerunt wordt. maar ik vind webalizer niet echt vriendelijk eruit zien en volgens mij gaat webalizer ook alle bestanden monitoren op mijn host. ik wil alleen die ene file monitoren.

    Google analytics werkt met javascript; dus dat gaat (denk ik) al niet lukken. Of dat ik vanuit de applicatie een internet pagina niet zichtbaar oproep waarop de google analytics plugin is geinstalleerd. is dat mogelijk!?!? want dan weet je ook de locatie van de gebruiker. (grofweg).

    Iemand andere ervaring met applicatie statistieken?

  2. #2
    wat ik nu doe: met behulp van Twebbrowser laad ik een webpagina in die gekoppeld is aan google analytics. de webpagina maak ik niet visible.

    ik heb de resultaten nog niet. weet iemand al of dit gaat werken?

  3. #3
    Je kunt Google Anaytics gebruiken zonder JavaScript en TWebBrowser. Doe gewoon een HTTP request naar het GIF bestand met de juiste parameters. Hier een PHP voorbeeldje:
    Code:
    <?php
    $var_utmac='UA-000000-1'; //enter the new urchin code
    $var_utmhn='yourdomain.com'; //enter your domain
    $var_utmn=rand(1000000000,9999999999);//random request number
    $var_cookie=rand(10000000,99999999);//random cookie number
    $var_random=rand(1000000000,2147483647); //number under 2147483647
    $var_today=time(); //today
    $var_referer=$_SERVER['HTTP_REFERER']; //referer url
    
    $var_uservar='-'; //enter your own user defined variable
    $var_utmp='/rss/'.$_SERVER['REMOTE_ADDR']; //this example adds a fake page request to the (fake) rss directory (the viewer IP to check for absolute unique RSS readers)
    
    $urchinUrl='http://www.google-analytics.com/__utm.gif?utmwv=1&utmn='.$var_utmn.'&utmsr=-&utmsc=-&utmul=-&utmje=0&utmfl=-&utmdt=-&utmhn='.$var_utmhn.'&utmr='.$var_referer.'&utmp='.$var_utmp.'&utmac='.$var_utmac.'&utmcc=__utma%3D'.$var_cookie.'.'.$var_random.'.'.$var_today.'.'.$var_today.'.'.$var_today.'.2%3B%2B__utmb%3D'.$var_cookie.'%3B%2B__utmc%3D'.$var_cookie.'%3B%2B__utmz%3D'.$var_cookie.'.'.$var_today.'.2.2.utmccn%3D(direct)%7Cutmcsr%3D(direct)%7Cutmcmd%3D(none)%3B%2B__utmv%3D'.$var_cookie.'.'.$var_uservar.'%3B';
     
    $handle = fopen ($urchinUrl, "r");
    $test = fgets($handle);
    fclose($handle);
    ?>

  4. #4
    Of haal de images niet direct op maar via een actieve web pagina (ASP.NET / PHP / ...). Je kunt dan met die web pagina zelf de statistieken bijhouden.
    Marcel

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •