Results 1 to 4 of 4

Thread: Devexpress cxgrid laatste halve lege wel/niet zichtbaar?

  1. #1

    Devexpress cxgrid laatste halve lege wel/niet zichtbaar?

    Hi!

    In mijn Delphi applicatie werk ik met een cxgrid van DevExpress. Als je de applicatie open zie je in het grid een aantal regels. De onderste regel van het grid zie je maar half, omdat die er niet helemaal meer oppast.

    Als je een paar keer page down doet verdwijnt al vrij snel die laatste halve regel. Daar wordt gewoon een stuk witte achtergrond getoond. Terwijl er daaronder nog wel meer regels zijn. Als je vervolgens naar boven scrollt met page up. Krijg je de halve regels onderaan weer wel te zien.

    Doordat je soms die onderste halve regel niet ziet, denken mijn gebruikers dat er geen regels meer volgen. Ze vinden dat zeer verwarrend. Zeker als je met multi-line regels werkt, dan kan het witte gedeelte heel groot zijn (omdat de daarop volgende multi-line regel er niet meer oppast).

    Ik werk trouwens met GridMode = True omdat ik niet in één keer alle regels op wil halen.

    Is er iemand die dit probleem herkend en er wellicht een oplossing voor heeft?

    Alvast bedankt!

    Gijsbert

  2. #2
    Hoi Gijsbert, welkom op NLDelphi,

    Ik herken het probleem niet, maar ik werk (de laatste tijd) dan ook niet meer met het cxGrid.
    Maar ik vroeg me af, is het niet gebruikelijk dat die laatste halve regel niet wordt weergegeven? Volgens mij is dat ook in TMemo, TListbox en TDBGrid zo, of vergis ik me?
    1+1=b

  3. #3
    Nee, het rare is, dat als je je scherm opent, die laatste halve regel wel getoond wordt. Maar als je een paar 'pagina's' naar beneden scrollt, wordt die opeens niet meer getoond. Scroll je daarna weer omhoog tot net voorbij de dan bovenste regel op je scherm, dan wordt wel weer de laatste halve regel onderaan getoond.

  4. #4
    Ik heb intussen een bug ingemeld bij DevExpress. Ze kunnen het reproduceren en gaan het proberen op te lossen. Het was dus niet gewoon een foute property instelling, wat ik hoopte.

    Gijsbert

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •