Results 1 to 2 of 2

Thread: Access violation bij uitvoeren web service.

  1. #1
    Member
    Join Date
    May 2002
    Location
    Amsterdam, Netherlands
    Posts
    86

    Question Access violation bij uitvoeren web service.

    Ik heb een programma die een aantal web services aanroept (Apche, Axis) en dit werkt zonder problemen, op één computer na! Op deze computer krijg ik een access violation als ik de service probeer uit te voeren.

    Na veel zoekwerk heb ik maar een nieuwe web service gemaakt (de TestService) met maar één method, testService, die alleen 'return true' doet (java dus ). Ik heb in Delphi 7 via de WSDL importer de web service geïmporteerd en in mijn test applicatie het volgende gedaan:

    Code:
      if GetTestService.testService then
        Application.MessageBox( PChar( 'Mooi mooi!' ), 'Information', MB_OK + MB_ICONINFORMATION );
    Zelfde verhaal, overal werkt het, behalve op die ene computer, weer een access violation.

    Heeft één van jullie ENIG idee waarom dit niet werkt? Zijn er bepaalde dependencies benodigd om THTTPRio te kunnen gebruiken o.i.d.?

    Alvast hartelijk dank.

    d-fader

    PS. Ik heb de twee pas files toegevoegd (service en test form).
    Attached Files Attached Files

  2. #2
    Member
    Join Date
    May 2002
    Location
    Amsterdam, Netherlands
    Posts
    86
    Ik denk dat ik het gevonden heb: DEP.
    Op dit moment ben ik de server aan het rebooten, ik zal straks even laten weten of het gelukt is.


    Edit
    Het was inderdaad de DEP setting in Windows server. Je kunt je applicatie hier bij de lijst van uitzonderingen toevoegen of DEP alleen aanzetten voor kritieke Windows onderdelen. Dat laatste heb ik nu gedaan en na een reboot werkte het.

    Verder heb ik een update van Borland/CodeGear/Embarcadero gevonden die het volledige DEP probleem omzeilt. Deze is te vinden op het developer network: Delphi SOAP Runtime and Importer Update
    Last edited by d-fader; 28-Jul-08 at 16:15.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •