Results 1 to 7 of 7

Thread: Windows 2000

  1. #1

    Exclamation Windows 2000

    Hallo allemaal,

    Kan het kloppen dat mijn programma niet op windows 2000 werkt ?? En zo ja, waarom dan niet ??

    Danny

  2. #2
    Dat zou altijd kunnen als je specifieke Win9x dingen doet. Wat gaat er mis op 2000?
    Marcel

  3. #3
    Nadat ik heb ingeloged, kom ik in mijn hoofdscherm met dat database-gebeuren. ( Zie thread 269 ) Hier krijg ik de melding dat er een fout in het programma zit, en dat ik het programma opnieuw moet opstarten. Ik krijg deze melding telkens weer.

  4. #4
    Wordt er een DLL of iets dergelijks aangegeven? Heb je Delphi op de betreffende machine staan, dan zou je kunnen debuggen om uit te vinden waar het precies mis gaat. Heb je geen Delphi dan zou je een logfile aan kunnen maken waarin je zet waar je programma ongeveer is zodat je op deze manier kunt zien waar het mis gaat.

    Er zijn honderdduizend dingen die kunnen verschillen tussen de ene en de andere PC, misschien werkt het op het ene NT station wel en op de andere niet. Vandaar dat het belangrijk is om uit te zoeken wát er precies mis gaat.
    Marcel

  5. #5

    Wink

    Zo, daar ben ik weer.. Tijdje niet gereageerd omdat mijn computer leeg is geweest.. Maar goed.. Ik ben achter een aantal dingen gekomen.. Het zit zo.. Als ik mijn programma op een andere computer start waar geen BDE van delphi opzit, dan doet hij het niet.. Als ik op die computer alleen het BDE programmatje van Delphi installeer dan doet hij het wel.. Nu is dat natuurlijk omslachtig als ik dit telkens bij een andere computer moet installeren.. Weet iemand of ik tijdens het installeren van mijn programma iets anders erbij kan installeren zodat hij wel werkt ?? Als BDE er niet opstaat, krijg je de volgende foutmeldingen:

    Allereerst een ongeldige bewerking met de volgende details:

    Code:
    VMHOOFD heeft een uitzondering eedfadeH veroorzaakt in module <onbekend> op 0000:00000000.
    Registers:
    EAX=00000000 CS=0000 EIP=00000000 EFLGS=00000000
    EBX=00000000 SS=0000 ESP=00000000 EBP=00000000
    ECX=00000000 DS=0000 ESI=00000000 FS=0000
    EDX=00000000 ES=0000 EDI=00000000 GS=0000
    Bytes in CS:EIP:
    
    Stackdump:
    Daarna krijg ik een venster met de volgende melding:

    Code:
    Exeption EDBEngineError in module VMHOOFD.EXE at 0008BCCE
    An error occurred while attemptind to initialize the Borland Database Engine (error $2109).

  6. #6
    Old Navigator Matthijs's Avatar
    Join Date
    Mar 2001
    Location
    Ede, NL. Delphi: Delphi 7/2005 :). Matthijs schrijf je Matthijs
    Posts
    2,199
    Je zegt het eigenlijk zelf al: "Als de BDE er niet op staat, doet ie 't niet." Dus wat je moet doen is met InstallShield (bij Delphi meegeleverd! ) installatie diskettes maken en hierbij ook de BDE laten installeren.
    What's in a sig?

    Would my posting be less valuable if it didnot have a sig? (Vrij naar William S.)

    Let op de kleine lettertjes. For all postings: e&oe!
    This program performed an illegal function, the police are on their way

  7. #7

    Talking

    Het is me heel toevallig net gelukt.. Had het ook nog even in een boek van Delphi opgezocht, en hij werkt !!.. Bedankt !!

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Similar Threads

  1. .Net Updates
    By Robert in forum .NET
    Replies: 75
    Last Post: 29-Dec-06, 02:01
  2. Replies: 13
    Last Post: 10-Dec-04, 16:59
  3. Replies: 11
    Last Post: 20-Aug-02, 16:27
  4. Windows 2000 & Delphi I/O poorten
    By pimmer in forum Algemeen
    Replies: 1
    Last Post: 30-Aug-01, 15:59

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •