Results 1 to 6 of 6

Thread: probleem met omzetting

  1. #1

    Question

    Dag iedereen,

    Ik heb een probleem:

    Delphi 3 maakt, na run te hebben geselecteerd, van een bepaald .pas-document geen .dcu-document.

    Hoe kan dit en hoe is dit op te lossen? Weet iemand of marcel het antwoord.
    expert of doing notting groetjes,

    gajes

  2. #2
    Er wordt een .DCU aangemaakt van ieder bestand dat in een project wordt gebruikt. Als je een .DCU verwacht maar die wordt niet gemaakt dan zal dat dus waarschijnlijk betekenen dat het bestand niet in het project wordt gebruikt. Het kan zijn dat er een ander .PAS bestand (of .DCU) met dezelfde naam eerder in het path voorkomt, deze wordt dan gebruikt.

    Om te controleren of een bepaald .PAS bestand wordt gebruikt zet ik er altijd iets in dat zeker een foutmelding zou opleveren (b.v. gewoon de tekstL 'Dit gaat mis') en ik doe een Project/Build. Als ik gene foutmelding krijg weet ik zeker dat het .PAS bestand niet wordt gebruikt.

    Het kan overigens ook nog zijn dat er wel een .DCU wordt aangemaakt, maar niet op de plaats waar je hem verwacht. Bij de project options kun je aangeven waar de DCU wordt aangemaakt.
    Marcel

  3. #3

    Unhappy

    Ha Marcel,

    Bedank voor de snelle reacties.

    Nog even over mijn probleem.

    Als ik op compile druk begint hij, in het displaytje, met het volgende:

    Hint: C:\ronnie\Vibratie Delphi Project\DsaOrde2.pas(602): Variable 'i' is declared but never used in 'TRightPanel.Create'
    Warning: C:\ronnie\Vibratie Delphi Project\DsaOrde2.pas(639): Return value of function 'TTopPanel.GetKanVis'might be undefined.
    Error: C:\ronnie\Vibratie Delphi Project\DsaOrde2.pas(709): Could not create output file 'DsaOrde2.dcu'

    (Dit terwijl er al een .dcu van deze unit in de directory staat. )

    Hij geeft dan nog een fout aan en tenslotte geeft hij aan een fatal error: zo van dat hij de project file niet kan maken. (Dit heeft waarschijnlijk te maken met dat hij die .dcu niet kan maken).

    Hoe kan het dat hoewel er al een .dcu in staat hij hem toch niet kan aanmaken, dus ook het programma niet kan laten lopen. Terwijl hij de fout niet gaf toen ik pas begon met het project (zie vraag classes). Toen kon ik het programma wel runnen.

    Nadat ik de volgende tekst heb ingevoerd: 'dit is fout' :
    Gaf hij, na Run(F9), de volgende errors:
    error: C:\ronnie\Vibratie Delphi Project\DsaOrde2.pas(617): Undeclared identifier: 'dit'
    error: C:\ronnie\Vibratie Delphi Project\DsaOrde2.pas(617): Operator not applicable to this operater type

    Gaf hij, na Project/Build All, de volgende errors:
    error: C:\ronnie\Vibratie Delphi Project\PDataLib_TLB.Pas (814): could not create output file 'PDataLib_TLB.dcu'
    fatal error: C:\ronnie\Vibratie Delphi Project\DsaOrde2.pas (7): could not compile used unit 'DsaOrde3.pas'

    De aanmaak dir. is dezelfde als bovenstaande, dus C:\....\.....
    Volgens mij betekend dat laatste dat hij wel gebruikt wordt? En
    Hoe kan het dit? en wat heb ik evt. fout gedaan(hoewel ik geen tekst of iets degelijks in die .pas heb veranderd)?
    expert of doing notting groetjes,

    gajes

  4. #4
    Old Navigator Matthijs's Avatar
    Join Date
    Mar 2001
    Location
    Ede, NL. Delphi: Delphi 7/2005 :). Matthijs schrijf je Matthijs
    Posts
    2,199
    Controleer even of je dcu niet read-only is.
    What's in a sig?

    Would my posting be less valuable if it didnot have a sig? (Vrij naar William S.)

    Let op de kleine lettertjes. For all postings: e&oe!
    This program performed an illegal function, the police are on their way

  5. #5
    Da's een goeie, dat gaat nogal eens mis als source (inclusief DCU's) van een CD wordt overgezet, of als er met versiebeheer wordt gewerkt en ook de DCU's worden ingecheckt.

  6. #6

    Thumbs up

    Ha matthijs,

    Dit was inderdaad zo. Thanks.

    expert of doing notting groetjes,

    gajes

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Similar Threads

  1. Filter probleem met ADO Tabel
    By alexvdvliet in forum Databases
    Replies: 2
    Last Post: 16-Apr-04, 09:20
  2. Replies: 7
    Last Post: 01-Apr-04, 10:24
  3. Replies: 1
    Last Post: 31-Mar-04, 12:25
  4. Probleem met DCOM createRemote i.c.m geheugenlek
    By cornelius in forum Algemeen
    Replies: 13
    Last Post: 09-Oct-03, 11:27
  5. Probleem met TImage onder Delphi 6
    By MaartenV in forum Algemeen
    Replies: 1
    Last Post: 08-Jan-02, 22:48

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •