Page 1 of 2 1 2 LastLast
Results 1 to 15 of 23

Thread: boek delphi 2007 ,2009??

  1. #1
    Senior Member
    Join Date
    Sep 2008
    Location
    Apeldoorn
    Posts
    199

    boek delphi 2007 ,2009??

    Onlangs (eind Augustus) ben ik via school begonnen met delphi, vanuit school hebben we daarvoor een dictaat uitgereikt gekregen om zo de lessen te kunnen volgen.Dit dictaat is jammer genoeg erg sober en mist voor mij gevoel een heleboel.

    Volgens mijn leraar zal ik dit jaar vooral met VCL forms gaan werken en later ook een beginnetje maken met een database. Wie zou mij een advies kunnen geven over welk boek ik het beste zou kunnen aanschaffen?

    Nu las ik dat er ook een nieuwe versie van delphi uit is gekomen afgelopen maand (delphi 2009) is het misschien niet verstandiger om te wachten of er hiervoor ook een boek uitkomt? of valt dit allemaal wel mee en zou ik met een boek van Delphi 2007 ook goed uit de voeten komen?

  2. #2
    De basis cvind je in ieder boek terug, je kan dus evengoed starten met een D7 boek. Wil je speciefieke dingen van een versie leren dan zal je een boek speciaal voor de versie moeten nemen.
    Persoonlijk ben ik zeer te spreken over de Delphi Developers Guide- reeks
    DeX 3 Delphi := The ease of VB with the power of C; Zoekt en gij zult vinden

  3. #3
    Ik vind de boeken van Marco Cantu altijd lekker duidelijk en leerzaam. Er is nog geen 2009 versie, maar volgens mij komt die er wel aan.

    Ik zou niet al te ver terug gaan in versies. Er zijn in de laatste Delphi versies genoeg dingen uitgebreid die je zeker wilt gebruiken, dus een Delphi 7 boek zou ik zeker niet aanraden.
    Marcel

  4. #4
    Senior Member
    Join Date
    Sep 2008
    Location
    Apeldoorn
    Posts
    199
    normaal bestel ik altijd alles via computerboek.nl maar hun laatste delphi boek dateert van 2006 in hoeverre is delphi nog een ' hippe' taal?

  5. #5
    Programmeurs zijn nerds en we zijn dus per definitie niet hip Sterker nog, hip zijn is in ICT-land niet altijd een goede eigenschap.
    Marcel

  6. #6
    Hier de D2007 versie: http://www.lulu.com/content/1069254
    We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher

  7. #7
    Senior Member
    Join Date
    Sep 2008
    Location
    Apeldoorn
    Posts
    199
    met hip bedoelt deze jongen natuurlijk ook gewoon of deze taal nog veel wordt gebruik in programmer land? tuurlijk weet ik wel dat we soms een beetje nerdige trekjes vertonen Kan iemand daar een zinnig antwoord op geven?

  8. #8
    Quote Originally Posted by Marcel View Post
    Ik vind de boeken van Marco Cantu altijd lekker duidelijk en leerzaam.
    Enkel en alleen als het in het Engels is want soms heb ik de indruk dat de vertalingen gemaakt zijn door een vertaalprogramma
    DeX 3 Delphi := The ease of VB with the power of C; Zoekt en gij zult vinden

  9. #9
    Senior Member
    Join Date
    Sep 2008
    Location
    Apeldoorn
    Posts
    199
    of is dat een beetje een stomme vraag om hier te stellen?

  10. #10
    Welke mag dan de stomme vraag wezen?
    DeX 3 Delphi := The ease of VB with the power of C; Zoekt en gij zult vinden

  11. #11
    Senior Member
    Join Date
    Sep 2008
    Location
    Apeldoorn
    Posts
    199
    Quote Originally Posted by apeldoorn_male View Post
    met hip bedoelt deze jongen natuurlijk ook gewoon of deze taal nog veel wordt gebruik in programmer land? tuurlijk weet ik wel dat we soms een beetje nerdige trekjes vertonen Kan iemand daar een zinnig antwoord op geven?
    deze, omdat ik vandaag iemand sprak die beide talen beheerst en toch de voorkeur gaf voor bijv C ipv van pascal. de reden was dat C meer flexibiler zou wezen misschien is dit niet het juiste forum maar ben toch benieuwd of iemand hier een antwoord op kan geven.

  12. #12
    SillyMember
    Join Date
    May 2003
    Location
    Gent
    Posts
    7,725
    Quote Originally Posted by apeldoorn_male View Post
    of is dat een beetje een stomme vraag om hier te stellen?
    Laat het me zo stellen, het is zowat van dezelfde orde als op een forum voor mensen die de griekse beginselen zijn toegedaan vragen of dat eigenlijk wel hip is.

    Niet dat ik hiermee bedoel dat iedereen hier, noch één specifiek iemand al dan niet eventueel van die strekking is
    All methodologies are based on fear. -- Kent Beck.

  13. #13
    Senior Member
    Join Date
    Sep 2008
    Location
    Apeldoorn
    Posts
    199
    met hip bedoel ik of pascal nog veel wordt gebruikt!!! (ivm weinig keuze boeken tegenover bijv C)

  14. #14
    Je wordt op je wenken bediend: Free Delphi 2009 Handbook by Macro Cantu
    Marcel

  15. #15
    Bob Swart drbob42's Avatar
    Join Date
    May 2004
    Location
    Helmond Brandevoort
    Posts
    514
    Overigens zijn dit alleen de eerste twee secties van Marco's boek (de rest heeft hij nog niet af). En in Nederland wordt ook mijn Delphi 2009 Development Essentials PDF gratis geleverd aan wie Delphi 2009 (bij mij) koopt.
    Groetjes,
    Bob Swart

Page 1 of 2 1 2 LastLast

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •