Results 1 to 5 of 5

Thread: Hoe standalone WebSnap + Indy (z??nder externe webserver)?

  1. #1

    Question Hoe standalone WebSnap + Indy (z??nder externe webserver)?

    Ik heb een standaardproduct in de markt staan, ontwikkeld in Delphi, waar een module bijkomt waarbij klanten van mijn klanten via het web orders kunnen opgeven en overzichten kunnen opvragen. Dit werkt allemaal perfect, via WebSnap in een ISAPI DLL binnen Apache of Microsoft IIS.

    Echter...

    Nu wil ik dat mijn applicatie standalone -dus zonder webserver- kan draaien. Hij moet dus ZELF een webserver gaan omvatten en op een bepaalde poort z'n service aanbieden. Dit wil ik doen met bijvoorbeeld Indy.

    Nu heb ik artikel gevoden van Dave Nottage (zie http://community.borland.com/article...,27513,00.html) waarin hij voordoet hoe je precies dit kan doen voor een webservice. (Hij maakt een ultralight tooltje dat z??nder .NET of zelf zonder webserver een webservice aanbiedt, heel sjiek.)

    Ik heb bovenstaande voorbeeld gebruikt om mijn WebSnap applicatie om te bouwen en het begin werkt goed. De eerste pagina verschijnt, maar de dispatching en parsing van de parameters / pagina referenties werken totaal niet meer.

    Heeft iemand dit eerder gedaan? Heeft iemand aanwijzingen voor me? Kennen mensen meer artikelen die over dit onderwerp gaan?

    (PS Voor geinteresseerden, met component TIdRunner --zoek op Google-- kan je ook je ISAPI DLL binnen je eigen TIdHTTPServer applicatie laten draaien, z??nder IIS of Apache, maar ook dit is niet wat ik wil. Ik wil géén DLL, maar simpelweg één tool die alles regelt.) B.v.d. voor de aandacht.
    Mark van der Hijden (Eindhoven)

  2. #2
    Dan ga je dus eigenlijk je eigen webserver bouwen. Heb je de HTTPServer demo van Indy al gezien? Daar zit de basis volgens mij al in, maar ISAPI ondersteuning zou je nog toe moeten voegen.
    Marcel

  3. #3
    Ik wil géén ISAPI ondersteuning, dat heb ik al werkend met de Indy tools. Ik wil één applicatie (zonder extra ISAPI.DLL) waarbij het WebSnap gedeelte (met de architectuur die ook naar ISAPI / CGI etc. kan worden gecompileerd), wordt gehookt aan een Indy HTTP server. Ik mis dus het tussenstuk. In het artikel dat ik noem doet iemand dat al voor een SOAP webservice, maar de benodigde communicatie methods voor Indy + WebSnap in z'n wrapper, zijn niet geïmplementeerd en ik krijg het niet goed werkend. Thanks voor je reply (niemand anders reageert, snif).
    Mark van der Hijden (Eindhoven)

  4. #4
    Hoe regelt WebSnap dat nu intern? Bij de webmodules is het nog redelijk eenvoudig, ik denk dat ik daar zou beginnen met een eigen afgeleide van TWebApplication die dan de variablenen niet uit de environment leest (zoals bij CGI), maar uit de applicatie zelf.

    Maar even een stapje terug, want ik mis misschien je bedoeling. Je hebt een web applicatie die je ook als Windows applicatie wilt gebruiken? Ik neem aan dat je alle logica e.d. buiten de UI hebt gehouden, ben je dan niet sneller klaar als je de UI opnieuw maakt in een gewone Windows omgeving?
    Marcel

  5. #5
    Hoe regelt WebSnap dat nu intern? Bij de webmodules is het nog redelijk eenvoudig, ik denk dat ik daar zou beginnen met een eigen afgeleide van TWebApplication die dan de variablenen niet uit de environment leest (zoals bij CGI), maar uit de applicatie zelf.

    Maar even een stapje terug, want ik mis misschien je bedoeling. Je hebt een web applicatie die je ook als Windows applicatie wilt gebruiken? Ik neem aan dat je alle logica e.d. buiten de UI hebt gehouden, ben je dan niet sneller klaar als je de UI opnieuw maakt in een gewone Windows omgeving?
    (1) Ik zal dieper moeten debuggen in de WebSnap (en Indy) source zelf. M'n URL parameters verdwijnen ergens geloof ik. Daardoor kan de dispatcher niet meer ontdekken welke geregistreerde webmodule moet worden gebruikt. Echter, het lijkt binnen Indy te gebeuren. Ik zoek het uit. Het is blijkbaar niet eerder gedaan, nergens info, ook niet in de miljoen berichten van Borland forums.

    (2) Nee, ik heb een webapp. die pagina's produced a.d.h.v. db info e.d., en ik heb inderdaad logica buiten de UI gelaten, want er is GEEN ui. (Er is wat interfacing en wat logging, verder nix.) Ik wil ook geen UI. Ik wil dat mijn webapp één programma is van 200kB (compressed) die webserver is en db aanspreekt en pages produced INEEN, dus zonder aparte webserver als IIS of Apache.
    Mark van der Hijden (Eindhoven)

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Similar Threads

  1. Hoe procedure zonder en met parameter te maken ?
    By Hans Brenkman in forum Algemeen
    Replies: 7
    Last Post: 24-Jul-03, 15:06
  2. Indy TIdHTTP client fout opvangen -- hoe
    By IamPsychoDotBe in forum WebDelphi
    Replies: 2
    Last Post: 17-Jun-03, 08:50
  3. Indy Webserver
    By Flipull in forum WebDelphi
    Replies: 4
    Last Post: 16-Mar-03, 18:46
  4. TCP stThreadBlocking zonder INDY?
    By kwakkie in forum Algemeen
    Replies: 21
    Last Post: 02-Nov-02, 16:42
  5. hoe clients zonder netwerk communiceren
    By SvG in forum Koffiehoek
    Replies: 6
    Last Post: 21-May-02, 18:46

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •