Page 1 of 2 1 2 LastLast
Results 1 to 15 of 22

Thread: Woordfilter

  1. #1
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269

    Woordfilter

    Marcel, kan je in ***snaam alsjeblieft wat doen aan dat woordfilter, zo kunnen wij hier niet lekker ouwe****en...



    Kortom: die zin maakt het meteen duidelijk. 'Normale' woorden kunnen ineens worden afgeblokt, en daardoor juist het afgeblokte gedeelte benadrukken en de betekenis ervan compleet uit z'n verband rukken. Het filter heeft ook weinig nut, er wordt hier compleet niet gescholden en mensen die dat wel doen krijgen vanzelf een waarschuwing, dus het werkt naar mijn idee juist averechts....
    Qui custodiet ipsos custodes

  2. #2
    Senior Member The Master's Avatar
    Join Date
    Jul 2002
    Location
    Venlo
    Posts
    283
    is toch lachuh zo'n leuk filter, wat normale woorden ook afschermd, krijg je zo'n raad het woord situaties.

  3. #3
    Als er IRL iemand vloekt in mijn omgeving zal ik daar iets van zeggen omdat ik daar absoluut niet van hou. Vandaar dat ik op het forum de filters ook zo heb ingesteld. Je zou natuurlijk kunnen proberen mij te overtuigen van het feit dat NLDelphi een beter forum zou zijn als er ook vloeken op kunnen staan, maar ik heb zo'n idee dat je dat niet gaat lukken.
    Marcel

  4. #4
    Nou ja, soms om je argumenten kracht bij te zetten. ;-)
    Mark van der Hijden (Eindhoven)

  5. #5
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    Ik wil absoluut niet zeggen dat vloeken toegestaan moet zijn, zoals ik al zei: als iemand echt begint te vloeken dan krijgt hij de NLDelphi community over zich heen... ik wil alleen zeggen dat vrijwel onschuldige woorden hiervan de dupe zijn en om die reden dat deel van het woord juist extra benadrukt wordt...



    Goed, het komt niet heel vaak voor, maar het viel mij gewoon even op ineens.
    Qui custodiet ipsos custodes

  6. #6
    Ik denk dat een filter niet echt nodig is. In de Borland forums gaat het ook prima zonder, er zijn toch moderators die berichten kunnen verwijderen / aanpassen. (Hier alleen Marcel, of meerdere?)
    Mark van der Hijden (Eindhoven)

  7. #7
    Ik wil alleen zeggen dat vrijwel onschuldige woorden hiervan de dupe zijn
    Maar wat je onschuldig vindt is heel persoonlijk. Ik denk dat weinig mensen problemen hebben met ouwe****en, in de Van Dale staat ook gewoon 'kletsen' als betekenis. Maar dat is ook het enige woord waarbij ik dat heb, ik kan me goed voorstellen dat er wel mensen zijn die moeite hebben met alle samenstellingen met G-d.

    Ik was ooit in een Duitse chatbox waar ze alle geblackliste woorden vervingen door andere woorden, dat vond ik wel erg stom en zwaar irritant, deze sterretjes vind ik precies goed.

    Het is trouwens denk ik ook niet bedoeld als bescherming tegen enorme scheldpartijen, die gebeuren hier gelukkig inderdaad niet.

  8. #8
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    Ik kan me ook wel voorstellen waarom bepaalde woorden afgeblokt worden, en als Marcel het filter wilt laten staan is dat zijn goed recht uiteraard, vond het alleen een interessant discussiepunt, immers: mensen die niet willen schelden krijgen sterretjes, en mensen die dat wel willen zetten gewoon spaties tussen hun scheldwoord en ze omzeilen het hele systeem...
    Qui custodiet ipsos custodes

  9. #9
    Het grootste nut van het filter vind ik dat het woorden filtert van mensen voor wie dat woord helemaal geen vloeken meer is. Die gewoon in hun frustratie zeggen "dat ***component werkt nu ******domme weer niet" (sterretjes zijn nu van mezelf ). Aan die taal wordt je dan als argeloze forumbezoeker niet blootgesteld. Mensen die doelbewust willen schelden of de regels willen omzeilen zullen dat inderdaad technisch toch wel kunnen doen, maar daar heb je dan de NLDelphi community weer voor, zoals je al zei.

  10. #10
    Old Navigator Matthijs's Avatar
    Join Date
    Mar 2001
    Location
    Ede, NL. Delphi: Delphi 7/2005 :). Matthijs schrijf je Matthijs
    Posts
    2,199
    Ik kan me vinden in de mening van Marcel dat vloeken niet nodig is. Of je dat moet afdwingen door een filter is een tweede. Stel dat ik ***fried heet, hoe komt dat dan op het forum?
    Kortom voor beide meningen valt iets te zeggen, want ik denk dat Mark ook wel een puntje heeft. Zodra iemand zich misdraagt, krijgt hij dat (iig van de vaste kern) direct te horen.

    [edit]
    In inderdaad zoals ik al dacht kan ik als (G o d f r i e d) niet eens mijn eigen naam in een postje zetten!
    What's in a sig?

    Would my posting be less valuable if it didnot have a sig? (Vrij naar William S.)

    Let op de kleine lettertjes. For all postings: e&oe!
    This program performed an illegal function, the police are on their way

  11. #11
    De naam van G_d mag je toch niet schrijven, alleen uitspreken. In sommige geloven tenminste.
    Mark van der Hijden (Eindhoven)

  12. #12
    Ik sluit me aan bij de voorstanders voor het afschaffen of het zodanig aanpassen dat sommige woorddelen niet worden geweigerd als zijnde grove taal.

    Ik vind het toch wel behoorlijk ver gaan als zelfs een naam als G­odfried, niet eens kan worden gebruikt. Dan ga je toch over een lijn heen die wat mij betreft te strict is...let wel, ik ben net zo tegen grove taal als de meeste (goed, ik laat zelf wel eens krachtermen vallen achter m'n toetsenbord, maar die gaan gelijk de stofzuiger in...) maar iemand beperken op grond van z'n naam is averechts discriminerend

  13. #13
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    Zo te zien heeft Marcel dat woord al uit het filter gehaald ondertussen
    Qui custodiet ipsos custodes

  14. #14

    Wink

    effe testen, ***fried of G­odfried....nee hoor, zit er nog steeds in

  15. #15
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    He verrek, da's een leuk truuk


    In ieder geval bewijst dat maar weer dat zowel het filter als de mens makkelijk te neppen is. Maar goed, deze discussie is wel weer enigszins oud aan het worden, ik denk dat zodra er echt problemen gaan ontstaan door het filter dat we de situatie misschien eens moeten gaan evalueren, tot die tijd kunnen mensen die echt willen schelden dat toch wel doen, maar zullen dan ten prooi vallen aan de wraak van de NLDelphi community
    Qui custodiet ipsos custodes

Page 1 of 2 1 2 LastLast

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •