Results 1 to 6 of 6

Thread: Chatbox splitsen over twee computers

  1. #1

    Question Chatbox splitsen over twee computers

    Hoi. Wij maken voor informatica een chatbox met ht programma lazarus.
    We hebben alles nu in 1 form staan waardoor allebei de chatters in het zelfde scherm moeten typen.

    Nu willen we het proberen te splitsen over twee computers zodat het echt werkt als een chatbox. Weet iemand hier hoe dat moet?

    Name:  printscreen ike.JPG
Views: 602
Size:  11.3 KB
    printscreen van wat we tot nu toe hebben gemaakt.
    Alles werkt nu wel tot zo ver.

    Alvast thnx voor de hulp

  2. #2
    Hoi Ike, welkom op NLDelphi!

    • Verplaatst van Algemeen naar Free Pascal / Lazarus.

    Ik moet je het antwoord op je vraag helaas schuldig blijven. In Delphi heb je de Indy componenten, waarmee je relatief eenvoudig TCP communicatie kunt toevoegen aan je applicatie, maar hoe dat zit in Lazarus weet ik niet.
    1+1=b

  3. #3
    Oke, en bestaat dat niet in Lazarus?

  4. #4
    Ondertussen kan je dit eens lezen
    Last edited by GolezTrol; 23-Jan-09 at 22:21. Reason: Bij voorkeur ontmoedigen om leden persoonlijk te gaan benaderen, tenzij op aanbieden van het lid zelf.
    DeX 3 Delphi := The ease of VB with the power of C; Zoekt en gij zult vinden

  5. #5
    Counting your refs Paul-Jan's Avatar
    Join Date
    Feb 2002
    Location
    Lage Zwaluwe
    Posts
    2,160
    Als ik hier lees dat de FPC support lekker opschiet (inclusief downloads), wat moet er dan nog allemaal gebeuren om "support onder Lazarus" te krijgen? Wat houdt je tegen om 't te downloaden en te gebruiken? (Dit is dus een mede-vraag aan MarcoV, de man met de kennis in deze ).

  6. #6
    mov rax,marcov; push rax marcov's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Ehv, Nl
    Posts
    10,357
    Voor zover ik weet zou het moeten werken. Installatie was in principe 3 packages installeren, net als onder delphi.

    Er effectief mee werken vereist wat meer aandacht, probeer vooral de verschillende demoes te volgen. Er is een soort chatclient achtigs al in demoes geloof ik.

    De FPC/Lazarus branch is overigens al lang geleden ingemerged in het hoofd SVN van Indy. Je kan dus ook snapshots gebruiken.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •