Results 1 to 6 of 6

Thread: Een vraagje betreffende bestandsformaten

  1. #1

    Een vraagje betreffende bestandsformaten

    Hallo allemaal

    Ik zit met een probleempje... Het is geen echt delphi probleem dus ik zet het hier maar neer.

    Ik heb een spel en die heeft voor elke speler een profile picture. Die worden met behulp van een tool gecaptured uit een JPG, BMP en omgezet naar een JPF.
    Dat bestandsformaat is niet te vinden by wotsit, en ik zou graag zelf hetzelfde soort tooltje willen maken, alleen met wat meer mogelijkheden aangezien het huidige programma zeer gebruiksonvriendelijk is. Alleen ik heb geen idee hoe ik zo'n bestand zou moeten ontleden/in elkaar moet zetten.

    Het enige wat ik weet is dat zo'n bestandje 48x56 is en een behoorlijk gelimiteerd palet heeft. 256 kleuren volgens mij maar niet zeker.

    Ik zou tips van hoe ik dit aan moet pakken zeer op prijs stellen.
    Als iemand het wil kan ik een jpg + een gedeeltelijke captured jpf ook wel neerzetten. Weet niet zeker of ik de tool kan neer zetten, moet ik ff de license agreement lezen.

    Jan (ja ook al... deze naam komt ook echt overal voor )[
    Nieuw, speciaal voor Borland, de perfecte programmeur.

    Alleen dat ben ik niet

  2. #2
    [offtopic]
    Dit is trouwens ook een goede site om file extensies te achterhalen

    http://filext.com/

    [/offtopic]

    Ik denk dat jpf een formaat is wat de makers van het spel hebben bedacht. En niet een 'normaal' image formaat is.

    Ik zou niet precies weten hoe je zou moeten aanpakken. Maar ik denk dat je moet gaat spitten in de bestanden van het spel met hex editors, resource hackers e.d.

  3. #3
    Dat het om een bestand van het spel gaat dat wist ik al wel vrij zeker. Ik hoopte alleen dat iemand het al eens onder handen had genomen en t op het net had gepleurd...

    En ik heb niet bepaalt kaas gegeten van Hex en ASM...
    Nieuw, speciaal voor Borland, de perfecte programmeur.

    Alleen dat ben ik niet

  4. #4
    Tip: Hernoem 't is naar paar gangbare formaten, PNG, JPG, BMP, GIF etc., misschien is het gewoon een misleidende extensie.
    Mark van der Hijden (Eindhoven)

  5. #5
    Had ik jammer genoeg al geprobeerd
    Nieuw, speciaal voor Borland, de perfecte programmeur.

    Alleen dat ben ik niet

  6. #6
    als je zo'n file opent what zijn dan de eerste karakters?

    Het kan natuurlijk ook zijn dat er eerst 'garbage' voor staat, dus probeer eens te rippen met de standaard rippers. Ik heb hetzelfde probleem met dewebshots files, dit zijn ook gewoon jpegs maar ze beginnne ergens midden in een file

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •