View Poll Results: Welke Delphi versie gebruiken jullie nog regelmatig

Voters
62. You may not vote on this poll
  • Delphi 1 (Win 3.11)

    1 1.61%
  • Delphi 2, 3, 4, 5 of 6

    10 16.13%
  • Delphi 7

    32 51.61%
  • Delphi 8

    1 1.61%
  • Delphi 2005, Delphi 2006

    11 17.74%
  • Delphi 2007

    19 30.65%
  • Delphi 2009

    13 20.97%
  • Lazarus

    7 11.29%
  • Kylix

    0 0%
  • Turbo Delphi

    4 6.45%
Multiple Choice Poll.
Page 3 of 16 FirstFirst 1 2 3 4 5 13 ... LastLast
Results 31 to 45 of 236

Thread: Welke Delphi versie gebruiken jullie in 2009

  1. #31
    De laatste Lazarus versie vind ik heel goed, goed genoeg als delphi 7 vervanger voor kleinere projecten. En het werkt onder linux

  2. #32
    Quote Originally Posted by Marcel View Post
    Verder werk ik met Delphi 4 en Delphi 6, moet ik die optie nou twee keer aanvinken?
    Tja, er was maar een beperkt aantal opties, dus ben ik maar wat gaan groeperen. Delphi 1 apart gehouden omdat dat een specifieke doelgroep heeft (16 bit) Delphi 7 scoorde vorig jaar nog heel hoog en het was de laatste in een redelijk stabiele serie voordat Delphi alle kanten op geslingerd begon te worden tussen .Net, developer studio's, overnames etc, dus ook die versie heeft een eigen optie. 2005 en 2006 zijn ook tussenversies, maar die had ik eventueel nog wel apart neer willen zetten, maar ik koos toch voor Lazarus en de Turbo's.
    Achteraf had de optie: 'ik migreer weg van Delphi' er ook nog wel bij gemogen, maar ja...
    1+1=b

  3. #33
    mov rax,marcov; push rax marcov's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Ehv, Nl
    Posts
    10,357
    (Ik had overigens 6 bij 7 gegroepeerd. 6 zit veel dichter bij 7 dan bij 5)

  4. #34
    Senior Member Lodewijk's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Netherlands
    Posts
    1,934
    Ik gebruik nog (steeds) del *.fi7, als hobbyer is een nieuwe versie onbetaalbaar

  5. #35
    Het is misschien een totaal verkeerd beeld, maar ik zie dat Lazarus het niet slecht doet terwijl op NLDelphi er niet veel threads over gaan.
    De verbazing begint waar de kennis ophoudt

  6. #36
    Quote Originally Posted by Lodyx View Post
    Ik gebruik nog (steeds) del *.fi7, als hobbyer is een nieuwe versie onbetaalbaar
    Niemand verplicht je om een nieuwe versie aan te kopen, je kan ook de Turbo versies gebruiken. En tot D7 had je nog een gratis Personal versie.
    Dan moet je je niet bezig houden met zoeken naar illegale versies
    Voor mij is het ook een hobby maar ik heb wel verschillende versies gekocht
    DeX 3 Delphi := The ease of VB with the power of C; Zoekt en gij zult vinden

  7. #37
    Senior Member Lodewijk's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Netherlands
    Posts
    1,934
    Heb wel een D2009 van het net geplukt gewoon om eens te kijken, maar als hobby product zie ik er mijn voordeel niet in (hooguit vista-style-compatibility), laat staan dat VOOR MIJ die prijs te betalen is. Ik ben maar een van die ""arme studenten"" Ik doe geen ICT opleiding of iets dergelijks, dus zon studentenlicentie of "goedkoper via school" gaat ook niet op

  8. #38
    Dan schaf je je een studentenversie aan
    ja, op alles heb ik een antwoord
    DeX 3 Delphi := The ease of VB with the power of C; Zoekt en gij zult vinden

  9. #39

    Na je edit ...

    Quote Originally Posted by Lodyx View Post
    Ik doe geen ICT opleiding of iets dergelijks, dus zon studentenlicentie of "goedkoper via school" gaat ook niet op
    Toch wel, zolang je maar kan bewijzen dat je student bent kan je dat verkrijgen. Doe maar een navraag op je school of CodeGear Benelux
    DeX 3 Delphi := The ease of VB with the power of C; Zoekt en gij zult vinden

  10. #40
    Senior Member Lodewijk's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Netherlands
    Posts
    1,934
    Maybe next year als ik het geld ervoor (over/vrij) heb. Andere geldrovende dingen gaan helaas voor deze hobby. Heb die 2009 nog wel in een VMWare geinstalleerd als ik me niet vergis, toch leuk om af en toe even te spieken "of het in D2009 ook nog kan of nog zo is"

    En ja, ik heb er nogal een handje van om posts te editten

  11. #41
    Quote Originally Posted by Henkie View Post
    Dan moet je je niet bezig houden met zoeken naar illegale versies
    Wel als je Databases wilt gebruiken...Wat dat zat volgens mij niet in de personal versie.
    Brouwvisie is helemaal mijn ding
    http://www.bier-brouwer.nl

  12. #42
    Ooh ja juist, dan is het volkomen normaal dat je de illegale toer op gaat

    Je kan wel met databases werken maar het is niet zo makkelijk. Buiten dat, als je meer functionaliteit wil zal je er iets moeten voor over hebben. Alle hobbies kosten nu eenmaal geld, de ene iets meer dan de andere. Stel dat ik graag per fiets rij, ik ga daarvoor geen betere fiets stelen
    DeX 3 Delphi := The ease of VB with the power of C; Zoekt en gij zult vinden

  13. #43
    Quote Originally Posted by Henkie View Post
    Stel dat ik graag per fiets rij, ik ga daarvoor geen betere fiets stelen
    Maar als je 'm zou kunnen klonen en het slot zou kunnen breken.... kom op. Ik begrijp je standpunt, maar software kraken is nu eenmaal maal aan de orde van de dag. En als wij hollanders het gratis kunnen krijgen zullen we er geen cent meer voor betalen... (maar dat is geen excuus uiteraard)
    Brouwvisie is helemaal mijn ding
    http://www.bier-brouwer.nl

  14. #44
    Ik ben geen hollander dus dat gaat voor mij niet op
    DeX 3 Delphi := The ease of VB with the power of C; Zoekt en gij zult vinden

  15. #45
    Volgens mij had Lodyx het ook niet over illegale versies, maar over het gebruik van Delphi 7. Aangezien dat een redelijk stabiele versie is, die nog vrij veel gebruikt worden en waarin je wél gewoon databases kunt gebruiken, zelfs componenten kunt installeren en meer van zulks, kan ik me goed voorstellen dat je daar de voorkeur aan geeft boven een Turbo of een studentenlicence (die laatste kost nog steeds geld, tenslotte). En ieder heeft zijn hobbies en geeft daaraan uit wat ie wil. Als Delphi je enige hobby is, dan is het misschien nog makkelijk om er geld aan te spenderen, maar als je ook nog weleens andere dingen doet in je weekend, dan stromen je liquide middelen misschien wel die kant op.

    Ik heb thuis ook Delphi 7 en Delphi 2009. De laatste ook alleen omdat ik via m'n werk een licentie ter beschikking heb gekregen om eens uit te proberen. Hoewel ik Delphi -naast m'n werk- een leuke hobby vind, zou ik zeker niet al die versies gaan aanschaffen.
    1+1=b

Page 3 of 16 FirstFirst 1 2 3 4 5 13 ... LastLast

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •