Results 1 to 11 of 11

Thread: Selectie item in treeview geeft een andere of geen icoon

  1. #1
    John Kuiper
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    Almere
    Posts
    8,747

    Selectie item in treeview geeft een andere of geen icoon

    Ik heb iets heel raars in mijn applicaties.
    Bijde applicaties maken gebruik van een treeview. Onlangs heb ik daar icoontjes aan toegevoegd. Nu is het geval dat bij de eerste applicatie met 3 niveaus in de treeview telkens de bovenliggende icoon wordt getoond tijdens selectie (zie afbeelding links). Bij mijn andere applicatie met twee niveaus verdwijnt het icoontje (zie afbeelding rechts). Als ik een andere item selecteer, wordt de goede icoon weer getoond.
    Ben ik iets vergeten te programmeren?
    Attached Images Attached Images  
    Delphi is great. Lazarus is more powerfull

  2. #2
    Welke code gebruik je daarvoor? Maak je gebruik van TTreeview?
    DeX 3 Delphi := The ease of VB with the power of C; Zoekt en gij zult vinden

  3. #3
    John Kuiper
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    Almere
    Posts
    8,747
    Ja
    Delphi is great. Lazarus is more powerfull

  4. #4
    Fornicatorus Formicidae VideoRipper's Avatar
    Join Date
    Mar 2005
    Location
    Vicus Saltus Orientalem
    Posts
    5,708
    Aan welke property/properties van de TTreeView heb je TImageLists hangen?
    TMemoryLeak.Create(Nil);

  5. #5
    John Kuiper
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    Almere
    Posts
    8,747
    Ik had eerst alleen maar de property Images gebruikt. Nu heb ik ook de property StateImages ingevuld, maar het resultaat blijft hetzelfde.
    Delphi is great. Lazarus is more powerfull

  6. #6
    En hoe bepaal je de image? Vast of in een event?

    Een voorbeeldprojectje gaat helpen denk ik
    Marcel

  7. #7
    Stijn Sanders develyoy's Avatar
    Join Date
    Jun 2008
    Location
    GentBrugge, Belgi?½
    Posts
    1,046
    Is dit niet gewoon SelectedIndex die je vergeet te zetten? Meestal zet je die op hetzelfde als ImageIndex, tenzij je echt iets anders wil op een geselecteerde node (zoals in Windows Explorer een map: geselecteerd staat die open, anders dicht)

  8. #8
    John Kuiper
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    Almere
    Posts
    8,747
    Bedankt develyoy, dat was het probleem. Nu moet ik natuurlijk wel even uitleggen waarom.
    De treeview is een onderdeel van een eigengemaakt component. Deze bouwt een menu op vanuit de database. Om te weten welk item het juiste scherm moet opstarten, heb ik de unieke code van het menuitem in selectedindex geplaatst. Als daar op wordt geklikt, wordt er in een tabel gekeken welk formulier daarvoor beschikbaar is en start deze dan op. Maar het blijkt dus ook dat je selectedindex gebruikt, om de icoon te tonen voor selectie. Geen slecht idee als je geen gebruik maakt van iconen. Maar ik vond het toch wat mooier en professioneler staan met een image. Geeft ook aan wat voor soort scherm het is.
    Maar ik heb het probleem opgelost om i.p.v. selectedindex stateindex te gebruiken. Deze gebruik ik (in de toekomst) toch niet.
    Delphi is great. Lazarus is more powerfull

  9. #9
    Dan ben je beter af om die code op te slaan in de Data property van de treenode
    DeX 3 Delphi := The ease of VB with the power of C; Zoekt en gij zult vinden

  10. #10
    John Kuiper
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    Almere
    Posts
    8,747
    Dat had inderdaad gekund, Henkie. Maar dit component heb ik 2 jaar geleden gemaakt en wist toen nog niet hoe objectlisten werkten. En op die manier hoe ik het nu doe, werkt het ook.
    Delphi is great. Lazarus is more powerfull

  11. #11
    Wie heeft het over objectlisten?

    Dat het nu werkt is goed maar daarvoor werkte het ook totdat je iets aanpaste.
    Stel dat je later besluit om toch StateIndex te gebrien, dan heb je weer het zelfde probleem. Uiteindelijk zal je dan toch moeten aanpassen en die code in Data steken.
    Jij doet natuurlijk wat je wil maar zo zou ik het oplossen.
    DeX 3 Delphi := The ease of VB with the power of C; Zoekt en gij zult vinden

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •