Page 1 of 2 1 2 LastLast
Results 1 to 15 of 20

Thread: Zinnige replies

  1. #1
    Old Navigator Matthijs's Avatar
    Join Date
    Mar 2001
    Location
    Ede, NL. Delphi: Delphi 7/2005 :). Matthijs schrijf je Matthijs
    Posts
    2,199

    Zinnige replies

    Over de sfeer gesproken. Wat hebben we aan replies als:
    Nog beter!
    (Letterlijk hier recent tegengekomen!)
    Zullen we met zijn allen eens afspreken dat dit soort replies achterwege blijven! Ze voegen niks toe aan de discussie! En we komen toch wel aan de 20000 posts in Algemeen!
    What's in a sig?

    Would my posting be less valuable if it didnot have a sig? (Vrij naar William S.)

    Let op de kleine lettertjes. For all postings: e&oe!
    This program performed an illegal function, the police are on their way

  2. #2
    notice-itter SvG's Avatar
    Join Date
    Apr 2002
    Location
    's-Hertogenbosch
    Posts
    4,865
    hmmm... dat was mijn post ,

    sorry voor dat antwoord maar daarmee bedoelde ik eigenlijk alleen maar dat die andere manier beter was, zelf probeer ik ook zo min mogenlijk van dit soort posts te maken. zoals "graag gedaan" en "asjeblieft" doe ik niet. Maar soms moet je even laten weten dat die andere manier beter is dan die je zelf voorschotelde.

    En we komen toch wel aan de 20000 posts in Algemeen!
    dat moet zeker lukken, ook zonder de niet zo zinnige posts
    !

  3. #3
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    Mee eens. Als je zoiets post met daarbij nog wat commentaar over waarom het eventueel beter is, prima, als je als topicstarter even een bedankje post met de mededeling dat het gelukt is, alleen maar handig, maar dit soort replies dienen inderdaad in feite nergens toe...

    Het is niet persoonlijk bedoeld SVG, en ik weet ook dat ik zelf de laatste misschien iets vaker onzinnige replies heb gegeven, maar laten we in ieder geval proberen erop te letten
    Qui custodiet ipsos custodes

  4. #4
    notice-itter SvG's Avatar
    Join Date
    Apr 2002
    Location
    's-Hertogenbosch
    Posts
    4,865
    Het is niet persoonlijk bedoeld SVG, en ik weet ook dat ik zelf de laatste misschien iets vaker onzinnige replies heb gegeven, maar laten we in ieder geval proberen erop te letten
    weet ik, maar het is nog wel mijn post, dus moest even vertellen hoe het zat
    !

  5. #5
    Helemaal mee eens (<<< hint hint )

    Je hebt ook wel eens een topic die helemaal van onderwerp veranderd, is ook wel handig om daar nieuwe topics voor te starten. Soms zie ik wel een paar vragen in een topic die niks met elkaar te maken hebben...

  6. #6
    In ben het hier in principe wel mee eens, maar we moeten ook het perspectief niet uit het oog verliezen, vind ik. De laatste dagen lijken we wel een stel knorrige oude mensen, die klagen over het hoge gehalte off-topic posts en foute posts. Een forum is nou eenmaal geen knowledge base, dat is juist een van de charmes van een forum. En ik vind dat NLDelphi het erg goed doet, het aantal onzinnige replies valt reuze mee.

    Het bericht van SVG vatte ik ook precies zo op zoals hij het nu zelf uitlegt. Het was mooier geweest als er een uitleg bij was geweest wat er nou 'nog beter' aan was, maar het is niet dat ik me nou erger aan dit soort posts.

    Kortom: je hebt gelijk, het is goed om daar af en toe even op te wijzen/aan te denken (vroeger was dat zo als je een bericht op usenet postte, dan kwam er een melding 'realiseer dat uw bericht wordt verstuurd naar tienduizenden mensen over de hele wereld. weet u zeker dat u het wilt verzenden?'), maar bij deze wil ik er ook even op wijzen hoe goed het hier eigenlijk gaat, en dat dat erg cool is.

  7. #7
    Eigen is de vraag 'Wat is een zinloos reply?'

    Van Dale zegt het volgende

    Code:
    zin?Àloos (bn.) 
    
    1 zonder betekenis => zinledig, ijdel
    2 nutteloos, zonder nut <=> zinvol
    Code:
    nut1 (het ~) 
    
    1 omstandigheid of eigenschap waardoor iets tot een doel kan dienen of voordeel kan opleveren
    [docent mode]
    Nu iedereen weet wat een zinlose reply is mogen ze niet meer voorkomen
    [/docent mode]

  8. #8
    Senior Member The Master's Avatar
    Join Date
    Jul 2002
    Location
    Venlo
    Posts
    283
    Dat was zeer verhelderend die uitleg, nou weet tenminste iedereen wat een zinlose post is. Verder moet ik ff zeggen dat ik het er wel mee eens ben dat er niet al te veel onzin moet worden gepost maar een bedankje moet wel kunnen vind ik.

  9. #9
    Wat ik me net nog bedacht, wat ik wel erg graag zou zien is dat er duidelijke vragen gesteld worden. Onduidelijke vragen vind ik veel irritanter dan af en toe een oneliner of off-topic opmerking. Van die discussies die zo gaan:

    a: ik probeer een component te installeren maar het werkt niet.
    b: wat voor component en wat werkt er niet?
    a: tsomecompo, krijg een error
    c: welke error en wanneer krijg je die?
    b: welke error?
    a: not found
    b: kun je iets specifieker zijn? wat wordt er niet gevonden?

    etc. etc.

    Helaas ben ik bang dat de mensen die dit forum lezen (specifiek het NLDelphi onderdeel bedoel ik) niet de mensen zijn die zo slecht vragen stellen, dus mijn rant is weinig zinvol.

  10. #10
    Bite me! Tommy's Avatar
    Join Date
    Jan 2002
    Location
    Rdam
    Posts
    564
    ik geloof dat forums tegenwoordig inherent komen op het verhaaltje onzinnige replies etc. Mensen, maak het niet tè zakelijk, das nooit fijn.

  11. #11
    Old Navigator Matthijs's Avatar
    Join Date
    Mar 2001
    Location
    Ede, NL. Delphi: Delphi 7/2005 :). Matthijs schrijf je Matthijs
    Posts
    2,199
    Ik wil niet knorrig (Krijgen we nu ook een varkens-icon? ) overkomen, alleen krijg ik de laatste tijd het gevoel dat het zo nu en dan te veel een theekransje wordt. Ik ben het ermee eens dat een bedankje van de ts als zijn probleem is opgelost eigenlijk onteerbeerlijk is. Niet zozeer om het bedankje maar meer om het probleem af te sluiten, zodat iedereen weet dat hij geholpen is.

    Ook het inhaken op een draadje, ik bedoel in een reply een andere vraag stellen die zijdelings te maken heeft met het originele topic, gebeurt regelmatig. Ik vind dit getuigen van weinig respect voor de ts.

    Ik heb tot op heden altijd met veel plezier deelgenomen aan het NLDelphi forum, maar krijg de laatste tijd steeds minder lust om te lezen / reageren en dat vind ik jammer. Dit vindt deels ook een oorzaak in de drukke werkzaamheden en de bijbehorende vermoeidheid aan het eind van de dag, maar toch ... de inhoud van sommige vragen en replies stimuleren dus ook steeds minder

    Maar inderdaad het gaat eigenlijk best nog wel aardig hier, met usenet ben ik maar gestopt (na ongeveer een jaar of 8 )
    What's in a sig?

    Would my posting be less valuable if it didnot have a sig? (Vrij naar William S.)

    Let op de kleine lettertjes. For all postings: e&oe!
    This program performed an illegal function, the police are on their way

  12. #12
    5th member of nldelphi
    Join Date
    Mar 2001
    Location
    Alkmaar
    Posts
    2,127
    Zelf sluit ik me voor 100% bij Matthijs aan,
    Ik heb de laatste (week/weken/maand) een beetje het gevoel dat het Forum Nivo
    redelijk dalende is, dit komt o.a. door de (in mijn ogen) flauwekul polls en
    offtopic threats in de koffiehoek (oke ik weet het: er staat er ook wel 1 van mij bij)
    zijn oa. een oorzaak die mij het 'dalende' gevoel geven, wat ook nog een oorzaak
    is zijn de TS die botweg gewoon geen adviezen opvolgen en maar overal overheen
    walsen zonder eerste te lezen of te proberen

    Maar goed, dit zal allemaal wel tijdelijk zijn (hoop ik) en daarna zal het 'nivo' weer
    dusdaning omhoog gekrikt worden door ons allen

    Dus mensen: Met zijn allen komen we er wel, Op naar steengoed NLDelphi forum.

    Richard @ Home.
    RLD

  13. #13
    De belangrijkste reden dat ik usenet minder leuk vind als vroeger is het meta-gezeur. Ik kan zelf vrij snel lezen en filteren (zowel softwarematig als in mijn hoofd), en lees dus gewoon niet verder als het me niet boeit. Op een gegeven moment was het echter in meerdere groepen zo dat de helft van de discussies ging over dat alles vroeger beter was, mensen werden steeds cynischer, newbies werden steeds meer afgezeken, en *dat* maakte voor mij de sfeer kapot. Daarom word ik een beetje bang nu ik hier de laatste dagen meer van dit soort klachten zie komen, en probeerde ik het een beetje te relativeren. Natuurlijk kunnen er altijd dingen beter, maar het blijft een forum van mensen, en die kun je nou eenmaal niet programmeren.

    De mensen die zich vooral schuldig maken aan de dingen die Richard noemt zijn niet de mensen die deze draad zullen lezen, ben ik bang. Het zijn ook niet de mensen die de vriendelijke verwijzingen naar de berichten over 'de sfeer' en 'goed vragen stellen' lezen. Dat is jammer, maar ik zou niet weten wat je er aan kunt doen.

  14. #14
    Ik heb het idee dat 'veel' vragen die nu worden gesteld, vragen zijn die eigenlijk heel makkelijk op het forum of gewoon met google zijn te vinden. Dit soort vragen zie ik als een luie ts die gewoon geen zin heeft om zelf iets op te zoeken en graag andere laat zoeken. Dit is niet altijd het geval (dan is het een echte n00b ), maar wel vaak naar mijn mening.

    De vragen waar ik bijvoorbeeld sneller op reageer zijn vragen waarin de ts laat zien wat hij heeft geprobeerd/gevonden en een specifieke vraag stelt. In zulke topics zal je minder vaak bekritiserende opmerkingen vinden.

    Dat offtopic gebeuren kan natuurlijk altijd gebeuren, maar zoals in de regels van het forum staat (als ik het goed herriner) is dat je hiervoor beter een aparte topic kan starten als het een echte vraag is en natuurlijk niet koffiepraat

  15. #15
    notice-itter SvG's Avatar
    Join Date
    Apr 2002
    Location
    's-Hertogenbosch
    Posts
    4,865
    Ik reageer in principe op elke vraag die ik kan beantwoorden. Als dit zo'n n00b vraag is ook, ik zeg dan wel dat het makkelijker zou zijn als deze de volgende keer google eens zou kunnen gebruiken voordat deze iets vraagt.

    newbies werden steeds meer afgezeken
    ik merk dit ook een KLEIN beetje hier, maar dat komt eigenlijk ook omdat die gene ook eigenlijk niet luisterd naar wat wij zeggen ( Wat trouwens niet betekend dat deze dan maar moet worden afgezeken ). Hiermee wil ik eigenlijk zeggen, en dat is ook een regel hier, dat, als je niets kunt toevoegen aan de thread, je gewoon niet moet posten.

    Ook heb ik ook het gevoel dat NLDelphi.com steeds minder op Delphi aan het richten is en meer op de gezellige sfeer. Natuurlijk moet hier een geweldig gezellige sfeer hangen, maar dan wel over Delphi als het kan en tja.. een beetje OT is natuurlijk niet erg. Maar soms wordt het ook wel te erg

    En ja, ik doe/deed ook mee aan het OT posten want het is toch verleidelijk om zo'n gezellig gesprek voort te zetten.

    zoals Richard al zei:

    Op naar steengoed NLDelphi forum
    SVG
    !

Page 1 of 2 1 2 LastLast

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •