Page 3 of 8 FirstFirst 1 2 3 4 5 ... LastLast
Results 31 to 45 of 112

Thread: En mijn eerste auto was ....

  1. #31
    Member PSL's Avatar
    Join Date
    Nov 2007
    Location
    RAELT EU(ISALAND)
    Posts
    26
    Cabrio? Nou, niet echt, maar er zat een linnen dak op welke je helemaal kon oprollen naar achteren..dus wel de wind in je haren...

  2. #32
    Ah een beetje zoals een Geit ( voor de Nederlanders: Eend ) ? Heeft mijn vader nog gehad, was soms heel handig om grote dingen mee te vervoeren ( linnen dak open en de kast of de klok er in ). Of dat allemaal wel toegelaten was voor de verkeersveiligheid, weet ik niet, maar toen maalde daar niemand om.

  3. #33
    Een Geit? Waarom heet dat een Geit?
    1+1=b

  4. #34
    In België noemt men dat een Geit, in Nederland een Eend, waarom dat zo is, moet je aan de taalkundigen vragen, ik weet dat niet.

    Zwaantjes bestaan ook in België, maar dat is terug wat anders.

  5. #35
    Het heeft veel bijnamen
    In Frankrijk had de 2CV de bijnaam "La Deuche", in België was het "de Geit" of "het wippertje", in Nederland "Eend" of "Lelijke Eend"', in Friesland de "Pyk" of Einepyk , in Duitsland werd het "Ente" en in Engeland "Tin Snail" (blikken slak).
    Bron
    DeX 3 Delphi := The ease of VB with the power of C; Zoekt en gij zult vinden

  6. #36
    "La Deuche" is trouwens een afkorting van Deux Cheveaux, dat is wel duidelijk.

    Het embleem van Citroën was vroeger een zwaan, dus is het niet moeilijk hoe men aan de Nederlandse bijnaam komt. Waarom de naam in Nederland anders was dan in België, dat staat er niet bij en waar de bijnaam Geit vandaan komt, is mij wel een raadsel.

    Hoe noemen zwaantjes trouwens in Nederland? Zijn dat ook zwaantjes?

  7. #37
    John Kuiper
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    Almere
    Posts
    8,747
    kippetjes?
    Delphi is great. Lazarus is more powerfull

  8. #38
    Zijn dat ook zwaantjes?
    Dit is de naam voor de bereden politie: snelwegpolitie op motorfietsen.
    De verbazing begint waar de kennis ophoudt

  9. #39
    senior member PeterVercruysse's Avatar
    Join Date
    Nov 2006
    Location
    Rijsel
    Posts
    1,608
    De vraag is dus: wat was jouw eerste auto ?
    Dat was een Franse auto: een Panhard Dyna Junior, een soort tweezitter. Panhard is later overgenomen door Citroën. Deze heb ik van de hand gedaan toen ik van binnenuit de straat kon zien.

    De tweede auto was een NSU Ro80, NSU is later met een aantal andere merken Audi geworden, ik heb er ongeveer 15 jaar mee gereden.

    De opvolger voor de NSU was heel evident: de Mazda RX-7. Ondertussen is die terug opgevolgd door een MX-5
    Gras groeit niet sneller door er aan te trekken

  10. #40
    Senior Member Henk Schreij's Avatar
    Join Date
    Sep 2002
    Location
    Heino (Raalte)
    Posts
    1,465
    Quote Originally Posted by PeterVercruysse View Post
    een Panhard Dyna Junior, een soort tweezitter.
    De tweede auto was een NSU Ro80
    Wow, dat waren nog eens auto's.
    Daar was mijn Mini een burgertrutten-auto bij vergeleken.
    Een tweetakt pseudo race-auto. En een wankel-motor auto.
    Je moet wel erg technisch zijn om zulke speciale vervoermiddelen te hebben uitgekozen
    Ik had vroeger een tweetakt motorfiets (Suzuki 750). En had bijna en Suzuki Wankelmotor motorfiets (koop ging net niet door).
    Je begrijpt dat ik deze auto's de top vind.

  11. #41
    En een wankel-motor auto.
    Twee. Zowel de NSU als de RX-7 hebben een Wankel.

  12. #42
    John Kuiper
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    Almere
    Posts
    8,747
    Je begrijpt dat ik deze auto's de top vind.
    Ik denk dat dat toch een beetje te maken heb met de oude generatie. In die tijd was een auto toch wel een gebruiksvoorwerp, die enigszins een status afgeeft.
    Ik ben misschien wel wat jonger (41), maar heb nog geen 10 jaar mijn rijbewijs en zie de auto zoals elk ander jongere.
    Delphi is great. Lazarus is more powerfull

  13. #43
    en zie de auto zoals elk ander jongere.
    Tegenwoordig zijn die nagenoeg identiek. Soms zie je het verschil niet tussen een Peugeot en een Citroën als je er me je neus op staat te kijken. De motoren verschillen niet veel in PK en zelfs de uitrusting is hetzelfde.

    Vroeger zag zelfs een kind op 2 kilometer afstand het verschil tussen een Kever en een Eend en was er een serieus verschil tussen een benzine-motor en een Diesel.

  14. #44
    Soms zie je het verschil niet tussen een Peugeot en een Citroën als je er me je neus op staat te kijken.
    Dat komt omdat ze ook hetzelfde zijn
    Click image for larger version. 

Name:	citadines.jpg 
Views:	111 
Size:	24.1 KB 
ID:	4515
    Citroën C1, Peugeot 107, Toyota Aygo. Samen ontwikkeld, alleen details aan de voor en achterkant zijn anders.
    1+1=b

  15. #45
    En tussen een C5 en een 407?

    Tussen een DS en een 405 was dit in elk geval wél duidelijk.
    Last edited by Handsaeme; 24-Apr-09 at 12:22.

Page 3 of 8 FirstFirst 1 2 3 4 5 ... LastLast

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •