Results 1 to 8 of 8

Thread: Project over te nemen: IRC client

  1. #1
    Stijn Sanders develyoy's Avatar
    Join Date
    Jun 2008
    Location
    GentBrugge, Belgi?½
    Posts
    1,046

    Project over te nemen: IRC client

    Het klinkt misschien vreemd, maar ik bied een project aan om over te nemen. Ik zou het kunnen gewoon open-source maken en zien wat er gebeurt, maar zelfs daar heb ik geen zin om tijd in te stoppen.

    Het gaat om een IRC client, die ik ooit begon in de tijd dat ik nog wat op IRC te vinden was. Het basisidee was om TWebBrowser te gebruiken om de weergave te doen, en dat bleek aardig te lukken, best performant te zijn, en natuurlijk allerhande leuke dingen aan te kunnen zoals images en kleurtjes (want HTML!).

    Om te kijken waar het over gaat kan je deze proberen: http://yoy.be/freeware/Ro.zip

    Wie interesse toont, al was het om zelf op IRC te werken, of misschien al snel een visie vormt waar hij/zij het project naartoe zou brengen, met nieuwe dingetjes en ideetjes, laat het hier weten. Als je me overtuigt, krijg je gewoon de Delphi-source met alles er op en er aan. Je mag er mee doen wat je wil. Doe jij het open-source, goed. Doe je het niet open-source (jammer) maar ook goed. Want mij kan het gewoon niet meer schelen. Ik werk niet meer aan het project, zit niet meer op IRC, maar heb wel het gevoel dat het een mooie start zou zijn voor iemand die Delphi kan (wil kunnen) en wel veel op IRC doet...

  2. #2
    Tja, elke avond NLDelphi chat. irc.nldelphi.com #nldelphi. Leuk als dat kan met 'onze eigen' IRC client natuurlijk.

    Maar wat weerhoudt je ervan om het in onze open source sectie plaatsen? Op verzoek kan er een subforum gemaakt worden waarin er plaats is voor discussie over het onderwerp. Ook kan de source in de SVN server van NLDelphi worden geplaatst.
    1+1=b

  3. #3
    Stijn Sanders develyoy's Avatar
    Join Date
    Jun 2008
    Location
    GentBrugge, Belgi?½
    Posts
    1,046
    Oh! (Stom!) Ja natuurlijk! Nu zie ik het pas, ik PM Marcel om een account!

  4. #4
    Stijn Sanders develyoy's Avatar
    Join Date
    Jun 2008
    Location
    GentBrugge, Belgi?½
    Posts
    1,046
    Hoe vaak leest Marcel zo zijn PM's? Of zou ik er op een spam-filter zijn gestoten?

  5. #5
    Nee, maar hij is wel even weg geweest.
    1+1=b

  6. #6
    Denk dat het aanmaken van een svn directory even wat meer tijd kost en dat ie er nog op terug komt. Even afwachten dus.

  7. #7
    Ik denk dat Marcel even lekker op vakantie was en nu bezig is om 700 NLDelphi berichten te lezen . Maar je account komt eraan hoor!
    Marcel

  8. #8
    Stijn Sanders develyoy's Avatar
    Join Date
    Jun 2008
    Location
    GentBrugge, Belgi?½
    Posts
    1,046
    Dank je Marcel!
    Ik heb de source gecommit (rev 121: originele, rev 122: Delphi7-vaardig gemaakt)
    misschien commit ik later nog een paar onafgewerkte pogingen om de MDI te vervangen met frames.
    Ik hoor graag jullie indrukken!

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •