Page 2 of 2 FirstFirst 1 2
Results 16 to 24 of 24

Thread: Pin automaat aansturen (ECR RS232)

  1. #16

    aansturing DLL

    Hallo Timon,

    Bij het aanroepen van een DLL in banksys lopen we tegen wat zaken aan. Heb jij hier wat ervaring mee ?

    Quote Originally Posted by Timon View Post
    Ik werk als freelance programmeur bij diverse bedrijven. Bij een van
    deze bedrijven heb ik ongeveer een jaar geleden de PIN integratie module voor een Kassa systeem geschreven. Dit systeem is gecertificeerd door Banksys. Wat inderdaad zoals eerder genoemd een vereiste is. Ik heb wel redelijk goede ervaringen met Banksys.

    Het systeem is gebouwd voor onder andere de Xenta terminal, via het vic1.06 protocol. In het bouwen van het systeem gaat veel onderzoekstijd zitten, onder andere het opzetten van een goede test/debug omgeving en het protocol. Daarnaast gaat veel tijd zitten in de afhandeling van alle mogelijk fouten (stroomverlies, storingen ed). Hier zal Banksys ook streng op controleren.

    Ik heb met mijn werkgever overlegd; als je interesse hebt in deze module zijn er wel mogelijkheden. Op deze manier kun je de kosten denk ik behoorlijk beperken, wat weer goed nieuws is voor de klant.

  2. #17
    Ja, hier heb ik wel ervaring mee. Om welke DLL en welke problemen gaat het?

  3. #18
    Ikzelf weet niet (zeg maar niets) van programmeren in C maar mijn zoon is ermee bezig. Is het goed dat hij jou vanavond even via dit forum contact ?

    Hij is bezig met het schrijven van een stuk C++ programmatuur om middels de czam dll een terminal aan te sturen. We hebben een voorbeeldapplicatie (ECRwin) gekregen en de standaard documentatie die bijgeleverd wordt. Met het voorbeeldprogramma (ECRwin.cpp) komen we een heel eind, maar gezien mijn geringe ervaring met DLL's programmeren hadden we toch nog een paar vragen.

    Deze vragen zijn de volgende:

    Vraag 1:
    Ik mis momenteel het inzicht in hoe de communicatie met de czam dll geïnitialiseerd moet worden. Voor zover ik kan overzien moeten er tenminste 2 functies achtereenvolgens aangeroepen worden:

    - CreateVICWindow
    - VicRegisterClass

    Echter krijg ik op CreateVICWindow een onbekende fout waardoor de applicatie vastloopt. Vraag is dus of ik de juiste functies voor initialisatie aanroep en zo ja, hoe kan ik de fout (die waarschijnlijk door de dll opgeworpen wordt) afvangen in mijn cliënt applicatie?

    Vraag 2:
    In de voorbeeldapplicatie (ECRWin) wordt volgens mij geen gebruik gemaakt dynamisch aanroepen van de dll. Ik ben gewend om een dll middels de functie LoadLibrary() te laden en vervolgens functie prototypes te declareren. Echter krijg ik het vermoeden dat de demo applicatie ECRWin.cpp met de header ECRWin.h communicatie met de dll op een andere manier realiseert. Graag zou ik weten of dit zo is en zo ja, hoe?

  4. #19
    opaseja,

    Is je gelukt om de xenta met uw pc aantesturen ? Zou u misschien u ervaring kunnen delen (ook bij pm indien het gevoelig informatie is)

  5. #20
    Ik ben ook wel benieuwd. Is het gelukt? Is het te koop?

  6. #21
    Als je interesse hebt om het te kopen kan ik het wel eens voor je vragen.

  7. #22
    Het is dus uiteindelijk gelukt, proficiat. Inderdaad ben ik geïnteresseerd. Echter ik denk er ook over om afscheid te nemen Banksys/Xenta. Ongevraagd hebben zij "ingebroken" op mijn netwerk en de firmware gewijzigd met het oog op de toekomstige emv functionaliteit. Het resultaat is nu dat veel kaarten met magneetstrip niet meer werken omdat het apparaat een emv chip probeert te lezen die er niet is. Bovendien doet de Xenta er sinds zijn geboorte, jaren geleden, 25 seconden over om een transactie te verwerken. Zelfs over een gewone telefoonlijn is dat veel te lang. De Postbank vond dat ik pas reden tot klagen had, als het apparaat er meer dan 30 seconden over deed.
    Over 'n paar maanden neem ik beslissing.

  8. #23
    Hallo allemaal
    Ik zoek een programmeur voor Banksys/Worldline ECR kassa koppeling.
    Kan iemand voor mij programmeren en wat kost het en hoe lang duur is het?

  9. #24
    Fornicatorus Formicidae VideoRipper's Avatar
    Join Date
    Mar 2005
    Location
    Vicus Saltus Orientalem
    Posts
    5,708
    Quote Originally Posted by BRCN23 View Post
    Hallo allemaal
    Hallo BRCN23 en welkom op ons forum.

    Ik kan zo niet zeggen of er mensen zijn die tijd over hebben om een externe opdracht aan te nemen (dit is meer een gebruikersforum voor een specifieke programmeertaal), maar ik denk dat je eerst beter een aantal offertes kunt aanvragen via websites als Hire A Programmer, Developers For Hire en UpWork.
    TMemoryLeak.Create(Nil);

Page 2 of 2 FirstFirst 1 2

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •