Results 1 to 9 of 9

Thread: Service registreren met startup-parameters

  1. #1
    Aankomend gevorderde
    Join Date
    Jul 2003
    Location
    Delft
    Posts
    135

    Service registreren met startup-parameters

    Ik ben bezig met het schrijven van een service. Hij doet het nu prima, in zoverre dat ik hem kan registreren, starten en stoppen en de service vervolgens doet wat ik wil.

    Nu wil ik eigenlijk dat se service bij het opstarten een parameter mee krijgt (namelijk een verwijzing naar de locatie van een bestand met instellingen). Deze parameter moet je volgens mij kunnen opgeven bij het installeren:
    Code:
    MyService.exe -i -c:\test\settings.ini
    De parameter c:\test\settings.ini zou dan meegegeven moeten worden bij het starten van de service.

    Echter dit werkt niet. Bij de services komt de service te staan met als pad:
    Code:
    c:\test\MyService.exe --run
    Terwijl ik daar dus eigenlijk het volgende wil hebben:
    Code:
    c:\test\MyService.exe --run c:\test\settings.ini
    Iemand een idee over hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?

  2. #2
    Is het niet handiger om gewoon de 'normale' registratie te accepteren en extra opties of instellingen in de registry te zetten onder een HKLM\Software\JouwNaam\JouwService\1.0\Opties? Als je je instellingen liever in een bestand hebt, kan dat natuurlijk ook, maar zet dat dan in een vaste locatie. Vraag bijvoorbeeld de Application Data map op aan windows en maak daarin een submap voor je service. Je hoeft dan niet mee te geven waar het bestand staat.
    1+1=b

  3. #3
    Je zou kunnen kijken of je het voor elkaar kan krijgen met het programma "sc.exe" van Windows zelf, daarmee kan je ook services installeren en de-installeren, volgens mij kan je daar een command line opgeven..

  4. #4
    Aankomend gevorderde
    Join Date
    Jul 2003
    Location
    Delft
    Posts
    135
    De service wordt geschreven in FPC en ik wil hem zowel onder Linux als Windows gaan gebruiken. In verband daarmee leek het mij makkelijker om opstart-parameters mee te kunnen geven dan gebruik van het register.
    Er staan genoeg services in Windows die opstartparameters gebruiken, zouden die allemaal via het register gezet worden? Met sc.exe kan je (aan de help te zien) alleen bestaande services beheren.

  5. #5
    Hoe registreer jij je service nu?

  6. #6
    Quote Originally Posted by Boss4242 View Post
    .
    Er staan genoeg services in Windows die opstartparameters gebruiken, zouden die allemaal via het register gezet worden? Met sc.exe kan je (aan de help te zien) alleen bestaande services beheren.

    Kijk dan nog een keertje, en let vooral op het commando sc create... :-)

  7. #7
    Aankomend gevorderde
    Join Date
    Jul 2003
    Location
    Delft
    Posts
    135
    Zo... zie je maar weer hoe snel je over zoiets heen kijkt. Ik moest nu nog 2x de lijst doorlezen voordat ik de create erbij zag staan. Bedankt!

  8. #8
    you're welcome!

  9. #9
    Senior Member Lodewijk's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Netherlands
    Posts
    1,934
    Ctrl-f is your friend

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •