Results 1 to 9 of 9

Thread: Tips voor boeken over Delphi en ASP.NET

  1. #1

    Tips voor boeken over Delphi en ASP.NET

    Ik zou graag willen weten of er goede boeken over Delphi en ASP.NET zijn. Zoniet welke ASP.NET boeken zijn dan aan te raden?

    Bij voorbaat dank.

  2. #2
    Ik geef je weinig kans. Delphi boeken zijn er al lang (bijna) niet meer. ASP.NET in combinatie met Delphi vraag ik me af of ze er ooit zijn geweest.

    Ik zou een goed C# boek kopen, of desnoods een VB boek afhankelijk van wat voor jou het fijnste leesbaar is.

  3. #3
    Senior Member
    Join Date
    Dec 2003
    Location
    Den Haag
    Posts
    210
    Bob Swart heeft boeken geschreven over Delphi & ASP.Net. Zie bij het overzicht wat je krijgt als je klikt op de button Courseware List. Of Bob van plan is om een boek te schrijven over Delphi Prism en ASP.Net, zal je aan hem zelf moeten vragen.

    Groet,
    Erwin

  4. #4
    Ik denk inderdaad dat je veel meer hebt aan de algemene ASP.NET boeken en dan door het rare Delphi dialect dat we C# noemen heenkijkt. Ik vind zelf de boeken van Apress altijd we lekker.
    Marcel

  5. #5
    Bedankt voor de info.

    Is het dan uberhaupt slim om in Delphi ASP.NET applicaties te bouwen? Als ik het goed begrijp is dus niet veel informatie over dit onderwerp beschikbaar.

  6. #6
    Is het dan uberhaupt slim om in Delphi ASP.NET applicaties te bouwen?
    Nee. Sterker nog, Delphi heeft geen ASP.NET meer en ook geen .NET.

    Ze hebben nu Prism toegevoegd als alternatief voor het verdwijnen van Delphi.NET. De code is niet compatible met Delphi, de omgeving (VS) ook niet.

    Als je naar .NET wilt zou ik kiezen voor C# en Visual Studio. Desnoods de gratis versie.

  7. #7
    Ik ben het helemaal met Benno eens (YaaY ), zie ook mijn eerdere bericht: To Delphi Prism or not to Delphi Prism?
    Marcel

  8. #8
    Senior Member
    Join Date
    Dec 2003
    Location
    Den Haag
    Posts
    210
    Toch kan ik me voorstellen dat iemand voorkeur heeft voor een Pascal achtige syntax om ASP.Net applicaties te ontwikkelen. Ik zelf ben blij met Delphi Prism, en natuurlijk zijn boeken in C# ook goed te lezen voor iemand met Delphi ervaring, alleen is het toch anders.

    Op de virtuele conferentie CodeRage II waren onder andere de volgende sessies:
    Creating ASP.NET Applications Using Delphi Prism
    ASP.NET Database Application Development with Delphi Prism

    Groet,
    Erwin

  9. #9
    Bedankt voor de reacties. Zal mij toch maar in C# gaan verdiepen.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •