Results 1 to 10 of 10

Thread: Je poort openzetten (is verleden tijd hoor)

  1. #1
    onboard gps on desktop
    Join Date
    May 2009
    Posts
    119

    Je poort openzetten (is verleden tijd hoor)

    Probeer dit tooltje maar eens en probeer daar maar eens aan te knabbelen.

    http://www.teamviewer.com/nl/index.aspx

    Gaat overal doorheen Router,server,sataliet,....

  2. #2
    • Verplaatst van Algemeen naar Tools.
    1+1=b

  3. #3
    Senior Member Lodewijk's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Netherlands
    Posts
    1,934
    Post je dit als reactie in/op dit topic?

    Daar is namelijk al uitgelegd hoe het werkt.

    Quote Originally Posted by Marcel View Post
    Die werken allemaal met een server tussen de twee verbindingen in. Dus als ik jouw desktop overneem dan hebben we beiden contact met een teamviewer server.

  4. #4
    Quote Originally Posted by youto View Post
    Probeer dit tooltje maar eens en probeer daar maar eens aan te knabbelen.

    http://www.teamviewer.com/nl/index.aspx

    Gaat overal doorheen Router,server,sataliet,....
    TeamViewer gebruikt zelfde methode als Live Messenger: als een direct verbinding tussen 2 partijen niet wil (door NAT/firewall/enz) dan wordt er een server van TeamViewer gebruikt om de verbinding op te zetten.

  5. #5
    Klopt. Ik gebruik een vergelijkbaar product (http://www.islonline.com/) om klanten te ondersteunen en ik ben nog geen klant tegengekomen waar ik geen verbinding kan maken.

    In het verleden moest je dan poorten gaan forwarden met alle ellende van dien, nu hoeft de klant maar een paar keer te klikken en ik kan meekijken.
    Marcel

  6. #6
    Member
    Join Date
    Mar 2003
    Location
    Netherlands
    Posts
    638
    Daarnaast heb je ook nog LogMeIn (www.logmein.com). Deze gebruik ik om op afstand verschillende machines te beheren. Komt ook door alles heen
    Alex "leXTer" van der Vliet
    Delphi Programmer

    And may the source be with you.

  7. #7
    Komt ook door alles heen
    En werkt ook zoals boven beschreven met een centrale server om de connecties aan elkaar te knopen.

    Firewalls worden daarom steeds beter, we gaan naar firewalls die packets gaan inspecteren. Kunnen beheerders van netwerken de boel tenminste weer dicht timmeren

  8. #8
    Als die beheerders dan ook zorgen dat ze hun zaakjes verder goed voor elkaar hebben scheelt ons dat weer een hoop support
    Marcel

  9. #9
    Fornicatorus Formicidae VideoRipper's Avatar
    Join Date
    Mar 2005
    Location
    Vicus Saltus Orientalem
    Posts
    5,703
    Ik vind het wel schattig: die gedrevenheid om mijn (ons) ongelijk aan te tonen

    Je moet een firewall/router/gateway zien als een huis met een deur waar de klink alleen aan
    de binnenkant zit; je komt er nooit in, tenzij je ook een klink aan de buitenkant monteert.
    TMemoryLeak.Create(Nil);

  10. #10
    Je moet een firewall/router/gateway zien als een huis met een deur waar de klink alleen aan
    de binnenkant zit; je komt er nooit in, tenzij je ook een klink aan de buitenkant monteert.
    Alleen bij een echte Firewall loop je ook niet zomaar naar buiten, die klink heeft een slot.........

    Dit is trouwens ook al iets wat al jaren speelt. Al in 2000 kwamen de eerste firewalls op de markt die ook de inhoud van de data kunnen filteren.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •