Page 1 of 2 1 2 LastLast
Results 1 to 15 of 25

Thread: Delphi/RAD Studio 2010 seminars

  1. #1

    Delphi/RAD Studio 2010 seminars

    http://www.barnsten.com/events-agenda.aspx?item=156
    Barnsten heeft een aantal seminars georganiseerd om ons kennis te laten maken met Delphi 2010.



    Op de agenda staan:


    • Embarcadero and Delphi Update
    • IDE, Debugger and Open Tools API
    • Compiler and Language
    • VCL
    • Database
    • DataSnap

    De seminars zijn gepland op de volgende data:



    • 3 september, Amstelveen
    • 11 september, Helmond
    • 17 september, Lier (België)

    Let op dat je je even moet inschrijven op de website van Barnsten.

  2. #2
    Aankomend gevorderde
    Join Date
    Jul 2003
    Location
    Delft
    Posts
    135
    Gaan er nog mensen naartoe vanmiddag? Ik ben er in ieder geval bij samen met een collega.

  3. #3
    mov rax,marcov; push rax marcov's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Ehv, Nl
    Posts
    10,357
    Nee, ik ga naar die in Helmond

  4. #4
    Quote Originally Posted by Marcel View Post
    Delphi 2010.
    Leuk, maar waarom ieder jaar een nieuwe versie Gebruikers krijgen niet eens de kans om redelijk in de vorige versie thuis te zijn...en als ze dat eenmaal zijn, dan komt er al weer een nieuwe versie uit...Kunnen ze dan niet gewoon wat langer wachten en na 3 of 4 jaar en knaller van een update te maken
    Brouwvisie is helemaal mijn ding
    http://www.bier-brouwer.nl

  5. #5
    Aankomend gevorderde
    Join Date
    Jul 2003
    Location
    Delft
    Posts
    135
    Quote Originally Posted by Oscar View Post
    Leuk, maar waarom ieder jaar een nieuwe versie Gebruikers krijgen niet eens de kans om redelijk in de vorige versie thuis te zijn...en als ze dat eenmaal zijn, dan komt er al weer een nieuwe versie uit...Kunnen ze dan niet gewoon wat langer wachten en na 3 of 4 jaar en knaller van een update te maken
    Als ze nu al toevoegingen hebben gedaan die de ontwikkelaars _nu_ goed kunnen gebruiken, waarom dan 4 jaar wachten? Je hoeft niet ieder jaar te upgraden.

    Volgens mij heeft Embarcadero een redelijk strak plan over waar de focus op ligt in iedere komende release.

  6. #6
    Ja. Het is nu juist de policy om de komende jaren elk (na)jaar een nieuwe versie uit te brengen. Nieuwe ontwikkelingen worden in kleine stappen gedaan, zodat deze snel gereleased kunnen worden. Zodoende zijn nieuwe features snel te gebruiken. Bovendien verandert er relatief weinig en kun je dus makkelijk upgraden. Doorgaans zal je project gewoon compileren in een nieuwe versie en zal ook de GUI niet zo veel verschillen van de vorige versie.

    En als je niet steeds een nieuwe wilt, dan wacht je gewoon 4 jaar met upgraden. Je hebt dan alsnog ineens een klapper van een nieuwe versie met een hele berg nieuwe features.
    1+1=b

  7. #7
    mov rax,marcov; push rax marcov's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Ehv, Nl
    Posts
    10,357
    Zo'n schema vernauwd het window dat aan bugfixes gewerkt wordt. Op het net wordt al als belangrijkste feature van D2010 "fixes aan generics" genoemd.

    Wat features betreft maakt mij zo'n schema niks uit. Maar wat bugfixes onderhoud betreft ben ik er niet zo blij mee.

  8. #8
    Vandaag de demo's gezien. Wat opvalt is dat de IDE in ieder geval fors sneller opstart. Verder zit er een hoop in om touch en multi touch te ondersteunen.

    Wat ik zelf mooi vond waren de aanpassingen aan de debugmogelijkheden. Je kunt voortan bv een timedate in je watches gewoon gedecodeerd zien in plaats van als een float. Dat werkte ook voor andere types.

    Verder vond ik de debugging van threads mooi. Voorheen (oudere versies) was dat altijd doffe ellende. Nu kun je zelfs in je breakpoint een conditie zetten die alleen opgaat voor een bepaalde thread. Als je dus veel multi threading doet zou dat de update al waard kunnen zijn.

    Verder hebben ze in de enterprise en architect versies het datasnap gedeelte verder uitgebreid. Je gaat meer naar een echte middleware server in plaats van dat "vage" remote datamodules spul uit het verleden. Voor mij niet interessant aangezien ik al een fantastische oplossing heb op dat vlak. Voor de datasnappers zou het echter een leuk upgrade pad kunnen zijn.

    Al met al een mooie release die ze gemaakt hebben, als is het jammer dat het X project er nog niet in zit, vooral voor de Mac cross compile. Ik kom steeds meer Mac boeks tegen bij klanten en kan daar nu nog geen oplossing voor bieden. Hopen dus dat ze daar flink gas achter gaan zetten.

  9. #9
    Stijn Sanders develyoy's Avatar
    Join Date
    Jun 2008
    Location
    GentBrugge, Belgi?½
    Posts
    1,046
    Ik heb me ingeschreven voor Lier.

  10. #10
    Bob Swart drbob42's Avatar
    Join Date
    May 2004
    Location
    Helmond Brandevoort
    Posts
    514
    Inmiddels zijn we een jaar verder, en staan de volgende seminars al weer op het programma voor Delphi XE ;-)
    Groetjes,
    Bob Swart

  11. #11
    mov rax,marcov; push rax marcov's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Ehv, Nl
    Posts
    10,357
    Is er al iets van een agenda bekend? Of moeten we tot na stap II en III van het uitpakken wachten?

    Met name of er nu een multiplatform versie (en 64-bit preview) komt de ja de nee.

  12. #12
    Bob Swart drbob42's Avatar
    Join Date
    May 2004
    Location
    Helmond Brandevoort
    Posts
    514
    Dat kun je in de roadmap lezen - en zal niet in Delphi XE zitten.

    De agenda voor 3 september kan ik nog niet bekend maken - ik zal een globale lijst met onderwerpen opstellen (die er maandag zal staan), maar de echte details moeten nog een dikke week wachten.
    Groetjes,
    Bob Swart

  13. #13
    mov rax,marcov; push rax marcov's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Ehv, Nl
    Posts
    10,357
    (64-bit: moedeloos, zelfs geen preview. Kan alleen maar zeggen, zie vorig jaar)

    Iets waar je misschien wel wat op kan zeggen, komt er een trial versie, en zo ja, verwacht je die in de buurt van de release, of ver daarna?

    Let wel: ik pin je er niet op vast, een indicatie, of verwachting is genoeg. Wil voor evt aanschaffen wat met generics spelen (in D2009 lijkt elk generics aggregaat type te mislukken), en dan is het handig ivm planning.

    Verder zijn debug uitbreidingen altijd interessant.

    Ik had de roadmap nog niet gezien. http://edn.embarcadero.com/article/39934

    Van de term "VCL modernization" word ik zowel opgewonden als bang :-)
    Last edited by marcov; 14-Aug-10 at 23:20.

  14. #14
    Bob Swart drbob42's Avatar
    Join Date
    May 2004
    Location
    Helmond Brandevoort
    Posts
    514
    Er zal zeker een trial versie komen, ik verwacht zelf vlak na de release, zodat mensen die hem willen proberen met de trial aan de slag kunnen. Het lijkt me altijd in het belang van Embarcadero en Delphi zelf om zo snel mogelijk met de Delphi XE trial te komen. Ik heb daar echter geen invloed op, natuurlijk.

    Zodra de trial er is zal dat natuurlijk meteen op de website van Delphi te zien zijn. Als je met generics wilt spelen kun je overigens nu al de trial van Delphi 2010 proberen ;-)

    Debug uitbreidingen zijn er ook, net als een nieuw aantal third-party tools die gebundeld worden. Niet alle details daarvan zijn al bekendgemaakt, dus hou de previews in de gaten, en wellicht tot 3 september.

    Ik zal de links naar de roadmap en preview dit weekend op m'n website zetten. Het gaat niet lang meer duren...
    Groetjes,
    Bob Swart

  15. #15
    mov rax,marcov; push rax marcov's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Ehv, Nl
    Posts
    10,357
    Ja dat (wacht op rest) zei David I ook toen ik hem vroeg of de rechtermuis klikken op het project en "debug" selecteren nu de fameuze debug functionalteit was (dat is het enige in de video, en een tikje mager) :-)

Page 1 of 2 1 2 LastLast

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •