Page 2 of 2 FirstFirst 1 2
Results 16 to 25 of 25

Thread: Delphi/RAD Studio 2010 seminars

  1. #16
    Bob Swart drbob42's Avatar
    Join Date
    May 2004
    Location
    Helmond Brandevoort
    Posts
    514
    Ze kiezen er bij Embarcadero voor om de informatie mondjesmaat beschikbaar te maken vanaf afgelopen week tot het moment van de echte lancering. Met de zomervakantie nog in volle gang wellicht voor BeNeLux niet zo handig, maar dan is er in ieder geval ene nieuwe versie als mensen terugkomen van vakantie ;-)
    Groetjes,
    Bob Swart

  2. #17
    mov rax,marcov; push rax marcov's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Ehv, Nl
    Posts
    10,357
    Een ander dingetje waar ik op hoop is dat de geintegreerde SVN support betekent dat ze eindelijk het "relatieve path" probleem hebben aangepakt.

    Immers, het helpt niet echt dat je na comfortabel uitchecken in de IDE "uit de cloud" eerst handmatig een drivemapping moet gaan aanmaken, of globale paden aanpassen (.dpr, .dproj) voordat je kan compileren.

  3. #18
    Bob Swart drbob42's Avatar
    Join Date
    May 2004
    Location
    Helmond Brandevoort
    Posts
    514
    Welk "relative path" probleem? Heb je daar een QC report nummer voor, dan kan ik kijken of die opgelost is. (zonder report is er weinig kans dat bugs zichzelf oplossen ;-)).
    Groetjes,
    Bob Swart

  4. #19
    mov rax,marcov; push rax marcov's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Ehv, Nl
    Posts
    10,357
    Ik heb zelf geen QC, maar heb ook niet gezocht, het is een redelijk bekend probleem onder gebruikers van de "vrijere" revisie systemen (svn, en ervoor cvs), dus het zou me verbazen als er geen QC was.

    Alle relatieve paden in Delphi (dus unit paths, .dpr e.d.) zijn relatief ten opzichte van de working dir, niet de .dpr/.dproj zoals je zou verwachten. De working dir kan door extensies en open dialogen veranderd worden, en dan wijzen evt relatieve paden naar iets anders. De workaround is dan om een unit te laden uit je project dir, en dan is de working dir van de IDE weer gelijk aan je project dir.

    In combinatie met projectgroups is dit nog erger geloof ik, maar die gebruik ik niet zoveel

    Ook bij wisselen van projecten gaat wel eens wat fout met de working dir. (beter eerst closen, en dan nieuw openen).

  5. #20
    Bob Swart drbob42's Avatar
    Join Date
    May 2004
    Location
    Helmond Brandevoort
    Posts
    514
    Quote Originally Posted by marcov View Post
    Ik heb zelf geen QC, maar heb ook niet gezocht, het is een redelijk bekend probleem onder gebruikers van de "vrijere" revisie systemen (svn, en ervoor cvs), dus het zou me verbazen als er geen QC was.
    Dat is dan te hopen, want als iedereen er zo over denkt zal er wel geen QC report voor zijn. En dan is het maar de vraag of dit probleem wordt opgelost...
    Groetjes,
    Bob Swart

  6. #21
    mov rax,marcov; push rax marcov's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Ehv, Nl
    Posts
    10,357
    qc.embarcadero.com lijkt down te zijn. Is QC er nog, of is het vervangen door dit?

    http://support.embarcadero.com/case

    Het probleem wordt overigens diverse keren genoemd op stackoverflow, waar Bauer en nog een paar (hodges, voordat ie ontslagen werd) ook actief zijn.

    Het kan ook een configuratie probleem zijn, nou ik er over denk. Misschien is er een $() macro voor project dir? Maar dan heb ik het gebruik ervan nooit gezien. En dan nog is er geen oplossing voor de .dpr
    Last edited by marcov; 15-Aug-10 at 18:02.

  7. #22
    Bob Swart drbob42's Avatar
    Join Date
    May 2004
    Location
    Helmond Brandevoort
    Posts
    514
    QC is inderdaad (toevallig) vandaag down wegens maintenance. De support is iets anders: die "incident support calls" zijn meer voor klanten met subscription, die dan niet zelf een QC report hoeven in te voeren, maar (driemaal per jaar per subscription) dit aan Embarcadero kunnen overlaten. Voor problemen die je niet zelf en/of samen met je reseller kan oplossen. Heeft iets meer effect dan QC, want je hebt namelijk een contactpersoon om tegenaan te blijven "zeuren".
    QC is behalve de kwaliteit van het report (reproduceerbaarheid!) ook afhankelijk van de ernst van het probleem en de eventuele "votes" die de QC entry krijgt. Bij veel stemmen is de kans groter dat er wat aan gedaan wordt (zoals bij SOAP 1.2 client support of the DataSnap SSL client support feature requests bijvoorbeeld).
    Groetjes,
    Bob Swart

  8. #23
    mov rax,marcov; push rax marcov's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Ehv, Nl
    Posts
    10,357
    Ik weer hoe bugreporting systemen werken, na het resolven van 800 bugs in FPC weet ik wel hoe het werkt :_)

    En ik ken het QC voting systeem, en weet hoe weinig er gefixed worden, en indien het gedaan wordt, in een toekomstige versie.

    Dat verhoogt de motivatie om te gaan QCen niet echt.

    Zie overigens notitie die ik nog in de vorige post toegevoegd heb. Is er een misschien een macro voor ? (al werkt die niet in de .dpr)

  9. #24
    Bob Swart drbob42's Avatar
    Join Date
    May 2004
    Location
    Helmond Brandevoort
    Posts
    514
    Ieder zijn eigen ervaring - ik heb goede ervaringen met QC, ook voor bugs die in "normale" updates (dus niet nieuwe versies) gefixed worden. Verder laat ik het hierbij, want we vervallen een beetje in een herhaling van argumenten...
    Groetjes,
    Bob Swart

  10. #25
    mov rax,marcov; push rax marcov's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Ehv, Nl
    Posts
    10,357
    Ik zal zien of ik het eenvoudig kan reproduceren.

Page 2 of 2 FirstFirst 1 2

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •