Page 1 of 2 1 2 LastLast
Results 1 to 15 of 26

Thread: Hands-on Developer Workshop

  1. #1

    Hands-on Developer Workshop

    http://www.barnsten.com/events.aspx?item=166

    Op 10 december organiseert Barnstern een Hands-on Developer Workshop met Delphi als focus. Je bent bij deze uitgenodigd om met je laptop naar deze dag te komen.



    Let op dat je je laptop meeneemt, je krijgt de beschikking over alle Embarcadero Developer Tools door middel van een All-Access trial cd.



    Het programma ziet er als volgt uit:



    0930-1000 Registration

    1000-1015 Welcome (Margreet & Pawel)

    1015-1100 Beyond RAD Studio - The Tour of Embarcadero Database Tools (Pawel)

    1100-1130 Coffee Break

    1130-1230 DataSnap 2010 (Bob Swart)

    1230-1315 Lunch

    1315-1400 TMS Software components (Bruno Fierens)

    1415-1500 Coffee Break

    1500-1615 Delphi 2010 and Windows 7 (Pawel)

    1615-1630 Q&A and Close






    Op de website van Barnsten vind je meer informatie over de prijzen en kun je je inschrijven voor dit evenement. Uiteraard is NLDelphi die dag ook aanwezig!
    Last edited by Marcel; 04-Nov-09 at 23:28.

  2. #2
    Is inschrijven verplicht ? of mag je ook "op de bonnfooi" komen. En de lunch & koffie zit in de prijs van €58,- (incl) verwerkt ?

    Brouwvisie is helemaal mijn ding
    http://www.bier-brouwer.nl

  3. #3
    De lunch en koffie zal er ongetwijfeld in zitten, ik zal je vraag even aan Margreet (Barnsten) stellen.
    Marcel

  4. #4
    Ik heb even met Margreet overleg, het is inderdaad handiger als je je vooraf inschrijft. Er moet tenslotte ook het één en ander voor de lunch worden geregeld.
    Marcel

  5. #5
    Ik denk er nog ff overna.... 't is a) een lange rit(Terug in de file) en b) dan ook nog €58,- ....maar ik heb nog ff....
    Brouwvisie is helemaal mijn ding
    http://www.bier-brouwer.nl

  6. #6
    Nee, we gaan na de workshop pannenkoeken eten, dus je staat niet in de file terug
    Marcel

  7. #7
    Ik ben er ook bij! Helaas niet bij de pannenkoeken, want ik moet 's avonds in A'dam zijn.
    I don't byte, I just nibble a bit.

  8. #8
    Is er nog iemand in de regio Breda die ik een lift kan aanbieden?
    Marcel

  9. #9
    Senior Member
    Join Date
    Dec 2006
    Location
    Kruishoutem, Vlaamse Ardennen
    Posts
    1,140
    Zou er nog de mogelijkheid bestaan dat ik kan komen? Ik weet pas nu dat ik vrij kan nemen om naar Nederland af te zakken.

    Dank voor het antwoord...

    Jan

  10. #10
    Senior Member
    Join Date
    Dec 2006
    Location
    Kruishoutem, Vlaamse Ardennen
    Posts
    1,140
    Oeps, heb me gewoon nu ingeschreven, blijkt nog te werken, dus tot donderdag.

    Oh, spijtig genoeg heb ik niet de tijd om mee pannekoeken te gaan eten, ik heb 's avonds nog les.

    Jan

  11. #11
    Bob Swart drbob42's Avatar
    Join Date
    May 2004
    Location
    Helmond Brandevoort
    Posts
    514
    Wie er allemaal was: het was weer erg leuk (dat vond ik in ieder geval). Bedankt voor alle feedback en bezoek aan m'n stand ook ;-)
    Groetjes,
    Bob Swart

  12. #12
    je had geen trek in pannekoeken Bob??

  13. #13
    Bob Swart drbob42's Avatar
    Join Date
    May 2004
    Location
    Helmond Brandevoort
    Posts
    514
    Pannenkoeken zijn altijd lekker, maar op donderdagavond heb ik altijd andere verplichtingen. Ik ben de hele dag geweest; pas toen de laatste sessie van Pawel begon ben ik naar huis vertrokken.

    Bij het volgende seminar in Helmond Brandevoort kunnen we misschien in m'n kantoor/zolder wat eten. Of een barbeknoei in de zomer? ;-)
    Groetjes,
    Bob Swart

  14. #14
    Jammer dat je er niet bij was, Bob. Het was gezellig! Totaal met 8 man genoten van de pannenkoeken. Die heb je heerlijk gebakken, Marcel!

    Ik ben inmiddels thuis, maar moet direct weer aan het debuggen. Een uitgebreid verslag komt er dus niet. Ik moet me helaas beperken tot een verslag van het concept 'Hands-on' ten opzichte van de tot nu toe gebruikelijke lezingen.

    Ik heb de laatste tijd al enkele malen mogen genieten van Informatie over Delphi 2010. De laatste keer was het allemaal nog tamelijk nieuw (of zelfs nog beta?), dus dingen vallen inmiddels wel wat meer op hun plaats.
    Het concept van vandaag was erg leuk. Iedereen had de ruimte om z'n eigen laptop aan te sluiten en werd voorzien van DVD met de trials van de diverse database tools die door Pawel gedemonstreerd werden. Bij dit onderdeel was het helaas geen doen om mee te klikken. Niet alle tools wilden opstarten van de DVD en het ging een beetje te snel om zelf mee te klikken. We hebben dus maar gewoon goed opgelet terwijl Pawel de tools liet zien.

    Daarna gaf Bob Swart een mooie demonstratie van DataSnap. Na in de pause de trial van Delphi 2010 geïnstalleerd te hebben konden we hier wel gewoon mee doen. Het tempo was redelijk goed en naar mijn idee was het wel goed bij te houden. Helaas raakte ik op een gegeven moment de draad kwijt en kon ik het scherm niet goed genoeg lezen om het weer op te pakken, maar ja, ik zat dan ook op de laatste rij.

    Vervolgens toonde Bruno zijn TMS Components. De nadruk lag daarbij heel erg op het AdvGrid. Ik moet zeggen dat ik aardig onder de indruk ben van de mogelijkheden van het grid, en de flexibiliteit waarmee je eigen inplace editors kunt toevoegen op basis van zo'n beetje elk component. De techniek erachter werkt met een link-class die vergelijkbaar is met de DataLink class die data-aware controls linkt aan een datasource. Ik vraag me wel af waarom dat dat niet met een interface is gekoppeld. Ook ben ik zelf niet bepaald fan van editen in een grid, maar dat terzijde.
    Een ander nadeel was dat ik de controls niet kon vinden in m'n Delphi trial (moeten die los gedownload worden?) Helaas was dit dus weer een sessie kijken-zonder-klikken.

    Tot slot liet Pawel ons zien wat voor mooie nieuwe features er zijn gemaakt voor Windows 7. Met name de gestures en touch toevoegingen zijn hier gedemonstreerd. Ook dit was goed mee te doen in de trial van Delphi, en zo kun je dus direct al een beetje gevoel krijgen wat deze features doen en hoe ze werken. Een geslaagde demo.

    Al met al vind ik het concept van zo'n workshop erg leuk, maar misschien moet er nog iets geoefend worden.
    Naar m'n gevoel was er iets te weinig voorbereiding gedaan om alles in goede banen te leiden. Het verhaal had iets beter afgestemd kunnen worden op de interactiviteit. Ook de middelen waren nog niet helemaal rond. Aangezien een flink stuk van het DataSnap stuk afhankelijk was van een database, was het bijvoorbeeld wel handig geweest als er een database beschikbaar was op het draadloze netwerk, of als van te voren was aangekondigd dat je zo'n database nodig had.
    Ook had ik zelf (met oude ogen helemaal achterin de zaal) nogal moeite met het lezen van het scherm. Daardoor was het extra lastig om alles te volgen omdat het soms niet duidelijk was in welke unit of met welk component er nou iets gedaan werd.

    Maargoed, het was ook een beetje aftasten. Het concept is prima. Ik denk dat je op deze manier uiteindelijk een stuk meer opsteekt en meer 'gevoel' krijgt met de nieuwe features dan wanneer je alleen maar onderuit gezakt zit toe te kijken.

    Het nadeel is natuurlijk wel dat je een ruimte moet hebben met de nodige middelen (stroom, wifi) waardoor je direct een duurdere locatie nodig hebt. Dat vertaalt zich misschien ook in de prijs die de bezoeker van zo'n dag betaalt.
    Aan de andere kant krijg je voor een paar tientjes wel een goed en duidelijk overzicht van nieuwe features, krijg je de kans om daar direct mee te spelen en vragen over te stellen en heb je daarbij nog een een heerlijke lunch en een gezellige en prima verzorgde dag.

    En aansluitend NLDelphi pannekoeken eten met een gezellig octet maakt het natuurlijk helemaal af.
    1+1=b

  15. #15
    Senior Member
    Join Date
    Dec 2006
    Location
    Kruishoutem, Vlaamse Ardennen
    Posts
    1,140
    De pannekoek was nogthans lekker en het gezelschap dik oké.
    Voor de rest, een verhelderende dag, met een leuke afsluiter. De moeite waard dus.

    Jan

Page 1 of 2 1 2 LastLast

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •