Results 1 to 4 of 4

Thread: Outlook 2003 i.c.m. Word: HTML vervormt

  1. #1

    Outlook 2003 i.c.m. Word: HTML vervormt

    Hi,

    Ik heb een applicatie die via Automation een Outlook e-mail opstart, en de HTML body vult. Wanneer de gebruiker de optie

    Microsoft Office 2003 gebruiken voor het bewerken van e-mail berichten

    Uit heeft staan werkt alles zoals verwacht. Heeft de gebruiker deze optie echter aan staan, dan wordt er een heleboel 'troep' aan de HTML toegevoegd (het verschil in grootte is 12kB/29kB), en ziet het resultaat er niet helemaal uit zoals verwacht. De ruimte die er normaal gesproken tussen de paragrafen in zit is bv helemaal verdwenen, waardoor de paragrafen heel dicht op elkaar zitten. Dit lijkt niet mooi. Heeft iemand hier een oplossing voor? In Outlook 2007 wordt Word nl altijd als editor gebruikt, en dan heb ik een klein probleem.

    Gr. Erik
    Last edited by eriklegrand; 02-Jan-10 at 13:47.

  2. #2
    Mail die via Word gestuurd wordt wordt opgemaakt in een soort RTF. Als de mail als HTML wordt gestuurd dan wordt er een hoop extra CSS aan toegevoegd voor alle opmaakprofielen.

    Die witruimte, zit die in de HTML die je invoegt? Ik zie nogal eens dat de editor van Outlook ineens overgaat op een modus waarin je na elke enter een regel witruimte krijgt en je shift-enter moet gebruiken om alleen de regel af te breken. Ik heb echter nog niet echt gevonden wanneer dat nou wordt getriggerd en ik vind het zelf nogal storend.

    Als je die line spacing hebt ingesteld in je opmaak, dan kun je wellicht eens zoeken of je niet ook wat CSS kunt toevoegen waar Word mee overweg kan. Kijk bijvoorbeeld eens wat Word allemaal toevoegt voor het opmaakprofiel 'Standaard' en probeer eens of je dat zelf ook in kunt voegen (met alle CSS classes met dezelfde naam) om daarmee Word te beïnvloeden.

    Overigens kan ik me niet voorstellen dat het geen optie meer is. Word is tenslotte nog steeds geen verplicht onderdeel, en het zou betekenen dat je de werking van je applicatie (Outlook) permanent wijzigt als er een andere applicatie (Word) wordt geïnstalleerd. Ik denk dat ze die optie gewoon ergens anders verstopt hebben, zoals wel meer dingen in Office System 2007.
    1+1=b

  3. #3
    Ik ben nou al even op zoek naar die optie (in Outlook 2007), maar hij lijkt er toch echt niet in te zitten. Zie ook http://support.microsoft.com/kb/933793
    Marcel

  4. #4
    Counting your refs Paul-Jan's Avatar
    Join Date
    Feb 2002
    Location
    Lage Zwaluwe
    Posts
    2,160
    Je kunt Outlook 2007 los installeren, zonder Word erbij. De opmaakmogelijkheden worden dan beperkt. Wellicht wil dat zeggen dat er onder water een andere rendering engine gebruikt wordt, maar hoogstwaarschijnlijk is ook die RTF-based.

    Moraal van het verhaal: je kunt aan Outlook je opmaak maar beter niet in HTML aanleveren, of anders je HTML net zo lang tweaken tot het er wel uitziet zoals je wil.

    Ter controle: Ik neem aan dat wanneer je de HTML met de hand paste in Outlook-met-word-als-editor dat het er ook niet goed uitziet? (want als dat wél goed werkt zijn er via MAPI wellicht nog mogelijkheden om wat properties in meer detail te zetten).

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •