Page 3 of 4 FirstFirst 1 2 3 4 LastLast
Results 31 to 45 of 46

Thread: Artikelen en tips - Voorstel

  1. #31
    Leuke tekst trouwens... Betekend het nog iets..?
    Brouwvisie is helemaal mijn ding
    http://www.bier-brouwer.nl

  2. #32

  3. #33
    De tekst wordt vaak gebruikt om schermen of websites met dummy tekst te vullen. Het is me nogal eens overkomen dat ik een nieuwe app of website aan het demonstreren was en dat er reactie kwam op de data of teksten. Dat klopt, daar is onzin ingevuld en we gingen nu naar de applicatie kijken . Dus dan kun je er maar beter echt onzin invullen zodat men zich kan focussen op de app of website. En daar gebruik je dan een Lorum Ipsum generator voor.
    Marcel

  4. #34
    En het voordeel is dat het lijkt op echte tekst, waardoor het beter de layout van een pagina toont dan een gekopieerd zinnetje zoals "Dit is een testzinnetje."
    1+1=b

  5. #35
    Silly member NGLN's Avatar
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Werkendam
    Posts
    5,133
    Quote Originally Posted by GolezTrol View Post
    Graag jullie meningen, opmerkingen, aanvullingen.. en natuurlijk eventuele verzoeken.
    Ik heb een verzoek:

    Ik zou graag een artikel zien over het beveiligen van SQL Server. Dus vanuit je (installatie)applicatie:
    - het aanmaken van de main login,
    - maak je voor iedere gebruiker ook een login?
    - maak je voor iedere gebruiker een user?
    - sla je de gebruikers op in een eigen users tabel?
    - geef je je gebruikers een wachtwoord, of laat je ze inloggen met het windows domeinaccount?
    - maak je specifieke roles, schemas, of andere principals (ter ondersteuning van bovenstaande),
    - stel je standaard permissions in, en zo ja, welke?
    - kortom: graag wat gebruikservaringen, te nemen overwegingen en tips voor common practice.
    (Sender as TNLDUser).Signature := 'Groeten van Albert';

  6. #36
    *+E13818MU01F0F* Norrit's Avatar
    Join Date
    Aug 2001
    Location
    Landgraaf
    Posts
    967
    Ik zou graag een artikel zien over het beveiligen van SQL Server. Dus vanuit je (installatie)applicatie
    Het is een leuk onderwerp, maar niet algemeen toepasbaar. Het blijven toch keuzes, en niets is zaligmakend...
    Denk daarom ook meer dat dit een discussie-onderwerp is en geen artikel onderwerp...

    Wat ik in ieder geval wel altijd zou adviseren is om het sa-account te disabelen.
    Objective reality is a delirium caused by lack of alcohol in blood

  7. #37
    Senior Member Thaddy's Avatar
    Join Date
    Dec 2004
    Location
    Amsterdam
    Posts
    2,211
    Camtasia is commercieel en kost dus gewoon geld (terecht, is een erg mooi pakket). Er is echter ook een gratis opensource pakket die het zelfde kan.
    Versie 3 van camtasia is wel eens gratis - met registratie - weggegeven bij Chip dacht ik, met upgrade aanbod naar versie 4. Ik werk nog steeds met die gratis V3. Prima spul.
    Werken aan Ansi support voor Windows is verspilde tijd, behalve voor historici.

  8. #38
    Senior Member
    Join Date
    Jul 2008
    Location
    Ertvelde, Belgi?½
    Posts
    158
    Beste,

    Vanuit mijn professionele bezigheden heb ik al een paar maand zitten spelen met het idee om zo'n soort Video Tutorials te maken rond Delphi. Op zich geen probleem, ware het niet dat zoiets deftig in elkaar stoppen toch snel een pak werk met zich meebrengt.

    Om een voorbeeld te geven, moet je maar eens naar dit kijken : http://bit.ly/ag5Jde is een podcast die ikzelf tijdens mijn vrije tijd maak, en die video tutorials brengt rond Mac Software. Onlangs is die volledig vernieuwd, dus best enkel een kijkje nemen naar die laatste alfevering (vorige zagen er nog amatueristisch uit).

    Om even een idee te geven van het werk dat daarmee gemoeid gaat. Een gemiddelde aflevering van zo'n 30 minuten neemt al snel een dag werk in beslag om te produceren en online te krijgen. Dat omvat vooral volgende zaken :

    • Research (een aantal zaken m.b.t. de topic uitzoeken / uitproberen)
    • Scripten
    • Opname (met eventuele retakes)
    • Basic Editing
    • Final Editing (zooms / lower thirds / intro's ...)
    • Compressing / Exporting for Web / iPod / iPhone
    • Pulbish Web post / Upload movie file
    • ...


    Kortom 30 minuten video tutorials kan een bak werk betekenen. Nu ben ik nog altijd aan het kijken of ik er binnenkort niet eentje ga opnemen (nieuwe features van Delphi 2010) om te zien hoe dat verloopt. Naar alle waarschijnlijkheid zal ik het dan wel in het Engels doen, omdat het Nederlandstalige publiek misschien iets te beperkt is.

    Maar mocht er echt interesse zijn, dan kan ik ook Nederlandsstalige versies overwegen.

    Met vriendelijke groeten,


    Stefaan

  9. #39
    Silly member NGLN's Avatar
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Werkendam
    Posts
    5,133
    Quote Originally Posted by Norrit View Post
    Het is een leuk onderwerp, maar niet algemeen toepasbaar. Het blijven toch keuzes, en niets is zaligmakend...
    Denk daarom ook meer dat dit een discussie-onderwerp is en geen artikel onderwerp...

    Wat ik in ieder geval wel altijd zou adviseren is om het sa-account te disabelen.
    Hmm, zoals ik de vraag stelde nodigt dat inderdaad uit tot een discussie. Maar ik bedoel eigenlijk toch wel degelijk een artikel, dan maar alleen over de basis, want die mis ik overduidelijk.

    Afijn, de discussie heb ik hier alvast maar gestart.
    (Sender as TNLDUser).Signature := 'Groeten van Albert';

  10. #40
    Member bwzwart's Avatar
    Join Date
    Mar 2010
    Location
    Deventer
    Posts
    77
    Ik ben een absolute nieuwkomer in Delphi. Mijn programmeerervaring is uit de tijd van de Sinclair QL computer en in het bijzonder programmeren in die fantastische multi-user relationele database. Maar dat is allemaal niet meer.
    Nu ga ik voor Delhi.
    Na enige tijd zoeken vind ik de beste manier voor een nieuwkomer om te leren programmeren in Delphi de start te leggen bij MyBase Stand-alone ClientDataSet.
    Met simpele opzetjes kan ik dit gedeelte helemaal naar mijn hand zetten en aldoende en vragende leren.
    Jammergenoeg beginnen alle boeken eerst uitvoerig uit te leggen wat OOP is en wat Delphi allemaal kan. Met zoveel nieuwe informatie wordt het al snel onmogelijk om iets te onthouden en zelf snel creatief aan de slag te gaan.
    Als iemand een artikel (of heel veel) zou willen schrijven voor nieuwkomers dan wil ik daar heel graag bij helpen.
    Mijn idee is om eerst maar eens te leren een Project te maken met de hoogst noodzakelijke objecten op een Form, dan saven van die handel, en dan zonder al te veel poehaa door naar de reeds beschikbare MyBase toepassingen om het leuk en interessant te maken.
    (Bijkomend voordeel is dat dit geen extra investering vraagt en dat de nieuwkomer al lerende er achter komt waar hij/zij zijn/haar geld aan moet uitgeven.)
    Al gauw kun je dan databases maken met alles wat je maar wilt bewaren en op wilt vragen, sorteren, filteren, noem maar op.
    Vanzelf komt dan ook de opmaak van de Form aan de beurt en het maken van meerdere Forms, maken van meerdere tabellen, enz enz.
    Pas als MyBase niet meer voldoende is kun je doorstoten naar Client/Server databases en wat er verder nog voor moois is.
    Is dit idee wat?

  11. #41
    Misschien is het leuk om je stappen te beschrijven terwijl je bezig bent. Zo kom je tot een mooi artikel: de eerste stappen van een Delphi programmeur. Ik ben ervan overtuigd dat we veel zullen herkennen en dat andere medestarters er van zullen leren.
    Marcel

  12. #42
    Delphi & OO in Vlaanderen SamWitse's Avatar
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    Brussel
    Posts
    833
    Heel goed idee, bwzwart.

    Ik ben zelf een artikel aan het samenstellen om een eenvoudige database-applicatie te maken met Interbase. Ik mis namelijk een overzicht van de database-creatie, de verschillende componenten en de juiste instellingen. Discussies hierover zijn er genoeg, maar geen samenvatting.
    Mijn insteek is ook een artikel te maken waarmee elke leek een DB-applicatie kan maken. De gevorderden kunnen het dan ook gebruiken als naslagwerk of zelf om details te leren die hen misschien ontgaan zijn.

    Tijd voor de moderators om de instructies voor het opstellen van artikels bij te werken?
    Hoe voeg ik jpg's toe in de tekst, hoe maak ik correcte hyperlinks?
    Should array indices start at 0 or 1? My compromise of 0.5 was rejected without, I thought, proper consideration.

    Sam Witse.
    Delphi & OO in Vlaanderen

  13. #43
    Member bwzwart's Avatar
    Join Date
    Mar 2010
    Location
    Deventer
    Posts
    77
    @Marcel. Hoe wil je dat ik dat dan doe? Ik bedoel, waar op dit forum zou ik een plaatsje kunnen krijgen om mijn eerste baby stapjes in Delphi op te schrijven? En ik zou willen dat het dan wel mogelijk is dat als ik onzin opschrijf dat iemand dat corrigeert om anderen de ellende te besparen iets verkeerds te leren.

    @SamWitse. Ik word wel erg blij van alle positiviteit! Ik ben nu al geïnteresseerd in wat je te schrijven hebt over Interbase voor beginners. Ik heb Interbase wel, maar ik durf er nog niet aan te beginnen, omdat ik dan En Delphi En Interbase moet leren. Dat past nog niet in mijn hoofd.

  14. #44
    Het lijkt me handig dat je je artikel al "zoekend" schrijft, als je dan zover bent dat het een artikel kan worden kun je deze in deze sectie plaatsen. Hoe vaak je dat doet is maar net hoe je je serie wilt indelen. Dat kan zijn "baby stapjes, dag 1" of "baby stapjes jaar 1". Ik zou er geen mega artikel van maken, maar juiste kleine stappen maken en daar een klein artikel van maken.

    En dat je reactie krijgt kan ik wel haast garanderen .
    Marcel

  15. #45
    Senior Member
    Join Date
    Apr 2003
    Location
    Netherlands
    Posts
    376
    Voorstel voor een artikel: Delphi en OAuth.

    OAuth is een protocol dat veel wordt gebruikt door social media websites zoals Hyves.nl, Twitter.com en Facebook.com. Voor mij persoonlijk ligt het probleem in veel te veel tekst en veel te weinig voorbeelden. Ik denk dat hier best wel een boel animo voor te vinden zal zijn. Ik ben het zelf momenteel aan het uitpluizen om berichtjes vanuit mijn app op twitter te kunnen plaatsen maar het schiet niet echt op.

    Groeten Cas
    Iedereen heeft recht op mijn mening!
    "You're not thinking, you're merely being logical!"

Page 3 of 4 FirstFirst 1 2 3 4 LastLast

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •