Results 1 to 12 of 12

Thread: Windows 7: geen geluid bij lege batterij

  1. #1

    Windows 7: geen geluid bij lege batterij

    Irritant probleem bij Windows 7, het wil geen geluid afspelen als batterij van laptop bijna leeg (15%) is. Heb speciaal voor de gelegenheid een zeer irritant geluidje genomen( smoke detector) en dat staat ingesteld bij "Waarschuwing voor laag accuniveau" alsook bij "Waarschuwing voor krtiek accuniveau" in Geluiden.

    De vraag is nu waarom ik niks hoor als het nivau van de batterij op 15% of lager komt. Wat ik wel gemerkt heb is dat wanneer hij dus compleet leeg is en in slaapstand gaat, ik hang hem aan netstroom zodat de batterij kan opladen en als hij hoger dan 15% is trek ik de stekker eruit. Van zodra het niveau op dat moment 15% wordt dan hoor ik wel het geluidje wel

    Weet er iemand wat er hier aan de hand is want ik word er horendol?
    DeX 3 Delphi := The ease of VB with the power of C; Zoekt en gij zult vinden

  2. #2
    Fornicatorus Formicidae VideoRipper's Avatar
    Join Date
    Mar 2005
    Location
    Vicus Saltus Orientalem
    Posts
    5,708
    En als je nu Windows 98 installeert, heb je het probleem dan ook?

    Hehehe, staat er nergens in apparaatbeheer iets bij de geluidskaart dat deze moet worden
    uitgezet om energie te sparen?
    Of misschien in "Control Panel"->"Sound And Audio Devices"?
    Of wellicht iets in de "Control Panel"->"Power Options"?

    Ik zou het zo niet direct weten, heb zelf geen Windows 7, maar daar zou ik het eerste kijken...

    Greetz,

    Peter.
    TMemoryLeak.Create(Nil);

  3. #3
    Heb nog wat verder gezocht en ik denk dat ik mogelijk de oorzaak gevonden heb
    Quote Originally Posted by Audio Settings
    "The Windows 7 HD Audio Class Driver takes advantage of this power state to further conserve power when an audio device is not in use
    Bron: Power-Management Changes in Windows 7

    Als ik het goed begrijp wordt het audiodevice uitgeschakeld als het niet gebruikt wordt om energie te besparen. Als dat het geval is dan kan dat de reden zijn dat ik geen geluid hoor.
    De vraag blijft dan, waar pas je dat aan?
    DeX 3 Delphi := The ease of VB with the power of C; Zoekt en gij zult vinden

  4. #4
    Misschien een andere oplossing: kun je je laptop zelf niet laten piepen? Ik krijg bios piepjes als mijn batterij er bijna doorheen is, het voordeel is dat dat OS onafhankelijk is.
    Marcel

  5. #5
    mov rax,marcov; push rax marcov's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Ehv, Nl
    Posts
    10,357
    Is een losse beeper niet legacy I/O ?

  6. #6
    Eeh.. hoe bedoel u?
    Marcel

  7. #7
    mov rax,marcov; push rax marcov's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Ehv, Nl
    Posts
    10,357
    De bios biept via een aparte speaker, niet via de geluidskaart. Ik dacht dat ze daar langzamerhand vanaf aan het stappen waren, net als van PS/2 en IDE poorten

  8. #8
    IDE wel, PS/2 zie je nog steeds veel. Aparte speaker volgens mij ook, al is het maar omdat die geen extra hardware nodig heeft. On-board geluidskaarten hebben nogal eens de neiging om a) niet te bestaan b) uitgeschakeld te worden t.b.v. een 'echte' geluidskaart of c) vroegtijdig te overlijden, waarna b. Volgens mij heeft zo'n beetje elke PC daarom nog steeds zo'n speakertje.

    Het zou alleen handig zijn als er zo'n klein speakertje op het moederbord zelf zou zitten, maar vaak zit het los in de kast (tenminste bij reguliere PC's). Nadeel is dat er dan weleens een draadje of stekkertje kan losraken waarna het niet meer piept.
    1+1=b

  9. #9
    mov rax,marcov; push rax marcov's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Ehv, Nl
    Posts
    10,357
    De biospiepjes ja, maar steeds meer lijken die vervangen te worden door LCD schermpjes met een code of een rits ledjes.

  10. #10
    Wat hebben die belgen primitieve laptops zeg Die van mij geeft gewoon een popupschermpje als de accu bijna leeg is.

    Een claxon om me wakker te krijgen trekt die accu dan toch niet meer.......


    Henk heb jij toevalllig ook een Toshiba? Dat hele powermanagement doet bij mij nl ook raar. Als ik te laat ben met de voeding aansluiten, blijft ie ook mekkeren dat de accu bijna leeg is. Pas na een reboot is het dan goed.

  11. #11
    Neen, dit is een Acer
    DeX 3 Delphi := The ease of VB with the power of C; Zoekt en gij zult vinden

  12. #12
    John Kuiper
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    Almere
    Posts
    8,747
    Aha, Acer. Mijn zoon heeft ook een acer en als hij met een volledig scherm speelt, zoals zoo tycoon, krijgt hij ook geen popup melding en wordt de laptop plotseling blanco.
    Maar dat lost jouw probleem niet op.
    Delphi is great. Lazarus is more powerfull

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •