Page 1 of 2 1 2 LastLast
Results 1 to 15 of 16

Thread: tapatalk

  1. #1

    tapatalk

    Is er een mogelijkheid dat Tapatalk hier op het forum geinstalleerd zal worden?

    check http://www.tapatalk.com/ voor meer informatie over deze service
    Check out ackspace.nl for a dutch hackerspace

  2. #2
    Welk voordeel heeft dat tov een browser? Een beetje telefoon met browser voldoet niet?
    DeX 3 Delphi := The ease of VB with the power of C; Zoekt en gij zult vinden

  3. #3
    het heeft als groot voordeel dat je sneller kunt werken met een forum op je telefoon tov een browser omdat er minder gegevens gedownload hoeven te worden.
    Check out ackspace.nl for a dutch hackerspace

  4. #4
    Het forum ondersteunt toch RSS? Er zijn legio applicaties die daarmee kunnen werken, en dat heeft ook het snelheidsvoordeel, en heeft als extra voordeel dat het werkt in honderden applicaties naar keuze, en bovendien op heel wat andere platforms dat de iPhone.
    1+1=b

  5. #5
    Tja, maar wat is er mis met de browser van de iPhone? Je bent blijkbaar een van de eersten die deze traag vindt, ik heb totaal geen problemen met de snelheid waarmee NLDelphi op mn windows smartphone laadt.
    It's just that nothing seems worth saving

  6. #6
    voor mij is het niet de browser van de iphone, of de rss mogelijkheid, maar een app op mijn android waarmee ik onderweg meerdere forums mee kan lezen en schrijven (je kunt met deze app namelijk ook antwoorden wat je met RSS niet kunt)
    Check out ackspace.nl for a dutch hackerspace

  7. #7
    Ah, pas nu lees ik dat het niet alleen voor de iPhone is (hoewel dat er wel het grootst bijstaat), klein snelheidsfoutje...
    It's just that nothing seems worth saving

  8. #8
    Hmm, dat is een bijzondere aanpak. In plaats van een browser te maken die compatible is met de wereld gaan browserprogrammeurs nu software maken die op de server moet draaien zodat de website zich aan de client aanpast? Wat is de gedachte daarachter dan?

    Een bijzonder fenomeen, daar moet ik eens in gaan duiken .
    Marcel

  9. #9
    Fornicatorus Formicidae VideoRipper's Avatar
    Join Date
    Mar 2005
    Location
    Vicus Saltus Orientalem
    Posts
    5,708
    Het zou me niets verbazen als er binnen 5 jaar een Delphi versie komt voor de iPhone
    waarmee kunnen programmeren terwijl we in de trein zitten
    TMemoryLeak.Create(Nil);

  10. #10
    Als je voor datzelfde geld nou een laptop koopt dan kun je dat nu al .
    Marcel

  11. #11
    als je je zorgen maakt over de impact van de wijziging hier op het forum, daar kan ik makkelijk over zijn: het is slechts een kwestie van een map uploaden en klaar (eventueel nog aangeven in de config file dat enkele forums niet gezien mogen worden door het publiek). de applicatie houd verder rekening met de permissies die iedereen heeft van wat hij wel en niet mag zien...

    ik heb dit namelijk zojuist op mijn eigen forum ook geinstalleerd en het was inderdaad een kwestie van een map uploaden, het forum verifieren bij Tapatalk en klaar.
    Check out ackspace.nl for a dutch hackerspace

  12. #12
    Nee, het is niet de hoeveelheid werk waar ik me zorgen over maak maar wel de beveiliging. Ik ga uiteraard niet iets op de server installeren wat vervolgens zomaar bij de database kan. En als ik je goed begrijp is de beveiliging zelfs niet geïntegreerd maar moet dat apart worden ingesteld. Het klinkt niet echt als een goed plan.
    Marcel

  13. #13
    de beveiliging is gewoon in handen van je forum software.
    Wat ik hier
    (eventueel nog aangeven in de config file dat enkele forums niet gezien mogen worden door het publiek)
    echter mee bedoelde is dat je (indien noodzakelijk/gewenst) enkele forums kunt uitsluiten van weergave op Tapatalk. De permissies die je reeds hebt ingesteld op je forum voor iedereen blijven binnen Tapatalk ook gewoon gehandhaafd.

    Dus stel dat je mij de toegang ontneemt voor de koffiehoek (gewoon via de normale forum permissies), dan zie ik de koffiehoek ook niet meer terug binnen tapatalk.
    Stel je echter in Tapatalk in dat de koffiehoek niet weergegeven mag worden, dan zie ik de koffiehoek ALLEEN als ik ben ingelogd op de website zelf en is de koffiehoek verdwenen in Tapatalk.
    Check out ackspace.nl for a dutch hackerspace

  14. #14
    nog eens over nagedacht over dit ding? zou het werken met NLDelphi wel makkelijker maken.
    Check out ackspace.nl for a dutch hackerspace

  15. #15
    Nagedacht wel, maar ik zie meer nadelen dan voordelen. Dus laten we het maar gewoon bij de browser houden. Bovendien, iedereen heeft nu toch al een iPad?
    Marcel

Page 1 of 2 1 2 LastLast

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •