Results 1 to 2 of 2

Thread: delphi6/kylix

  1. #1
    Registered User
    Join Date
    Sep 2001
    Location
    netherland, arnhem
    Posts
    1

    delphi6/kylix

    Voor school moeten wij een cursus gaan maken over kylix/dephi6 een van de onderwerpen is het crossplatform.

    Wat ik graag wil weten is of mensen hier ervaring hebben met het programmeren op beide platformen.
    Ik zou vooral graag willen weten wat fout gaat en waarom en wat de oplossing daarvoor is.
    Maar verder zou ik graag alle ervaringen willen weten zodat wij een goede cursus kunnen opzetten die dan misschien gegeven gaat worden aan de hoge school voor Arnhem en Nijmegen.

  2. #2
    Ik heb nog geen ervaring met linux en dus ook niet met Kylix. Wel weet ik (gelezen in maandblad PC-Active) het volgende:

    Delphi code is dezelfde als de Kylix code, beiden Pascal. Dit maakt dat de code onder bepaalde voorwaarden zonder aanpassingen uitwisselbaar is.
    Zo mag je in je delphi programma geen functies gebruiken van windows zelf (API) omdat linux die niet kent.
    Je moet de CLX componenten gebruiken omdat alleen die componenten platform-onafhankelijk werken.
    Je moet ook goed nadenken welke database je gaat gebruiken en welke componenten je gebruikt om die aan te sturen. (ik kan me voorstellen dat ADO niet werkt onder linux).

    Nog meer info in pc-active nr 139 jaargang 13 - juli/aug 2001 of
    www.pc-active.nl

    Groeten

    Hank

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •