Page 3 of 4 FirstFirst 1 2 3 4 LastLast
Results 31 to 45 of 58

Thread: Simplify your Delphi Code using some OO techniques and lots of Refactoring

  1. #31
    Senior Member
    Join Date
    Jul 2008
    Location
    Ertvelde, Belgi?½
    Posts
    158
    Hm, net gechecked en in IE doet het raar idd.

  2. #32
    @Stefaan/@John
    Ik denk dat je je met een serie artikelen als deze niet perse moet richten op de complete beginner. Die zal misschien nog niet zo bezig zijn met het structureren van code en liever eerst beginnen met het überhaupt schrijven van code.

    Door teveel beginnersmateriaal te stoppen in een artikel waarin het niet thuishoort, maak je het weer nodeloos langdradig voor de meer gevorderde doelgroep die moet gaan zoeken naar relevante informatie tussen alle open deuren.

    Niet dat ik iets heb tegen artikelen voor beginners, maar probeer te bedenken wat je doelgroep is en houd je daar aan tijdens het schrijven (moeilijk!).

    En wat bedoel jij dan juist met een Abstract class ?
    Per definitie (Delphi klassiek): een class met 1 of meer abstract methods.
    1+1=b

  3. #33
    Delphi & OO in Vlaanderen SamWitse's Avatar
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    Brussel
    Posts
    833
    Yep: Internet explorer ziet:
    <h3>Lets get Coding !<h3>
    en dus geen einde-tag </h3>
    Al wat volgt blijft in h3 staan.

    Sam.
    Should array indices start at 0 or 1? My compromise of 0.5 was rejected without, I thought, proper consideration.

    Sam Witse.
    Delphi & OO in Vlaanderen

  4. #34
    Senior Member
    Join Date
    Jul 2008
    Location
    Ertvelde, Belgi?½
    Posts
    158
    Sam,

    Yeps, zie het hier ook. Daarna begint echter een andere tag die impliciet ook de H3 tag zou moeten sluiten, maar IE doet dat precies niet. Zal dat deze avond zeker aanpassen.

    Groeten;


    Stefaan

  5. #35
    De validator vind 25 fouten, maar misschien zijn die 24 allemaal een gevolg van de eerste. Dus nou niet meteen IE de schuld geven
    Marcel

  6. #36
    Senior Member
    Join Date
    Jul 2008
    Location
    Ertvelde, Belgi?½
    Posts
    158
    Marcel,

    Yeps, heb er eentje opgelost en de rest was ook verdwenen. Ik zeg niet dat het 'de schuld' is van IE, maar IE zou in principe slim genoeg moeten zijn om te weten hoe hij daarmee om moet gaan.

    Fixed dus !

    Groeten,


    Stefaan

  7. #37
    Tja, verwachten dat een pagina goed wordt weergegeven als je een sluittag vergeet, is net zoiets als verwachten dat Delphi je code wel compileert als je een puntkomma achterwege laat.
    Ik ben al blij dat browsers zo coulant zijn dat zo'n pagina überhaupt wordt weergegeven.
    1+1=b

  8. #38
    mov rax,marcov; push rax marcov's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Ehv, Nl
    Posts
    10,357
    Hmm, dat is juist de reden dat de gemiddelde html code zo bras is. Die coulantie moedigt trial en error gedrag aan.

  9. #39
    Silly member NGLN's Avatar
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Werkendam
    Posts
    5,133
    Het is ook altijd wat hè! Jarenlang wordt IE de schuld in de schoenen geschoven omdat die zich niet aan de (nieuwe) CSS of HTML syntax houdt. En terecht. Maar nu is IE de enige die in dit specifieke geval het juiste gedrag vertoont, en dan wordt het ook niet goed gevonden. Jammer dat IE, en Microsoft in het algemeen, regelmatig te snel worden veroordeeld.
    (Sender as TNLDUser).Signature := 'Groeten van Albert';

  10. #40
    Senior Member
    Join Date
    Jul 2008
    Location
    Ertvelde, Belgi?½
    Posts
    158
    Hm, toch maar effe meegeven dat in dit geval IE zich NIET aan de regels houdt. Ik meen mij te herinneren dat volgens de HTML DTD een start van een H4 tag automatisch het sluiten van een H3 tag impliceert.

    De andere browsers deden wat ze moesten doen, IE niet :-)


    Groeten;


    Stefaan

  11. #41
    Hmm, dan moeten we de validator van W3 ook maar afschaffen dan Sorry, je hebt geen gelijk. Bovendien gebruik je geen HTML, maar XHTML.
    Marcel

  12. #42
    Senior Member
    Join Date
    Jul 2008
    Location
    Ertvelde, Belgi?½
    Posts
    158
    Ik gebruik een CMS ... maar kom, we geraken bezijdens de discussie gelijk men zegt.

    Groeten,

    Stefaan

  13. #43
    Senior Member Thaddy's Avatar
    Join Date
    Dec 2004
    Location
    Amsterdam
    Posts
    2,211
    use python?
    Werken aan Ansi support voor Windows is verspilde tijd, behalve voor historici.

  14. #44
    mov rax,marcov; push rax marcov's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Ehv, Nl
    Posts
    10,357
    Quote Originally Posted by Thaddy View Post
    use python?
    Wordt dat nog gebruikt tegenwoordig buiten door O'Reily gesponsorde activiteiten? Dacht dat al allemaal vervangen was door Go.

  15. #45
    Quote Originally Posted by NGLN View Post
    Jammer dat IE, en Microsoft in het algemeen, regelmatig te snel worden veroordeeld.
    Hoezo te snel? Het duurde tot de 19e post?

Page 3 of 4 FirstFirst 1 2 3 4 LastLast

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •