Results 1 to 5 of 5

Thread: probleem met leegmaken drawgrid

  1. #1

    probleem met leegmaken drawgrid

    Hallo,

    In de ondrawcell vul ik een draw grid met info uit een database. Plaatjes opmaak en tekst. Zodra ik een ander record uit de database kies wil ik in het grid het aantal rijen verminderen met drawgrid.rowcount en het drawgrid dan hertekenen.

    Nu gebeurt er het volgende: Als ik van een gevuld drawgrid naar een drawgrid zonder gegegvens wil gaan (maw geen overeenkomende records gevonden) zet ik in de ondrawcell event drawgrid.rowcount := 1 (titel regel blijft staan) en doe ik gelijk een exit, want ik heb verder toch niets meer te doen. Het resultaat is het plaatje van het oorsponkelijke drawgrid met allerlei vervuiling overheen. Maw er vindt geen repaint plaats. drawgrid.clear helpt niet en drawgrid.canvas.clear ook niet. Een drawgrid.repaint kan ik in de ondrawcell niet gebruiken omdat ik dan in een loop kom.

    Richard

  2. #2
    Het klinkt wat raar dat je in het OnDrawCell het aantal regels gaat veranderen. Het lijkt me logisch dat je gaat tekenen omdat het aantal regels veranderd, andersom lijkt me minder logisch. Kun je dat eens op een andere plaats proberen?
    Marcel

  3. #3

    Op maat maken grid verschoven, toch geen goede repaint

    Ik heb nu een knop gemaakt als test. Hiermee maak ik eerst het grid op maat, daarna pas roep ik een drawgrid invalidate aan. Het probleem blijft hetzelfde.

    Richard

  4. #4
    Kun je dat testproject eens posten?
    Marcel

  5. #5

    Opgelost

    OK,

    Ik heb de oplossing.
    Na de invalidate moest ik nog een repaint uitvoeren.

    Bedankt voor het meedenken

    Richard

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •