Results 1 to 4 of 4

Thread: ADO / SQL Server: gebruiker controleren

  1. #1

    ADO SQL Server

    Ik ben bezig een applicatie aan het maken op een SQL Server Database. Heb ik reeds eerder gedaan maar nu dien ik wat betreft beveiling een andere koers te varen. Ik zou willen wanneer het programma opstart er een login prompt komt waar de user zijn NT id en paswoord dient in te geven.

    Het systeem dient dan te controleren of de huidige user 1, een geldig nt login en passwoord heeft. 2) deze user toegang heeft tot de database (op sql server niveau). Dan moet nog eens nagegaan worden welke rechten deze gebuiker heeft (roles).

    Ik gebuik een ADOConnection, maar als ik kies voor NT verification doet het er niet toe wat ik ingeef, ik kan steeds connectie maken (waarschijnlijk doordat ik ingelogd ben en hij intern deze infromatie gebruikt ??).

    Kan iemand mij een duwtje in de juiste richting geven .... ?

    merci a tous,

    Ruben Deschamps

  2. #2
    Senior Member
    Join Date
    Jan 2003
    Location
    Almere
    Posts
    147
    Lijkt me zowieso slim om niet nog een keer de NT User en Password te vragen, wanneer ze al ingelogd zijn (oftewel: gebruik de automatische singlesignon in je voordeel).

    De toegang tot MS SQL wordt dan automatisch gecheckt, als ik me niet vergis. Dit kun je testen door een user aan te maken die geen toegang heeft tot de database en vervolgens daarmee inloggen en de applicatie opstarten. Als het goed is wordt de toegang tot de database dan geweigert.
    And then silence smacked right in there!

  3. #3
    Heb je toevallig een user met dezelfde NT Login en password aangemaakt op de server waar de database bevindt of de database zelf? Als je NT verification gebruikt, dan stuurt sql gewoon je NT account naar de SQL server. Als die user bestaat dan ben gewoon ingelogd op de sql server.

    Bij het installeren van SQL server kan je 2 authenticatie types kiezen namelijk NT authentication en SQL Server authentication. Bij SQL Server authentication kan zelf een password en username opgeven en SQL server zal daarop gaan controleren

    PS: Bij sql server 7 kan je pas tussen de twee verschillende authenticaties kiezen wanneer je de laatste update pack van sql server hebt geinstalleerd

    [modje request]
    Misschien kickje naar database?

  4. #4
    • Titel aangepast, was "ADO SQL Server", zie 3 seconden
    Marcel

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Similar Threads

  1. Date-time in SQL (zonder Delphi parameters)
    By Baldo in forum Databases
    Replies: 16
    Last Post: 14-Jan-04, 16:23
  2. Host_name() Sql Server problemen
    By Link in forum Databases
    Replies: 5
    Last Post: 26-May-03, 19:11
  3. ADO werkt raar na installatie SQL Server
    By Cryothic in forum Databases
    Replies: 10
    Last Post: 07-Aug-02, 21:33
  4. ADO, SQL Server en accenten in parameters
    By Zhrull in forum Databases
    Replies: 3
    Last Post: 23-May-02, 15:58

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •