Page 2 of 3 FirstFirst 1 2 3 LastLast
Results 16 to 30 of 41

Thread: RAD Studio XE Launches

  1. #16
    Dat hangt van de aansluitende borrel af. Als die een groot success is, kan niemand het navertellen.
    Dat was dan kennelijk zo......... Ik zie nog geen verslag

  2. #17
    Het was zo'n succes het is nog niet af, heb geduld!

  3. #18
    Senior Member Wok's Avatar
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    Alkmaar
    Posts
    2,085
    Quote Originally Posted by marcov View Post
    Dat hangt van de aansluitende borrel af. Als die een groot success is, kan niemand het navertellen.
    Of niemand wil het navertellen, ik lees op internet minder lovende berichten, men spreek meer van een delphi2010 + 3th.
    Ik ben pas deels over op delphi2010, de nieuwe versie's gaan me net even te snel. En ze laten verstek gaan op de 64 bit.
    Persoonlijk wacht ik nog even af.(oeps niet in de koffiehoek.....)
    10.4.2, Delphi2010, of Lazarus 2.2.0

  4. #19
    En ze laten verstek gaan op de 64 bit.
    Niet alleen op de 64 bits......

    Van de andere kant is wel positief dat ze een hoop oude bugs wegwerken, wat bij zou moeten dragen aan de stabiliteit.

    Upgradebeslissingen worden ook lastiger gemaakt omdat je in principe nog maar 1 versie achter mag lopen, al hebben ze dat nu voor 2011 versoepeld.

  5. #20
    John Kuiper
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    Almere
    Posts
    8,747
    1 versie voor een upgrade. Oei, ik heb vorig jaar mijn mainentance opgezegt, omdat op dit moment weinig waarde wordt toegevoegd voordat ik ga upgraden. Ik zal zeggen: upgraden vanaf D2006
    Delphi is great. Lazarus is more powerfull

  6. #21
    mov rax,marcov; push rax marcov's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Ehv, Nl
    Posts
    10,357
    Het is inderdaad voornamelijk roadmap en demonstratie van de ingekochte tooltjes (svn,aqtime codesite), en 6 keer uitleggen welke componenten Rad studio en ER/Studio allemaal bevat. De SVN support kan mij niet echt overtuigen (en het leek Bob ook niet te overtuigen).

    Ik ben geen Datasnapper, dus daar kan ik verder niet over oordelen, het leken echter detail verbeteringen te zijn. Er waren verder ook geen meldingen van andere DB gerelateerde verbeteringen. (maar dat kan Bob's voorkeur voor DataSnap/Rest/Soap zijn)

    Ik ga echter van 2009 naar XE binnenkort, en Bob gebruikte hier en daar wat D2010 features die een goede refresh voor mij waren.

    Er was een opmerking over verbeterde compilersnelheid die nieuw voor mij was (halvering van compilatietijd in de gedane test). Kan niet wachten om dat te proberen.

    Verder is het hopen dat de 70-80 generics bugfixes mijn problemen oplossen, daar is het mij primair om te doen.

  7. #22
    mov rax,marcov; push rax marcov's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Ehv, Nl
    Posts
    10,357
    Quote Originally Posted by Wok View Post
    Of niemand wil het navertellen, ik lees op internet minder lovende berichten, men spreek meer van een delphi2010 + 3th.
    (of D2009 + 7th)

  8. #23
    John Kuiper
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    Almere
    Posts
    8,747
    Hals over kop toch gegaan (kon een gaatje in mijn agenda geven).
    Ik ben het helemaal eens met Wok. Deze versie is een hele dure update.
    Maar goed, wat is er besproken.

    SVN: Aardig, maar ik heb van Bob gehoord dat dit niet geheel werkt.
    Roadtrip (als dit het goede woord is): Men probeert deze vast te houden, maar er zijn complicaties. De 64 bit compiler is wel klaar, maar er zijn nog wat kleine probleempjes en de RTL en VCL is nog niet omgezet. In 2011 zal de crosscompiler nog niet klaar zijn. Eerst streeft men naar de 64bits versie.
    Datasnap: het grootste gedeelte van de middag ging daar over. Ik vraag mij stellig af of men dit wel interessant vond. Het werkt nog steeds vanaf Enterprise en veel professional gebruikers hebben daar niets aan. Datasnap is flink uitgebreid. Na COM en HTTP wordt ook REST en indyserver gebuikt voor communicatie. Jawel, Indy en dat geeft aan dat deze componenten vastroesten aan RAD studio.
    Upgraden: dit kan vanaf versie 2007 (PRISM uitgezonderd).
    Delphi XE: De X staat voor heterogenous en de E staat voor Embarcardero. Ze wilden van de jaartallen af en dit is het resultaat. De nieuwe release wordt dan ook Delphi XE2.
    Cloud: Embarcedero heeft cloud componenten ter beschikking gesteld. Deze stellen in staat om gebruik te maken van windows Azure cloud data storage. Wat ik daarvan heb gezien is dat het alleen werkt met datasnap (of ik heb het niet begrepen).

    Kortom, heb je nog veel bugs in D2010, dan is het aan te raden om over te gaan naar XE. Maar omdat het een commerciële update is, krijg je er nog wat extra's bij: Delphi 2010, 2009, 2007 en Delphi 7 licenties. Jippie, kan ik deze lekker verkopen aan hobby-programmeurs (ruik ik hier piracy). Ben je tevreden, blijf waar je bent en wacht lekker XE2 af.

    Veel NLDelphi leden heb ik niet gezien. Er was geen stand, dus ook niet echt een ontmoetingsplek en aan het typen van een topic kan ik (nog) niet zien hoe een persoon eruit ziet.

    Ben ik nog wat vergeten? Vast wel en nodig dan ook andere (die wel zijn geweest) om de rest aan te vullen.
    Delphi is great. Lazarus is more powerfull

  9. #24
    mov rax,marcov; push rax marcov's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Ehv, Nl
    Posts
    10,357
    Er was een nieuw TCP/IP componenten setje (ben ff de naam kwijt). Belangrijkste reden was de Prism/PHP support daarin. Indy blijft gewoon gehandhaafd.

  10. #25
    Quote Originally Posted by jkuiper View Post
    Delphi XE: De X staat voor heterogenous en de E staat voor Embarcardero. Ze wilden van de jaartallen af en dit is het resultaat
    Is het omdat ik blond ben, maar volgens mij is "heterogenous Embarcardero" HE en niet XE
    Klik hier niet!!

  11. #26
    John Kuiper
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    Almere
    Posts
    8,747
    Ik heb het ook niet zo uitgevonden, maar zo stond het echt op de sheet.
    Delphi is great. Lazarus is more powerfull

  12. #27
    Ben je tevreden, blijf waar je bent en wacht lekker XE2 af.
    Dan moet je alleen hopen dat je nog kunt upgraden. Nu is het formeel vanaf 2007, tot eind dit jaar zelf vanaf 2006 (als ik de site van Embarcadero mag geloven).

    Waar ze heen willen is dat je nog maar 1 versie mag overslaan.

    Van de andere kant door wel te upgraden geef je Embarcadero ook de mogelijkheid om door te ontwikkelen. Als we allemaal weer op onze 2009 of 2010 blijven hangen dan stopt dat een keer. Dus ik ga wel upgraden.

  13. #28
    Fornicatorus Formicidae VideoRipper's Avatar
    Join Date
    Mar 2005
    Location
    Vicus Saltus Orientalem
    Posts
    5,708
    Quote Originally Posted by jkuiper View Post
    Veel NLDelphi leden heb ik niet gezien.
    Helaas John: ik had me keurig opgegeven, maar moest verstek laten gaan.
    Heb dit overigens nog wel netjes gemeld bij Barnstein, maar ik neem aan dat
    ze altijd al uitgaan van een bepaald percentage dat niet komt opdagen.
    TMemoryLeak.Create(Nil);

  14. #29
    Senior Member Wok's Avatar
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    Alkmaar
    Posts
    2,085
    Quote Originally Posted by Benno View Post
    Waar ze heen willen is dat je nog maar 1 versie mag overslaan.
    Reden te meer om nu echt eens verder te gaan kijken dan alleen Delphi.
    Op deze manier wordt het voor een hobbist echt onmogelijk gemaakt wordt.

    Objective C zit erg in de lift, heb ik me laten vertellen.

    Peter
    10.4.2, Delphi2010, of Lazarus 2.2.0

  15. #30
    John Kuiper
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    Almere
    Posts
    8,747
    Van de andere kant door wel te upgraden geef je Embarcadero ook de mogelijkheid om door te ontwikkelen.
    Ontwikkelen kan altijd, maar mijn mening is dat ze weer eens op het verkeerde pad zitten. Door geen 64bits uit te leveren, stagneer je de daadwerkelijke ontwikkeling van Delphi ten opzichte van de ICT ontwikkeling.
    Kijk wat er in de wereld gebeurt en focus je niet teveel op je eigen produkt (zoals datasnap). Delphi moet het hebben van de MKB.
    Delphi is great. Lazarus is more powerfull

Page 2 of 3 FirstFirst 1 2 3 LastLast

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •