Page 3 of 3 FirstFirst 1 2 3
Results 31 to 41 of 41

Thread: RAD Studio XE Launches

  1. #31
    mov rax,marcov; push rax marcov's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Ehv, Nl
    Posts
    10,357
    Quote Originally Posted by Wok View Post
    Reden te meer om nu echt eens verder te gaan kijken dan alleen Delphi.
    Op deze manier wordt het voor een hobbist echt onmogelijk gemaakt wordt.

    Objective C zit erg in de lift, heb ik me laten vertellen.
    Tuurlijk. Want IPhone zit in de lift. Maar buiten Mac is het een niche.

    Ik heb in ieder geval afgeleerd een taal te kiezen. Je kiest een target platform en een ontwikkelings pakket (dat is dus inclusief IDE en compiler), niet alleen taal.

    Ik heb vernomen dat Objective Pascal (http://objectivepascal.com/) de laatste tijd 2000% is toegenomen. ( :-) )

  2. #32
    mov rax,marcov; push rax marcov's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Ehv, Nl
    Posts
    10,357
    Nog een dingetje dat ik me herinner, er waren regex units toegevoegd geloof ik.

    .NET compatible regex echter, niet standaard (PCRE) regex, al weet ik het verschil natuurlijk niet.

  3. #33
    Wat ik zelf ervaar is dat de compilatietijd voor C++ Builder XE is verkort.

    Quote Originally Posted by marcov View Post
    Er was een nieuw TCP/IP componenten setje (ben ff de naam kwijt). Belangrijkste reden was de Prism/PHP support daarin. Indy blijft gewoon gehandhaafd.
    Deze componenten zijn van IP*Works!. Je hoeft een heleboel (Atom, RSS, JSON, WebDAV, etc) niet zelf te maken als je deze gebruikt. http://www.nsoftware.com/ipworks/components.aspx
    Onmogelijk... Is geen feit, maar een mening.

  4. #34
    mov rax,marcov; push rax marcov's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Ehv, Nl
    Posts
    10,357
    Quote Originally Posted by PiSymbol View Post
    Wat ik zelf ervaar is dat de compilatietijd voor C++ Builder XE is verkort.
    Compilatie of build tijd? Een mede FPC developer (die ook fulltime Delphinista is)sprak de verwachting uit dat ze met name de msbuild overhead teruggedrongen hadden (zou te testen moeten zijn met de cmdline compiler)

    Deze componenten zijn van IP*Works!. Je hoeft een heleboel (Atom, RSS, JSON, WebDAV, etc) niet zelf te maken als je deze gebruikt. http://www.nsoftware.com/ipworks/components.aspx
    Ik zit op dit moment niet in de webbusiness, ik wordt daar niet zo bijzonder heet van.

    SSL zonder DLLs, dat zou mijn evt kunnen overhalen. Liefst zoveel mogelijk met (Delphi) source natuurlijk. Zonder dat doe ik er geen langlopende projecten mee. (te groot risico voor lange termijn maintenance)

  5. #35
    Quote Originally Posted by marcov View Post
    Compilatie of build tijd? Een mede FPC developer (die ook fulltime Delphinista is)sprak de verwachting uit dat ze met name de msbuild overhead teruggedrongen hadden (zou te testen moeten zijn met de cmdline compiler)
    De compilatietijd. C++ Builder was volgens mij altijd iets trager dan Delphi. Of de Delphi sneller is weet ik niet.


    Quote Originally Posted by marcov View Post
    Ik zit op dit moment niet in de webbusiness, ik wordt daar niet zo bijzonder heet van.
    Misschien andere gebruikers wel.
    Onmogelijk... Is geen feit, maar een mening.

  6. #36
    mov rax,marcov; push rax marcov's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Ehv, Nl
    Posts
    10,357
    Quote Originally Posted by PiSymbol View Post
    De compilatietijd. C++ Builder was volgens mij altijd iets trager dan Delphi. Of de Delphi sneller is weet ik niet.
    Tsja, nu breng je me aan het twijfelen wat de sheet zei. (alle, of slechts BCB)

    Misschien andere gebruikers wel.
    Ja, die realizeren zich dan waarschijnlijk weer niet dat SSE4a opcodes zijn toegevoegd.

  7. #37
    John Kuiper
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    Almere
    Posts
    8,747
    Al zal het 2 seconden schelen. mij gaat het erom dat ik een werkende versie heb. Trouwens is het niet vergelijkbaar met een dual core in tegenstelling tot een quatro core.
    Last edited by jkuiper; 10-Sep-10 at 11:23.
    Delphi is great. Lazarus is more powerfull

  8. #38
    mov rax,marcov; push rax marcov's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Ehv, Nl
    Posts
    10,357
    Wat is niet vergelijkbaar met een dual/quatro core? Borland ondersteunt make -j toch niet?

  9. #39
    Quote Originally Posted by jkuiper View Post
    Al zal het 2 seconden schelen. mij gaat het erom dat ik een werkende versie heb. .
    Maar daarbij is die twee seconden juist heel belangrijk. De Toyota way ("Lean") leert dat het voor een goede kwaliteit belangrijk is om naar een zo kort mogelijke omsteltijd te gaan, zodat je efficient zo klein mogelijke stappen kunt nemen.

    Grote werkende programma's ontstaan uit kleine werkende programma's, niet uit een gedetailleerd ontwerp.

    Oftewel, TDD met ponskaarten is niet zo'n goed idee.

  10. #40
    John Kuiper
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    Almere
    Posts
    8,747
    Die ponskaarten worden gegeneerd tijdens een werkende versie en niet voordat er een versie is. Wie garandeert mij dat de kortere compileertijd een betere executable levert?
    Delphi is great. Lazarus is more powerfull

  11. #41
    mov rax,marcov; push rax marcov's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Ehv, Nl
    Posts
    10,357
    Compileren is niet hetzelfde als een ei koken. Tijd alleen is geen metriek voor de eindstatus.

    Na wat denken blijft deze verandering wel interessant. Met name wat ze nu versneld hebben. Want als ik goed begrepen heb is de nieuwe compiler nog niet in deze release.

    Sinds mijn originele aanname, msbuild damagecontrol, het niet lijkt te zijn (zie pisymbol), kan het zijn dat ze wat optimalizaties en issues die ze in het 64-bit project gevonden hebben hebben teruggeport naar de productie codebase.

    Tunen aan memory manager en/of symbol stack zoeken zijn de typische tunables, samen met cachen (en evt speculatief laden) van files.
    Last edited by marcov; 10-Sep-10 at 15:51.

Page 3 of 3 FirstFirst 1 2 3

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •