Results 1 to 6 of 6

Thread: Devart ondersteuning van Lazarus

  1. #1
    mov rax,marcov; push rax marcov's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Ehv, Nl
    Posts
    10,357

    Devart ondersteuning van Lazarus

    Devart schijnt nu ook FPC 2.4.2/lazarus 0.9.30 te ondersteunen:

    http://www.lazarus.freepascal.org/in...c,13063.0.html

    Natuurlijk kunnen ze na het weekend aan 2.4.4 support beginnen :-)

  2. #2
    Netjes! Ook wel spannend om te volgen hoe dit soort verkopen gaan. Lazarus gebruikers zijn dat misschien uit het oogpunt van kosten, dan is de vraag of ze wel budget hebben voor componenten. Aan de andere kant, de eerste kosten spaar je uit als je geen Delphi koopt natuurlijk . Leuke ontwikkelingen...
    Marcel

  3. #3
    mov rax,marcov; push rax marcov's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Ehv, Nl
    Posts
    10,357
    Dat (gratis gebruikers) is mijn ervaring niet. De harde kern professionele Lazarus gebruikers heeft gemiddeld veel grotere codebases dan de gemiddelde Delphi developer.

    Veel op locale markten (Oost Europa, Rusland, Zuid Afrika en Zuid Amerka met name Brazilie) toegesneden ERP en POS systemen.

    Ik denk dat als je de echte beginners en studenten wegsnijdt dat de Lazarus group meer hardcore professional is dan de gemiddelde Delphi developer. Logisch, want er zijn natuurlijk ook wat nadelen aan Lazarus (met name afwerking) en daar moet je mee om kunnen gaan, en je eigen antwoorden kunnen zoeken.

    De aantrekkingskracht daar is veel meer het multi-platform gebeuren dan de prijs. Zelfs vrijheid is belangrijker dan prijs.

  4. #4
    Senior Member Thaddy's Avatar
    Join Date
    Dec 2004
    Location
    Amsterdam
    Posts
    2,211
    Quote Originally Posted by marcov View Post
    Dat (gratis gebruikers) is mijn ervaring niet.
    Dat klopt. Maar de Lazarus IDE wordt genegeerd door de professionals die ik ken.
    Ik zie wel dat er onverwacht veel FPC gebruikers zijn, vooral met 64 bit Delphi code ports. En das allemaal bedrijfsleven en weinig hobby en alleen om het werkend te krijgen. Of het lang duurt is een tweede: a) Delphi is nu - officieel bijna -een geloofwaardig MP produkt met een superieure IDE. b) men gebruikt nu fpc omdat het niet anders kon. c) Nieuwbouw gebeurt nauwelijks meer in Delphi.
    Dit gaat alleen over win server platforms, dat wel.
    Werken aan Ansi support voor Windows is verspilde tijd, behalve voor historici.

  5. #5
    mov rax,marcov; push rax marcov's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Ehv, Nl
    Posts
    10,357
    Quote Originally Posted by Thaddy View Post
    a) Delphi is nu - officieel bijna -een geloofwaardig MP produkt
    Hahaha.

  6. #6
    Senior Member Thaddy's Avatar
    Join Date
    Dec 2004
    Location
    Amsterdam
    Posts
    2,211

    Waaraan toegevoegd dat er wel errug lang aan de 64 bit versie is gewerkt, al vertoont het tekenen van multi. Kennelijk de belangrijkste reden voor 64 bit onderschat: because the customer demands it. Er is wel een poging gedaan om voortaan niet meer in dezelfde val te trappen: vgl fpc 1 versus fpc 2+, de architectuur lijkt veel meer draagbaar. (of zal ik dragelijk opschrijven..)
    Werken aan Ansi support voor Windows is verspilde tijd, behalve voor historici.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •