Results 1 to 11 of 11

Thread: 'Fatal: Can't find unit LResources used by RTTICtrls'.

  1. #1

    'Fatal: Can't find unit LResources used by RTTICtrls'.

    Onlangs installerde ik de laatste update van Lazarus(64).
    Bij het starten van het prgramma krijg ik de volgende error:
    'Fatal: Can't find unit LResources used by RTTICtrls'.
    De nodige bestanden zijn aanwezig. Wellicht moet ik een of ondere instelling aanpassen maar ik kan niet uitvinden welke. Wie kan mij helpen?

  2. #2
    Senior Member Thaddy's Avatar
    Join Date
    Dec 2004
    Location
    Amsterdam
    Posts
    2,211
    Win64? in dat geval:
    Heb je de oude versie netjes ge-uninstalled? Probeer dat eerst eens. Lazarus gaat - is mijn ervaring, en mijn opinie - niet echt netjes om met installs onder windows. Gooi daarom na de uninstall er gerust ook maar even ccleaner overheen of een andere registry stofzuiger en check je environment ook even op rotzooi. Een cleane Lazarus install zou gewoon moeten werken.
    Onder Ubuntu heb ik minder problemen met installaties.
    Werken aan Ansi support voor Windows is verspilde tijd, behalve voor historici.

  3. #3

    Fatal

    Heb ik gedaan maar stuit nu op de volgende fout:
    Wat is de betekenis van deze fout en hoe kan ik ze opheffen?
    Attached Images Attached Images  

  4. #4
    Senior Member Thaddy's Avatar
    Join Date
    Dec 2004
    Location
    Amsterdam
    Posts
    2,211
    Het pad is kennelijk niet goed. Lazarus kan de( form )resource van je project niet vinden.
    Werken aan Ansi support voor Windows is verspilde tijd, behalve voor historici.

  5. #5
    Wat staat er in het lpr bestand?

  6. #6

    Fatal

    Lpr-bestand is een Lazarus projectbestand.

  7. #7

    Fatal

    Het probleem doet zich enkel voor bij oudere bestanden (ontworpen met de vorige versie van Lazarus). Bij het starten van het program krijg ik soms de melding: 'Oeps, de debugger is gecrashed. Sla uw werk op. Kies stop en hoop voor het beste.'
    Dit lijkt mij een eigenaardige mededeling!

  8. #8
    Senior Member Thaddy's Avatar
    Join Date
    Dec 2004
    Location
    Amsterdam
    Posts
    2,211
    Yes, equivalent aan Delphi's dpr maar met ander formaat.
    Probeer nieuw project en voeg de units van het oude project daaraan toe.
    Nu je het zegt had ik onlangs ook zo'n mededeling (deZelfde) en alleen onder Lazarus win64 svn trunk (paar weken geleden). Op dit moment kan ik het even niet voor je testen.
    Werken aan Ansi support voor Windows is verspilde tijd, behalve voor historici.

  9. #9
    Waarom laat je de source van de project file niet zien? Mogelijk wordt gezocht naar 'n *.rc en 'n *.res bestand.

  10. #10
    NB: Je hoeft niet elke reply opnieuw het topic 'Fatal' te geven. Ik heb liever een goeie titel voor de eerste post, en geen titel voor de reacties.
    1+1=b

  11. #11
    mov rax,marcov; push rax marcov's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Ehv, Nl
    Posts
    10,357
    Mijn gok: verwijder/backup even de lazarus configuratie in application data\lazarus (ff zoeken, verschilt per windows versie, welke dir precies), en na verwijderen lazarus opstarten en configureren. (vziw auto-detect ie 2 van de 3, en de derde is de FPC source locatie waar je hem even naar toe moet leiden). In mijn Windows 7 is het c:\users\marcov\AppData\Local\lazarus

    De deinstallatie van de oude versie laat de configuratie achter (dat is normaal, is door user geconfigureerd document), maar het upgraden daarvan gaat in sommige gevallen niet lekker. Thaddy zat daar in de goede richting, maar het is een map in de profile met XML files, geen registry.

    Het probleem is bekend, er wordt aan gewerkt in de volgende versie
    Last edited by marcov; 20-Jun-11 at 14:36.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •